Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Arctic Bioscience (Tidligere Arctic Nutrition) (ABS)

Noen med info om det er muligheter for småinvestorer som deltakere i kommende emisjon?

Hvordan var effekten for deg? Merket du bedring?

Er det Omega-3’en sildeolje som skal hjelpe mot psoriasis, eller er det spesifikke andre virkestoffer?

1 Like

En kamerat av meg har vært plaget av rimelig ille psoriasis i alle år, men jeg tipset ham om dette produktet, og det har vært nærmest som en mirakelmedisin for ham.

8 Likes

Sild :wink:

1 Like

Men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor dette produktet fra sild skal virke bedre enn makrell eller annen fet fisk på psoriasis?

Er det noen andre virkestoffer i produktet enn bare fettsyrene?

Prøvd Romega selv nå, da jeg har mild psoriasis. Så godt som null effekt på meg dessverre :confused:

Ny investorpresentasjon ute i mars 2021:

Hvis dette lykkes, så kan man jo gjøre seg noen tanker, her er en konkurrent:

Hva er navnet på dette selskapet egentlig?

Arctic Bioscience har egen tråd.

Nytt selskap som kommer på Euronext Growth idag:
Arctic Bioscience går på børs for å erobre et gigantisk psoriasismarked | Finansavisen

Etterspurt Arctic Bioscience-emisjon i boks | Finansavisen

1 Like

Her er investorpresentasjonen for de som er interessert.
Arctic Bioscience_Investor Presentation.pdf (3,8 MB)

Det er nå mulig å kjøpe til under IPO kursen på 31, kan være en god pris for de som er langsiktige.

1 Like

26.2.2021, 08:59 · TDN Finans Delayed

ABS: STYREMEDLEM KJØPT 17.500 AKSJER, KURS 28,4405

Oslo (TDN Direkt): Ajea Invest AS, et selskap eid 100 prosent av styremedlem i Arctic Bioscience AS, Asbjørn Solevågseide, kjøpte torsdag 17.500 aksjer i Arctic Bioscience AS. Aksjene ble kjøpt i Euronext Growth Oslo til en kurs på 28,4405 kroner pr aksje, ifølge en børsmelding fredag.

Etter denne transaksjonen eier Ajea Invest AS 275.564 aksjer i Arctic Bioscience AS direkte og 12,8 prosent av aksjekapitalen i PIR IV Invest AS, som eier 2.188.250 aksjer i selskapet.

PSP, [email protected] Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

1 Like

Hva er grunnen til at denne falt på meldingen? :thinking:

En del som var med på emisjonen som hadde planlagt å gå ut på volum?
Har du plukket opp denne?

Ja, kan jo være det, men IPO var på 31 og volumet i dag var jo beskjedent så vidt jeg kan se. Ville bare trodd at dette var en melding god nok til å skape litt driv oppover.

Jeg er ikke inne. Bladde litt i selskapspresentasjonen i helgen, men som vanlig er det jo vanskelig å få klarhet i det medisinske grunnlaget. Begynte også å søke litt om psoriasis. Sånn umiddelbart tenker jeg at konkurransesituasjonen sikkert vil være en utfordring for en norsk mygg i et så stort marked. Er også generelt skeptisk til nye selskaper på Growth. Vil anta det er mye gråstein…

1 Like

Bra stigning idag, fortsatt 100% oppside til DNB kursmål:

11.3.2021, 08:39 · TDN Finans Delayed

ABS: DNB MARKETS TAR OPP DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 60

Oslo (TDN Direkt): DNB Markets tar opp dekning av Arctic Bioscience med en kjøpsanbefaling og et kursmål på 60 kroner pr aksje.

Det fremgår av en analyse fra meglerhuset torsdag.

DNB peker på at dersom HRO350 blir godkjent sent i 2026 som de venter, så vil omsetningen vokse til minst 2036.

“Vårt base-case for kommersialisering innebærer at selskapet lisensierer ut legemiddelet og mottar royalties samt milepæler. Vi tror den mest sannsynlige kategorien for signifikant markedspenetrering er moderat psoriasis”, skriver meglerhuset.

Martin Brennmoen [email protected] Infront TDN Direkt

1 Like

Ser lovende ut. Jeg burde handlet 3.mars :grinning:

1 Like

Ny investorpresentasjon ute i mars 2021:

Hvis dette lykkes, så kan man jo gjøre seg noen tanker, her er en konkurrent:

Shit fuck, har jeg ikke fått med meg i det hele tatt!

Merget sammen de to trådene om selskapet nå. De het tidligere Arctic Nutrition. Samme sild uansett.

Fremdeles tid å komme seg inn her ser jeg, men brukbart frisk prising på 692 millioner mcap.

1 Like