Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Disse folka du leser om, som sikkert henger på forums? Har veldig liten påvirkning på kursen, er større krefter inne i bildet. DNB Markets kan kjøre kursen opp 20%+ om de bare vil, men de skal jo sitte leeenge uansett. Så imellomtiden er det kurtasje inntekter som teller.

Det er egentlig nå du skal hive deg ned på kne og takke de som shorter @1255 og baiserne.
Vi har alle mulighet til å kjøpe AXA med STOR rabatt under emisjonspris.

synes det er utrolig behagelig å eie en aksje som Axa, sitter på snitt 2,49 og har ikke vært bekymret et sekund. Tid er allt som skal til og man skal ikke glemme at dette er et ferskt selskap med stødig ledelse.

Tidigareläggning av Q1 rapportering, från 31/5 till 8/5

Jeg er høyt vektet i NOFI og INSTA (forbruksbanker).

Da vil det vel være ekstra smart for meg å kjøpe AXA?

Ser jo også ut som at tidspunkt for å kjøpe ikke er så dumt.

Link til årsrapporten som kom i dag.
http://www.newsweb.no/newsweb/attachment.do?name=Axactor+annual+report+2016.pdf&attId=161176

har du kommentar til å diversifisere med forbruksbankaksjer…? Er de egentlig i samme bransje eller på en måte motsyklisk?

I fjor hadde jeg Nofi, Komp og Mono i forbruksbransjen. Hadde også Axa, nå sitter jeg igjen med axa. For min del hadde det mer med at jeg hadde tro på begge bransjene. Forbrukbransjen i fjor våres var heftig, etter det har det stått på stedet hvil etter all media oppmerksomheten. Kan vel si at det er litt motsyklisk. Sliter forbruksbankene med og få inn penger de har lånt ut, blir det mer og kreve inn for inkassoselskaper. Axactor har blant annet kjøpt en portefølje av misligholdte lån fra Bank Norwegian i Sverige, med utestående balanse på totalt rundt 105 millioner euro.
Blir det dårlige tider, så sliter folk med og betale ned forbrukslån, kan da anta at de vil slite med og betale ned inkassogjeld også.

2 Likes

Lite aktivitet på tråden her, men regner med folk venter tålmodig på Q1 :slight_smile:

2 Likes

Kun 5 handelsdager til Q1 mandag 8. mai. Venter i spenning :slight_smile:

1 Like

Hvilke forventninger har man til q1?

Ut før Q1. Blir lavere en forventet og emisjon.
Men greit å gå med "rally@ mot Q1 :slightly_smiling_face:

Hvorfor tror du det? Stiger jevnt og trutt mot Q1 da ser d ut som

Frodoen er helt på tyttebært tur, nok om det

Jeg har troen på lang sikt. Q1 betyr ikke så mye for meg. Tipper resultat ikke er så bra, mens vekst er knall.

skal man få god avkastning på sine sparemiddler er det nå og fremover man skal vare posjonert, hver får ta sitt valg jeg har tatt mitt

Det blir ingen emmisjon, sist Endre var ute i media var han irritert over ryktene. Jeg er veldig usikker på Q1 og mistenker at tallene er dårligere enn det mange håper på. Axa er et long case. Har man 8-12måneders horisont blir man ikke skuffet.

Har du noe som underbygger de påstandende? hadde vært interessant å vite hvilke grunner\fakta du har.

Jeg tørr spå at svært mange her inne ikke har tolmodighet til å vente på Axa levere kanon fortjeneste, ikke lenge igjen til 2-3 kvartal…
men da er nok Axa langt forbi 3.5kr

1 Like

Jeg ser det er flere som poster her inne, og plasserer en verdi på Axa uten å legge ved en begrunnelse på hvorfor dere mener det kommer en kursstigning/fall. Må dere ikke glemme at dette et tekinvestor, og jeg håper inderlig det er en bedre kotyme i kursgjetting. Hvis du mener Axa går på/til dunken/himmels så er det vel å bra, men “Hvorfor” du mener det er viktigst, det et slik vi klarer og holde et nogenlunde nivå på på diskusjonene.
Ellers er det nok av slike tråder på hegnar… og det syns jeg vi et for god for…

2 Likes