Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Argeo AS

dag kl 02:53
33
AIS for Argeo Searcher ble oppdatert i kveld med ny rute. Searcher skal være i Bergen 4 oktober, jeg tipper det blir kontraktsmelding på Mandag før åpning :wink:

Men den kan vel like godt kjøre til Bergen i påvente av nye oppdrag.

Fra HO

1 Like

Da er de vel ferdige med det nåværende oppdraget sitt, ihvertfall. Og det er bra. Neste oppdrag er sikkert i et område (Nordsjøen) hvor Bergen blir et naturlig stoppested for båten.

Neste oppdrag for Argeo Searcher, mye konfidensielt foreløpig, men virker lovende.

https://newsweb.oslobors.no/message/600633

3 Likes

Argeo AS: Argeo har prinsipielt inngått en avtale med en Supermajor O&G selskap om et 3 måneders subsea inspeksjonsprogram

Asker, 02.10.2023 Argeo har i prinsipp inngått en avtale med et av verdens største olje -og gass selskap for et dypvanns inspeksjons program på minimum 90 dagers varighet, med oppstart i november i år. Kontraktsverdi, arbeidsprogram, område og mer informasjon om kunden vil komme i en separat melding om kort tid.

Avtalen, som omfatter inspeksjonstjenester med autonome undervannsroboter (AUV) på dypt vann i tillegg til ROV-inspeksjon, er delt opp i to arbeidspakker med mulighet for ytterligere utvidelse for å dekke resten av første kvartal 2024. Avtalen representerer en betydelig milepæl for selskapet innen O&G tjenester og understreker selskapets utvikling og bekreftelse av vår nye strategi, teknologi og kvalitet. For å imøtekomme kundenes behov, vil Argeo mobilisere sin Hugin Superior AUV, et ROV-system i arbeidsklassen (detaljer vil følge) og deres oppgraderte subsea-skip, Argeo Searcher.

På grunn av prosjektets sensitivitet og betydning for Argeo, kompleksitet og involveringen av flere parter (personer, leverandører og partnere), har selskapet valgt å utstede en tidlig børsmelding for å utligne markedets informasjon.

• Vi er selvsagt svært tilfredse med at en så anerkjent gigant innen olje og gass har valgt Argeo for dette viktige prosjektet, sier administrerende direktør i Argeo, Trond F. Crantz. Kontrakten understreker både vår evne til å levere tjenester av høy kvalitet innen dypvannssegmentet, samt vårt solide fotfeste i bransjen, utdyper Crantz.

Argeos AUV’er er utstyrt med Argeo’s toppmoderne sensor systemer, inkludert våre patenterte elektromagnetiske systemer, Argeo LISTEN som er et nødvendig krav for gjennomføring av arbeidsomfanget i prosjektet.

Selv om spesifikke prosjektdetaljer forblir konfidensielle på dette tidspunktet, omfatter kontrakten en rekke dypvannstjenester og løsninger for kunden. Argeos dyktige team og banebrytende sensorteknologi vil spille en sentral rolle i å sikre prosjektets suksess.

1 Like

Dette ligger an til å bli årets timing, dersom du fremdeles er med. Jeg var interessert men skeptisk den gang. De måtte da også hente penger, men nå er dette definitivt ikke noe restrukturerings-case lenger.

1 Like

Argeo AS: Argeo sikrer lånefinansiering på 12 millioner dollar for oppgradering av SW Bell kjøpt av Shearwater

Nå skjer det mye her og som ceo lovet i Q2 presentasjon nøyaktig på tidslinjen. Han lovet en partner og han lovet kontrakter. Det kommer nok flere i oktober så ingen vits å ta gevinst.

1 Like

Jeg sitter fortsatt ja og har også økt litt underveis. Jeg var nok litt heldig her og traff bunnen nokså godt, ser det ut for, så det har vært en flott opptur.

Det er litt catch-22 for tida, man må ha mer utstyr for å tjene penger og man må ha penger for å skaffe utstyr. Men med fulle ordrebøker bør man komme gjennom denne fasen med flagget til topps. Dagens melding om finansiering var gode nyheter.

Det er betryggende at selskapet har flere bein å stå på, som alle blir stadig mer aktuelle, og at man allerede har fått oppdrag fra Polen, Brasil og Skottland. Da har man utrolig bredt nedslagsfelt for et (foreløpig!) lite selskap.

Jeg har stor tru på videre vekst og blir sittende godt planta.

4 Likes

NB! Følg med fra kl 1430.
Argeo-sjef Trond E. Figenschou Crantz er gjest i Økonominyhetene i dag kl. 14.30.

3 Likes

Ceo lover en del mer kontrakter denne måneden. Spennende fremover.

2 Likes

Fra melding i dag: “Kontraktsverdi, arbeidsprogram, område og mer informasjon om kunden vil komme i en separat melding om kort tid.”

Noen som har gjort seg noen tanker om tidspunkt her? “Kort tid” bør kanskje være om et par dager, maks i slutten av uka? Jo lenger tid jo større sjanse for at info begynner å lekke ut…

Han sa 1 uke + på nyhetene (fa.no)

1 Like
2 Likes

Dette er starten på noe stort😎

Crantz snakker godt for selskapet her. Jeg har stor tillit til ledelsen i Argeo. De har virkelig levert. Utrolig spennende med alt som skjer fremover. Bare å holde på aksjene folkens! Jeg har litt cash på lur, men i morgen går jeg all in.

Bull!

3 Likes

Utrolig flott intervju. Virker som en utrolig selvsikker ceo. Virker rett og slett som at han vet mye mer enn oss angående kontrakter og omfanget av avtalen med shearwater. Han sier jo at selskapet bør være verdt 4-5 gangen innen kort tid. Og så sier han at detaljene i avtalen som kom idag er kursdrivende når den kommer om en uke.

Ingen grunn til å selge denne for tidlig tenker jeg.

Auksjon. Opp 16%. Werner får seg en god overaskelse når han kommer tilbake fra hyttetur uten dekning:)

Tipper det er noen store på vei inn. Det hamstres

1 Like

Ligger an til å slå indeks greit i dag også :slight_smile: Fint intervju, noen mener det er litt “cowboy” å kommentere aksjekurs i eget selskap på den måten, men synes han fikk frem til en forhåpentligvis større almue at de er mer enn et “AUV-rederi”, tenker på Argeo robotics, og pantentert teknologi.

1 Like

Den store posten på 220 000 aksjer ble spist gitt.

4 Likes

Det var ikke meg, men jeg ble fristet til å ta gevinst i dag. Dere andre i denne eksklusive gjengen får ha lykke til videre.

Har også solgt delvis ila dagen, men har fortsatt en post igjen. Plukker opp litt hvis den faller tilbake.