Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Holdt meg til emien og overtegnet en del der, ikke alt studentbudsjettet rekker til. Dessverre, for nå kommer det nok ikke til å komme slike muligheter framover!

1 Like

Blir spennende å se om det kommer kursdrivende nytt om kort tid :slight_smile: håper det, så vi kan si bye bye til 2,- for godt.

Tror vi må gjøre oss ferdige med alle emmisjonene først. Ser noen spekulrer i om den skal ned til 2,6. Men for å være ærlig driter jeg i kursen frem til 01.01.2017.

Da begynner morroa.

1 Like

Gleder meg mest til Q4 egentlig

Ja, jeg håper portisen de kjøpte nylig begynner å vise igjen. Også spent på Tyskland kjøpet som de egentlig fikk latterlig billig og som bør vise igjen rimelig raskt.

1 Like

Veddemål?

Jeg sier 6-7,- til sommeren om alt går som det skal :grinning: 5 er nok realistisk men jeg liker å ta i

2 Likes

Hva slags pe og pb legger du til grunn da?

Holder meg for god til å tippe noe. MEN det er faktum at de fikk det tyske selskapet billig. Fordi ekteparet som eide det ville trekke seg ut å få inn en ny solid eier som tok vare på de ansatte!

Egentlig supernice ;D

2 Likes

Ikke regnet på det annet enn kvalifisert gjetning basert på selskapsvekst og videre progresjon

Da ser det ut til at rettsaken er over.
Ut fra det lille som står på Hegnar så både vant og tapte begge parter. Jeg kaller slikt tull og vas, men Lindorf er vel fornøyd da får vi håpe så denne saken er ferdig.

Han slapp billig unna, 250 laks er jo småpenger i denne sammenhengen.

1 Like

For Rangnes antar jeg det svir like mye som om jeg får en parkeringsbot, eller?
Parkeringsboten betyr egentlig null og niks økonomisk, men sykt irriterende…

Det blir en litt sånn flau fartsdump, skjønner ikke helt hvorfor han tenker på å anke engang.

1 Like

Da har Lindddorf fått glattet ut sin sårede stolthet og fått kastet bort en del tid for Endre? Håper han driter i å anke.

1 Like

Johan Andresens investeringsselskap Ferd og DNB-fond var stortegnere når Axactor nylig hentet nye 600 millioner kroner. Ferd kjøpte aksjer for 80 millioner kroner, mens DNB og det amerikanske investeringsfondet Rock Hill kjøpte for henholdsvis 100 og 50 millioner kroner. Inklusive lånefasilitet har Axactor nå en milliard kroner likvide midler tilgjengelig og Axactor-sjef Endre Rangnes håper på å kjøpe noe i desember ettersom banker rydder i balansene sine før årsslutt. Iht Rangnes skal Axactor nå på road show for å markedsføre selskapet til nye investorer. (FA)

Her er hele artikkelen fra dagens FA for de som ikke har lest den :slight_smile:

4 Likes

Når jeg går inn på tegninger på VPS investortjenester står det som vist under:

Betyr dette at jeg har fått godkjent kjøp av 3000 aksjer? Dette var litt overtegning ut fra det jeg hadde rett på, så vet jeg allerede nå da at jeg får flere aksjer enn tegningsrettighetene mine skulle tilsi?

1 Like

Tviler på det, hos meg står det tilsvarende, tildelinger blir vel offentliggjort 14/12, du finner svaret på det lenger oppe i denne tråden mener jeg.

1 Like

Nei. Du får brev med opplysninger om hvor mye du faktisk har blitt tildelt

3 Likes

Nå trekkes pengene 9 des, så jeg antar det offentligjøres før 14.