Overpriset med ca 100% margin.
Men jeg har ikke peiling.
Jeg hadde ikke rørt aksjen med ildtang.
Sikkert fint hvis de snur caset rundt akkurat i det du kjøper. Hvis ikke, så blir det fort enda mer utvanning.
Nei, å kjøpe selskap med elendig track record er ikke for meg.
Altså, jeg elsker en god potensiell snuoperasjon.
Men denne fiskefarsen her skal man bare holde seg unna.
Mest av alt er jeg søkkimponert over at de klarer å skaffe penger til dette. Igjen og igjen.
Alt annet av landbasert oppdrett er mer interessant.
Mange misforstår forretningsplanen i ASA. Det handler altså ikke om laks, men å levere flest mulig emisjoner til lavest pris.
ASA har faktisk egenhendig tatt på seg et meget viktig oppdrag, nemlig å kjøre Quantitative Tightening. Der kan både Fed og NB lære litt. Her forsvinner penger ut av omløp i skremmende tempo. Trenger ikke ringe Inflation Busters når ASA er på banen.
Er god business å være leverandør til ASA da tydeligvis, pengene blir jo ikke borte, bare brukes opp.
Atlantic Sapphire ASA: Notice of Extraordinary General Meeting – Proposal for Nomination Committee election and share consolidation
Alle møter i ASA er vel “Extraordinary”.
Men må si det er godt jobba å måtte kjøre to reverse splits i løpet av et år.
Ryktene skal forresten ha det til at de samme fysikerne som har vært veldig interessert i det sorte hullet under tomatåkeren i Florida, nå også har funnet en bestanddel i universet som er mindre enn kvarkene, nemlig ASA-aksjer.
Har jeg gått glipp av noe?
For resten av verden:
Extraordinary General Meeting = Rommel møter Montgomery og Eisenhower.
I Atlantic Sapphire:
Extraordinary General Meeting = Lunsj
Bare venter på at en eller annen anonym akvakultur-tekniker som jobber hos ASA skal komme med boka “SMS: Smoke, Mirrors, and Salmon” i 2025-26.
MOWI:
Etter åtte måneder i sjø, besluttet Myklebust og Mowi at tre av merdene med laks på rundt fem kilo skulle slaktes ut.
Ikke akkurat top-of-the-line av ASA å klare under halvparten…
Jeg er ikke bull ASA akkurat, men det er høyere enn tidligere ihvertfall.
SALME hadde vel 3,8 kg HOG nå i Q4.