Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Archer Limited (ARCHER) 🛱

06/03-2019 10:19:13: (ARCHER) Archer Limited : Settlement of restricted stock units

22/03-2019 08:45:00: (ARCHER) Archer Limited: CEO John Lechner resigns

Sliter med Ä forstÄ prisingen her om dagen opp mot resultater. Er den attraktiv eller best Ä holde fingrene unna?

ForsĂžker Ă„ besvare megselv, her et teknisk innblikk:

ForelÞpig bunn er 4.10 27.des-2018. Ser ut som om vi har vÊrt i en akkumuleringsfase siden? Som hadde sin forelÞpige hÞydepunkt dagen fÞr kvartalsfremlegging 26. feb pÄ 6.13 i sluttkurs. SÄ vidt jeg kan forstÄ er det brukbare resultater som kom, kanskje mer var ventet? Tenker det var en naturlig trade-plass for de som sÄ etter trade etter det voldsomme bÞrsfallet i desember. For en uke siden gikk CEO av, og kursen har tapt seg 10%. Det har vÊrt ulming Ä spore til ledelsen, uten at jeg har innsyn i det, kan ikke selskapet. ForÞvrig er det et selskap som er hÞyrisiko i forhold til makro dersom ting skulle gÄ dÄrlig pga lÄnet sitt. Et lÄn de har halvert fra 2016 til 2019.
pris/bok ratio pÄ 0,5 har jeg hÞrt, vet ikke om det stemmer. Yahoo finanse sier most recent quarter P/B ratio var pÄ over 4.

FÞler fremdeles ikke jeg er klok pÄ Archer. ^^ Bladd igjennom kvartalspresentasjoner ogsÄ, uten at jeg ble sÄ vis av den grunn.

08/04-2019 09:07:53: (ARCHER) Financial calendar

12/04-2019 16:15:35: (ARCHER) Archer Limited: Annual report 2018

23/04-2019 14:00:30: (ARCHER) Archer Limited: Chevron awards Archer new Platform Drilling and Maintenance Services contract for the Alba Northern and Captain platforms in the UK

06/06-2019 16:55:08: (ARCHER) ARCHER: SHAREHOLDING DISCLOSURE

KjÞps-signal dette! Billig pÄ pris/bok ogsÄ.

Et trekk for Ä fÄ opp kursen fÞr SDRL selger sine aksjer i Archer, som de vel har signalisert at de vil gjÞre?

Ikke umulig. Men archer gÄr med overskudd nÄ og handles pÄ 0,47 av bokfÞrte verdier. Ganske artig prising.

De har vel aldri spessifisert salg av archer aksjer? De har eiendeler i en hel haug av selskaper og de har vel egentlig bare presisert 2 stk de ikke vil selge. Archer var ikke en av disse sÄ er jo mulig sÄklart.

var vel snakk om ‘none core values’, men Archer ble trukket frem i en artikkel i FA. Spennende uansett Ă„ se hva det vil gjĂžre med kursen, ikke meg i mot om den spretter opp litt :slight_smile:

Stemmer. SÄ kan godt vÊre det blir archer om de ikke har noen eiendeler som er priset hÞyere pÄ multipler. Det er jo oppegÄende folk sÄ om de mener det er smart Ä selge archer pÄ disse nivÄene gjenstÄr og se.

Archer er vel billig uansett hvordan man ser pÄ det. Pris/bok, teknisk analyse, historisk kursutvikling. De har jo ogsÄ tilknytting til amerikansk skiferolje. SÄ de blir neppe arbeidsledige.

Men det er jo klart at dersom oljeprisen gÄr til helvette igjen sÄ vil de jo rakne.

07/06-2019 09:25:21: (ARCHER) Flagging

Archer awarded contract for the modular drilling rig Archer Emerald

1 Like

Archer Limited: Announcement of second quarter 2019 earnings release date and conference call information

Archer Limited: Second Quarter 2019 Earnings Release

Archer Limited: Notice of Annual General Meeting 2019

Financial calendar

Archer Limited : Archer presents at Pareto Securities’ 26th Oil and Offshore Conference

Archer Limited: Minutes from the 2019 Annual General Meeting