Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aksjesparekonto (ASK)

Goodie. Takk :slight_smile:

Det ække noe stress. Skal opprette meget langsiktig portefølje :slight_smile:

Kun fradrag for tap om man avvikler aksjesparekontoen? Trodde det ble beregnet tap/gevinst i det man tok ut en sum av investeringen?

Tap ved avvikling, gevinst når du tar ut mer enn du har satt inn

hvordan ser det ut med å flytte over aksjer? Gjelder det da som innskudd?

Regner med kostprisen på aksjen blir som innskudd?

Inngangsverdien på aksjene blir sett på som innskudd som Konamixx sier. Mao har du kjøpt aksjer for 100k som er verdt 200k, og du flytter dem til ASK, så har du gjort et innskudd på 100k.

1 Like

dagens…

jeg sendte min fullmakt for overføring av aksjepost fra DnB,til Nordnet i november ifjor.

viste seg at jeg oppga kontonummeret for aksjehandel,-IKKE “VPS”-Kontonummeret…

:man_facepalming:

1 Like

det som irriterte meg mest…var at Nordnet unnlot å si ifra…

:man_facepalming::man_facepalming:

Hvor på Nordnet finner mann oversikten over innskutt kapital. Altså hvor mye en kan ta ut før det blir beskatning?

sånn ja!

etter 16 dager kun,er aksjeposten nå i min ASK!

:stuck_out_tongue_winking_eye::+1::relaxed:

4 Likes

Da overførte jeg Funcom aksjene mine til Ask. Enkelt å greit. Krysset av til venstre for ønsket tickere og oppdaterte under til høyre for beholdningen. Enkelt å greit. Overført beholdning skulle være inne på Ask kontoen i morgen.

Ser flere av dere har hatt mye trøbbel. Er kunde hos PAS og de pleier og ha ting på stell. Håper jeg ikke blir skuffet når jeg logger meg inn før børsstart i morgen :smiley:

1 Like

PAS skryter av at om du har satt opp alt kan du ringe dem og be dem flytte og selge, så er det unnagjort på 2-3min.

1 Like

Så du mener jeg bare kunne latt de stå på den gamle kontoen å bare gitt bekjed rett før salg. Så hadde de fiksa så de ble solgt ut fra Ask?

Yap, det fortalte de meg at de kunne fikse :wink:

Aha, det er jo toppers da :+1: Stemmer sikkert .

Det er isåfall gull. Har spurt Nordnet om noe det samme, men de trenge flere dager.

Da kan jeg bekrefte at Funcom aksjene står på Ask.

Så det er bare å bytte meglerhus for dere som sliter med å få de ført over :grinning:

2 Likes

Nice. Gidder du sjekke om du kan kjøpe STARB via ask?

Starbreeze skal kunne handles på Ask. Jeg har en aksje igjen fra i fjor :stuck_out_tongue_winking_eye:Kolonnen der du huker av det du vil flytte over var hvit for Starbreeze. På de vi ikke kan flytte over er kolonnefeltet gult med en hengelås. Legger en musepekeren over det gul merka feltet får en følgende melding. “Kan ikke overflyttes Ask” men dobbelt sjekker i kveld. For å være 100% sikker :grinning: