Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

AWILCO LNG ASA (ALNG.OL)

ALNG - New CFO

Spennende bakgrunn på ny CFO. Kan GOGL være interessert i 2 LNG-carriers på billigsalg?

Awilco LNG ASA – Contract update

1 Like
  • Meglere rapporterer raten til drøyt 70.000 dollar pr. dag, hvilket er godt over selskapets break even, som tidligere er oppgitt til 58.000 dollar pr. skip pr. dag for 2021.

– Vi tror dette markedet kan bli enda sterkere, og har jo også ett skip til vi kan slutte på litt lengde om vi ønsker, sier Storheill.

1 Like

ALNG – Annual report 2020

Virker som det blir gode tider i denne fremover
Kan det bli oppkjøp også ?

2 Likes

ALNG - Annual General Meeting

ALNG - Q1 2021 Report

1 Like

ALNG - Minutes from AGM

ALNG - Time Charter Contract

2 Likes

Noen som vet hva rater de fikk denne gangen ?

ALNG oppgir ikke den nye raten, men opplyser at den er “considerably higher” enn den som ble inngått på WilForce i april. Kontrakten i april ga et EBITDA-bidrag på 18 MUSD over 12 måneder.

Det bør vel gi aksjen et godt løft fremover !
Noen tanker rundt eventuelt oppkjøp fra navig8?

Oppkjøp kan være aktuelt. Tilbakekjøp av egne aksjer kan være aktuelt. Mye kan skje her, men at selskapet er svært billig på dette nivået kan det vel ikke herske mye tvil om. En av børsens glemte juveler med dagens prising

Sterkt av ALNG dette synes jeg. Har også spekulert i oppkjøp tidligere. De er en minimalistisk aktør, og burde være en god kandiat for noen større for overtagelse.

Forrige kontrakt ble mottatt med et gjesp, blir denne det også?

Hadde vært artig å se utregning av P/E og NAV her. Har noen sett på det?

Awilco LNG ASA (ALNG) – Mandatory Notification of trade

ALNG - Q2 2021 Report

Brukte søndagen til å kose meg med Google spreadsheets der jeg gjorde en kjapp analyse av ALNG.

Har gjort en rekke antakelser som du kan/bør lese først, tiden strakk ikke til så det ser litt shabby ut :slight_smile:

Her er den ferdige analysen.

Q1 og Q2 tallene er faktiske tall hentet fra rapportene selskapet har gitt ut, Q3 og Q4 er estimert ut i fra mine antakelser.

Q3’21 EBITDA estimert til 9.21m USD - net profit 3.6m USD.
Q4’21 EBITDA estimert til 8.16m USD - net profit 2.55m USD.

Har regnet meg ut til en estimert P/E ratio på 3.21 for hele 2021.

Så blir det opp til leser å bedømme hva som er fair P/E ratio for ALNG.

Dette er ikke en kjøps eller salgsanbefaling.

1 Like