Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aksjesparekonto (ASK)

Selg halvparten flytt penger.

Kjøp for halvparten,
Selg andre halvparten. Flytt penger. kjøp resten.

Har du ASK på samme megler (som Nordnet etc) så går pengene inn i samme sekund du overfører.
Det gjorde det hvertfall når jeg overførte fra aksje og fondskonto til ASK der, og fra ASK til ASK.

Har Nordea. Tror det går et par dager , men er ikke helt sikker…

Har du ringt dem? du kan ringe og be dem fikse for deg. De fleste oppegående meglere fikser det.

Jeg skal sjekke nå, prøver meg på chatten demmes …:slight_smile:

1 Like

Dog anbefaler jeg deg å få deg en bedre megler, Nordea er ganske dritt for mindre aksjesparere.

Du “låner” pengene av nordnet, tar et par dager for dem å gjennomføre transaksjonen, så kan bli belastet noe renter.

Hva legger du i det at Nordea er Dritt, har ikke noe problemer med dem jeg …

Sant nok, men det blir ikke mye.
Tror jeg ble belastet under 100 kr i renter når jeg flyttet fra en ASK til en annen.
Solgte da aksjene på den første, flytta pengene og sa opp den første etter noen dager.
Pengene var umiddelbart tilgjengelig på den nye ASK,en for handel.

1 Like

Nordnet får du flytta det på sekunder som @Oilimp nevner. Pareto bare ringer du dem så ordner det sæ. Nordea bryr seg ikke noe særlig om mindre sparere og løsningen dems har særdels store problemer.

1 Like

Kurtasjen er lav da :ok_hand::smiley:

Joda, helt til du ikke får handlet fordi løsningen er nede :stuck_out_tongue:

Eller når du ikke får flyttet pengene fort nok :wink:

1 Like

Bare for å sjekke med dere, når jeg har nordnet zero konto så er det vel ikke noe poeng i å bytte til Ask vel?

joda :wink:

Zero skal bort på sikt, var en diskusjon om det nylig.

Nordea

It takes time …:slight_smile:

aha får ringe de i morgen da

1 Like

Men det var noen triks der man kunne gjøre.

Skal se om jeg finner posten og tråden.

3 Likes

Hvis du realiserer gevinst i år fra zerokonto slipper du med 23% skatt. Neste år er skatten på zerokonto på linje med de andre kontotypene 31 ish

@Morti fant tråden

1 Like

Anders Skar i Nordnet har skrevet litt om Zero vs ASK her:

1 Like