Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker Offshore Wind Holding (AOW)

Hei, Jeg har handlet 15k for og følge denne. Men er det noen som vet hvem som er eiere, ser DN ikke har noe oversikt over top 10/20. Hva syntes dere om at det er aker som eier alt, fordel at de er i aker eller bakdel (I og med de ikke kan bli kjøpt opp) ? Det er det som jeg tenker litt på. (Har og 15k i clean carbo fikk kjøpt i dag morges på dippen :slight_smile: )

1 Like
3 Likes

How is the momentum on the industrialization of offshore wind in Norway and internationally? How does the future value chain in offshore wind look like? And how will Offshore Wind and traditional oil & gas co-exist? Are there overlaps, or mutual benefits? We explore the market potential and development of Offshore wind in this session with Astrid Skarheim Onsum, CEO of Aker Offshore Wind.

2 Likes

AOW er ukens selskap i dagens Finansavis. Selv om det er lenge til selskapet vil få inntekter og enda lenger til det går med overskudd, så er journalisten positiv til caset. Røkke drømmer om av AOW skal bli Norges Ørsted. Det hadde vært stas. :smile:

1 Like

Man må tenke flere år fram i tid hær, høyere risk men også sjanse for høy gevinst. Vi vet fortsatt ikke hvilken energimix som blir seirende.
Kjøp for en sum man sover godt med, så tror jeg matematikken vil gjøre susen etterhvert.

Mine tanker er at vi trenger mer strøm i verden yoy, olje/gassprisene kommer til å bli dyrere pga lavere investeringstakt og reduksjon i shale oil (mye natural gas) + karbonskatt. Som igjen setter fart på investeringene i fornybar energi.
i samme takt blir nok strømprisene dyrere / Inntektene for AOW går opp :thinking: :slight_smile:

2 Likes

Enig i det, legg de i en skuff og gløm de rett og slett :slight_smile:

1 Like

AOW ,blir vel nye Nel denne nå da ! Er nå inne med en pott som allerede har gitt avkastning :grinning:

Håper ikke den blir det :slight_smile:

Uansett,Røkke vet nok godt hvor det er penger å tjene i det grønne miljøet og ! :+1:

Det gjør han så absolutt :slight_smile:

Tar gjerne en uke med slike dager :slight_smile:

Absolutt, men håper ikke på Nel tendenser :slight_smile:

10x på 3 år er vel ikke så ille :slight_smile: Tenker det var det @morris sikter til, og ikke nødvendigvis luftslott-biten fra NEL :stuck_out_tongue:

Men ja, om kursen går mye opp må vi regne med mange på tråden med både høyt og lavt kunnskapsnivå. Ønsker alle velkommen jeg :slight_smile: Fint å få mange perspektiver så lenge vi holder det noenlunde saklig. Om det blir skikkelig interesse får vi lage en fundamental-tråd etterhvert også.

For et styre!!!
Nina Jensen foreslås inn i styret i Aker Offshore Wind

Administrerende direktør i Røkkes Rev Ocean, Nina Jensen, foreslås som styremedlem i vindkraftselskapet Aker Offshore Wind.

Jensen er marinbiolog og var tidligere generalsekretær i WWF Verdens naturfond. Nå leder hun forsknings- og ekspedisjonsskipet Rev Ocean. I innkallingen til den ekstraordinære generalforsamlingen omtales Jensen som en mester (champion) i å promotere miljøvennlige løsninger for verdens hav.

Nina Jensen er også søster av Frp-leder Siv Jensen.

Videre foreslås Aker-eier Kjell Inge Røkke og Andrew Garrad som nye styremedlemmer, og Aker-sjef Øyvind Eriksen som varamedlem. Eksisterende styremedlemmer er Henrik O. Madsen (styreleder) og Røkkes sønn Kristian M. Røkke.

3 Likes

Det kan man trygt si :slight_smile: Takk for deling :slight_smile:

To st Røkke + ØE tyder på at dette er ment å være et seriøst satsningsområde fremover og ikke bare et hobbyprosjekt. Garrad er også spennende. Dette kan bli bra.

1 Like

Sjekk kartet i denne artikkelen, veldig kult(Oversikt over planlagte vindkraftprosjekter:

1 Like

Denne har gått meg hus forbi.
Hvorfor vil de drive med kjøp av egne aksjer i en så tidlig fase?
Definitivt positivt for kursen.

"Videre foreslår styret at generalforsamlingen vedtar en styrefullmakt for kjøp av selskapets egne aksjer til en samlet pålydende verdi på 61.207.880 kroner. Fullmakten kan bare anvendes for å benytte selskapets aksjer som vederlag i forbindelse med oppkjøp, fusjoner, fisjoner eller andre transaksjoner.

Styret foreslår også at generalforsamlingen vedtar en styrefullmakt for kjøp av selskapets egne aksjer opp til en samlet pålydende verdi på 61.207.880 kroner. Fullmakten kan bare anvendes til investeringsformål eller for etterfølgende salg eller sletting av slike aksjer.I tillegg forslår styret at selskapets navn endres fra Aker Offshore Wind Holding AS til Aker Offshore Wind AS.

2 Likes

Denne tanken har jeg også sittet med helt fra start. Som et prosjektledende firma er det ikke eierdelene i andre firmaer som bør være hovedfokus i navnet.

Det med oppkjøp av egne aksjer må jeg sette meg mer inn i, men det virker som det er bransjestandard at de store aktørene kjøper litt av hver av de mindre spillerne de samarbeider med. Som Aker Offshore Wind har gjort under Aker Solutions navnet. :slight_smile:

Åpen versjon av helgens innlegg :slight_smile:

1 Like