Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Avance Gas Holding (AVANCE) 🚢

Financial calendar

Major shareholding disclosure in Avance Gas Holding

På tekinvestor er det lite interesse for aksjer som allerede tjener penger synes det som.
Fra Arctic:

LPG: ATTRACTIVE

1. Rates, FFA’s and ARB are all moving in the same direction, even though US prod. still is strong.
  2. FFA’s have gone up 52% between 17.09.20 and now. With FFA’s going from USD 23,8k to 36,1k.
  3. Looking at 21e earnings, now at USD 36k/d, Avance would now make NOK 10/sh for FY/21.
  4. Valuation screens attractive on both implied steel values and earnings with Avance/BWLPG at P/NAV 0.52x/0.62x and 21e P/E 4.6x/7.3x.
5 Likes

FFA = Futures
ARB = Arbitrasje (pris differanse på LPG mellom (US gulf) og Far East og Arabiske Gulf)

Og LPG lagrene i US øker . Som tilsier lavere pris i US og derfor høyere spread som medfører at lpg tradere har råd / travelere med å få sluttet lasten og betaler mer for frakt. Og hvem er den mest overgeara US spot lpg shipperen på OSE? Jo Avance (jeg håper dog de har teft og naile litt fast jobb på gode rater)

1 Like

Tar gjerne en tur opp til 60 igjen:)

1 Like

Major shareholding disclosure in Avance Gas Holding

LPG ratene fortsetter opp.
LPG selskap i USA (Dorian) opp 4% nå.
Drar seg til en fin høst og vinter for aksjonærer i Avance (og BWLPG)

Avance Gas Holding Ltd Reports Unaudited Results for the Third Quarter of 2020

Avance Gas Holding Ltd - Q3 2020 Presentation

Overraskende svakt Q3, likevel overskudd og nedbetaling av gjeld istedenfor utbytte. Litt surt, men greit siden jeg er langsiktig her.
Nå går derimot fraktratene bananas. Helt greit med kursoppgang i Avance også. Bryter vi 40 i morgen??

1 Like

Jadda. So far so good!

Solgte ut 1/3 del idag på 41,7, blir spennende å følge den videre

1 Like

Håper du kom deg inn igjen med flere aksjer Rasken. Vi er på full fart oppover igjen. Ratene er ekstremt høye, og futures øker også. Pengemaskin.

Vet du hva futures er nå? Hvor finner dere de nye ratene? På LPG Baltic Index finner jeg bare rater som er noen dager gamle.

Denne oppdateres litt oftere:

Likevel har de “proffe” tilgang til disse ratene før oss amatører. Sikkert gjennom egne kanaler.

Har ikke kjøpt tilbake ennå. Hadde jeg fulgt med igår så kunne jeg gjort et godt kjøp ser jeg. Med dagens oppgang avventer jeg litt(holder meg til planen).

Beklager muren, men overskriften skulle si det meste.

Baltic ratene gikk tresifret i kveld!!!
Fest i inntjeningen, men ingen kursfest for AGAS ennå.

2 Likes

TCE er nå 101.
Fortsatt tid til å komme seg inn i Avance

1 Like

Jeg har gått inn igjen med det jeg solgte pluss litt til. Tapte noen kroner på å se an et par dager, men alt ialt greit siden jeg kom inn nesten 2 kroner under hva jeg solgte for:-)

Spent på hvor høyt den siste rateoppdateringen tar denne i morgen.