Nå går vel ASA klar denne gangen, men hvordan er de rigga for en kategori 5 orkan der over i Florida?
Brutale greier som er på vei der ja!
Må bli lei av disse orkanene de som bor i Florida.
"Nå er aksjetildelingen klar, og der fremgår det at Condire ble største tegner, med 982.649.748 aksjer. Det gir en eierandel på 15,3 prosent av Florida-oppdretteren. I tillegg har Condire gitt selskapet et konvertibelt lån på 213 millioner kroner, som kan konverteres til nye aksjer til kurs 13 øre.
Nokomis Capital, også basert i Dallas, fikk 15,05 prosent av aksjene. Ved en eventuell konvertering av lån til aksjer vil følgelig de to Dallas-fondene sammen oppnå majoritetseierskap og full kontroll i selskapet."
Cowboylaks it is then. Blir Patrick Duffy ny styreleder?
Sikkert flott å være minoritetsaksjonær med de i kontroll
Tja, skal vi tippe på at Topp 5 vil eie 65-70% av selskapet nå da etter siste sprell. Og topp 10 vil eie over 80%. Får bare kaste seg ut i karet og håpe vi har sett siste leveranse av småmort nå, at det faktisk snur her! 1,42 → 1,55 → 2,19 → 3,28? → 4,92?...
Og deltakelse i emisjonen var faktisk lønnsom p.t dersom man deltok pro rata sin andel og ser snittkursen på beholdningen man hadde fra før.
Aksjekursen ligger 100 % over emisjonskursen, blir penger av sånt…
Bare om man kan selge på dagens nivå. Er vel noe lock up, eller? Står vel heller ikke en kø av kjøpere om de som var med på emisjonen ønsker å realiser en kjapp “dobling”. Skriver “dobling” siden alle eksisterende eiere som deltok har store latente tap så lang på sine investeringer, uavhengig av doblingen fra 10 til 20 øre.
Å?
Regn på en inngang fra i sommer med snitt 5 kroner pr aksje. Bruk gjerne en hundrelapp for å gjøre det så enkelt som mulig.
Du selger dine aksjer på 35 øre og får med deg en bunch med tegningsretter hvor du kan kjøpe nye aksjer til 10 øre. Du bruker en hundrelapp på aksjer til 10 øre stk.
Den første hundrelappen falt ikke til null, den andre doblet seg. Er man da i minus, null eller pluss?
Hvor har du snittet på 5 kroner fra?
Fra i sommer
Jeg kjøpte mine aksjer over sommeren på de kursene der og la til grunn, også kommentert som du vil se, at det måtte komme en enisjon.
Det var noen som fantaserte om emisjonskurser på + 12 kroner, ikke skjønner jeg den dag i dag at de kunne tro på det selv. Men det har da også blitt stille fra disse i ettertid…
Da har du nok et mye lavere snitt enn mange av de største investorene
Ja, nå var det hedgefondene som gjorde det de er best til; å stramme klypa når andre bare har gele igjen og selvtilliten er borte.
Emisjonen var et røveri, valget var å bli med på leken eller se noen rappe myntene fra deg
Bare vent til emisjonsaksjene slippes, da ser dere kursen nede på 0,10 på et blunk. Det er jeg rimelig sikker på
Mye er tilfeldig her i verden, også (?) at fisken begynner å bli større under emisjonsprosessen.