Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Ser den. Dersom AZT skulle vært priset til samme PE som Medistim så skulle AZT nå hatt en omsetningskurs på kr 88,-.

Nå er jeg ikke i tvil om at vi vil se den kursen i løpet av høsten, og trolig enda høyere. Blir ikke overrasket dersom kursen ligger i nærheten av kr 90 ved presentasjon av Q3 20. For dagens presentasjon var solid og viste at selskapet er on track. Veksten fremover vil jo mer eller mindre avleire seg på bunnlinjen i sin helhet.

At kursen ikke går mer enn den gjør i dag tror jeg skyldes at kursen har gått særdeles mye siden nyttår. Følgelig er det nok en del investorer som nyttet anledningen til verdisikring. Så spørs det da hvor lenge de evner å bli sittende på utsiden. Kanskje noen av dem allerede er opåpkjøperen igjen etter at kursen nå er kommet noe ned etter oppturen tidligere i dag.

Nå er jeg ingen ekspert på TA. Men kan noen av dere som er det fortelle meg om det ble etablert et gap ved åpningen som nå er tettet?

1 Like

Til en viss grad ble det etablert et gap der som ikke er helt dekket, men den har gått på så voldsomt volum i dag og steget jevnt og fint innefor en trend i august, at det er ikke helt krise sånn intradag.

Jeg ser nok mer på om volumprofilen blir bygd på dailychartet i resten av august.

1 Like

Gap er ikke tettet. Men det er ikke en must at gap skal tettes heller. Mangen predikerer dette som et faktum, men på hvilket tidsaspekt?? Skal gap tettes i dag, neste uke, måned, år? Er plenty av eksempler hvor man har aksjer i sterk vekst hvor man har gap opp, som aldri tettes før videre oppgang. Man har potensielt forsøk på test til nedsiden. Men det blir med det.

Volummessig var det meget stor omsetning første minuttene. Men dette avtok ganske kjapt. Store deler de første 10 minuttene. For så å trappe ned frem til 09:30.

Utover dagen har det vært lite volum på generelt basis.

1 Like

Carnegie skal ha et investor roadshow for selskapet i Oslo i dag leste jeg. De har jo dekket selskapet tidligere, så kommer vel kanskje noen kursmål etterhvert. Leste også at selskapet skulle til Stockholm og holde en presentasjon utover høsten.

Synes det vil være merkelig om det ikke kommer noe kursmål etter denne rapporten, men har jo forsåvidt ikke noe å si. Ingen som dekker selskapet per i dag?

Ikke som jeg har fått med meg hvertfall.

Jeg har jo dekket AZT. :grinning:
Kursmål 100 før årsslutt :sunglasses:

2 Likes

Lukket posisjon for denne gang. 90% på ca 30-40 dager er ok. Viktig å sikkre gevinst av og til også :slight_smile:

Litt mye volum akkumulert utover dagen. Vil se dette spille seg ut før ny entring.

Kan godt hende den bykser videre og jeg går glipp av det :man_shrugging:

4 Likes

Lykke til i nye papirer. Noen spesielle du har i kikkerten?

AZT?? :rofl: :rofl:

Foreløpig inne på både PCI, NANO og PHO.

COV er på watch, samme er AZT :rofl:

Ellers må jeg se på Excel arket mitt i morgen etter stengetid for se om det har dukket opp noe spennende muligheter.

1 Like

Var det så lurt å selge da ?

Jeg solgt litt før i dag på 58 og 56… Kjøpte de tilbake på 53. Slik det ser ut nå så er det ikke lurt å forsøke det igjen.

Det spørs jo å se. Lett å være etterpåklok. Lett å si i etterkant man burde kjøpt på den og den prisen.

Men alt kommer jo helt an på hva slags tidshorisont man ser for seg, og hva slags strategi man følger. Sitter vi i samme prisrområde på 50-60kr neste uke føler jeg at jeg kan se tilbake og føle jeg timet exit bra.

Går den uten at jeg får det med meg, tenker jeg nok at jeg kunne timet det bedre.

1 Like

Etter Q1 så gikk AZT opp hver dag i 2 uker etterpå. Når tallene støtter priser mellom 70 og 100 så ville jeg solgt noen dager ut i den oppgangen som mest sannsynlig kommer nå.

1 Like

Hmmm

2 Likes

Jeg tror nok her kommer flere til som setter seg inn i og regner litt på tallene:-)
Skulle være gode muligheter for fortsatt vekst gjerne opp mot 80 før Q3 ? ( er bare 2 mnd til )

1 Like

En “must read” tråd fra LaBull på Twitter:

7 Likes

Også helt fortjent opmærksomhed her.

6 Likes

Oppmerksomheten her på forumet er nå heller labert syns jeg og 1100% opp i år er jo pent, men 1 års grafen viser 1343%

1 Like

Fint at de skal presentere her :slight_smile:

4 Likes