Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Så du mener at Fredriksen og Nordbrekken er gode busser? Selv etter StoreUlv og Nordbrekken sine krumspring når StoreUlv tok grep om AktivKapital?

Javel :relieved:

Ja jeg mener det, fortell litt om hva du mener her: StoreUlv sine krumspring når hsn tok grep om AktivKapital?

Det ble litt konflikt mellom Fredriksen og Nordbrekken.

Etter at Nordbrekken solgte til Fredriksen startet han raskt en ny konkurrent sammen med Spetalen, B2Holding.

Jeg holder det nå for mer sannsynlig at Nordbrekken ringer Endre Rangnes og tilbyr han jobben som CEO i B2H.

Men, samma det, jeg skal ikke investere i noen av selskapene i nør fremtid :grinning:

1 Like

Ingen konflikt å spore så jeg kan se. Bare masse penger tjent :slight_smile:

https://www.nettavisen.no/nyheter/spetalen-og-nordbrekken-casher-inn-i-aktiv-kapital-(ny)/1877706.html

Gode venner går som kjent gjerne i strupen på hverandre :wink:

Du får lese innlegget mitt å tenke litt på det. :slight_smile:

Hvis noen er interesserte i det nye inkassolovforslaget

Noen av regjeringens forslag

  • Halvere purregebyrene (til 35 kr)
  • Halvere gebyr ved inkassovarsel (til 35 kr)
  • Salærkutt:
    • 50 % kutt på krav under 2500 kroner
    • 20 % på krav mellom 2500 og 50 000 kroner
    • 10 % på krav over 50 000 kroner
  • Skrivesalæret ved utleggsbegjæringer foreslås halvert fra 1172 til 586 kroner (gebyrene ved å sende saker til namsmannen).
  • Halvering av skrivesalær for forliksklager
  • Reduksjoner i kostnadene ved tvangsfullbyrdelse og forliksrådsbehandling.
1 Like

opp 12% i dag, jeg har gitt opp å skjønne meg på denne aksjen…

1 Like

Er det noen som vet om lignende lover ble hasteinnført etter 2008 og påfølgende gjeldskrise i Spania og Italia, eller om lignende lover fakisk vurderes nå?

Har ikke hørt- eller klart å funnet noe om det i de andre landene Axactor jobber i! Men det jeg har sett er at land som Spania innfører Borgerlønn. Noe jeg mener er positivt siden alle vil få tilgang på lønn, som igjen vil resultere i at inndriving av gjeld vil fungere bra når ting roer seg ? Så også at den spanske delen av Axactor har 9 ledige stillinger ute pr nå, altså de ansetter (i en tid med permiteringer)

Hva mener dere?

1 Like

Invitation to presentation of Q1 2020 results

Axactor reports Q1 financials

Notice to extraordinary general meeting

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Longtrader (10 likes)
  1. @MOluf (9 likes)
  1. @rokky (8 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Buffet (7 likes)

  2. @Kvadro (5 likes)

  3. @Bingo123 (5 likes)

  4. @MTH (5 likes)

  5. @GriseFlax (5 likes)

  6. @alano (4 likes)

  7. @Kaisovski (3 likes)

Gratulerer!

Extraordinary general meeting Axactor SE

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Longtrader (10 likes)
  1. @Buffet (7 likes)
  1. @MTH (5 likes)

Resten av topp 10:

  1. @GriseFlax (5 likes)

  2. @Kvadro (5 likes)

  3. @rokky (4 likes)

  4. @Kaisovski (3 likes)

  5. @Savepig (2 likes)

  6. @Kratos (2 likes)

  7. @Bingo123 (2 likes)

Gratulerer!

Axactor har fått juling. Usikkerhet rundt innkreving og REOs. Men samtidig bygger de seg opp på det som kan bli framtiden for inkasso.

https://www.axactor.se/2020/06/04/svensk-bank-valjer-axactor-sverige?fbclid=IwAR2RFMVg7shN75qAtZsuKQGefdXci8ON5mJtlwqzWyJ8xUlSA6-MjVJOVew

1 Like

Har sett på diverse nye kursmål, hvor Dnb kom med en ganske merkelig analyse. De satt ned kursmålet med kjøpsanbefaling 10kr. Grunnen til kursmålet var bytte av analytiker og at Axactor kunne komme i brudd med lånebetingelser!

Så ikke en veldig fyldig analyse med tanke på at Axactor nå vil nyte godt av sin 3pc virksomhet og Npl vil bli billigere når bankene må kvitte seg med lånene som gir dårlig balanse i deres portoføljer.

Elefanten i rommet er nedskriving og brudd på lånebetingelser i Q2.

Men her kan jeg tillføye at Axactor har vært i brudd tidligere med lånebetingelser. Ligger under Q4 2016 side 20. Å veien fram til idag har vært preget av stor vekst.

Kom gjerne med synspunkter?

Axactor extends forward flow agreement with client in Norway

Noen som følger Axa her? Etter min spede kunnskap på TA så ble vel det gitt et lite kjøpssignal idag når den passerte 8,25 ish? Stigende RSI og godt volum også. Og med greit volum imorgen skal vel den presses ytterligere opp. Spennende case om kursen snur ytterligere nordover.