Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Hihi. Jeg antydet at til og med en pessimistisk nybegynner som meg leser høy sannsynslighet for videre oppgang på chartet til Axa. :slight_smile:

2 Likes

Rt 2,15 og. 9,18 mill noen flere enn meg som har trua😀

1 Like

Axa ligger i bunnen av skuffen :slight_smile:

2 Likes

Fra HO:
“Arctic Securities tar opp dekning på Axactor med kjøpsanbefaling og kursmål NOK 3,5.”

1 Like

Hyggelig :slight_smile: Spent på hvordan kursen holder seg etter rapporten

2 Likes

Noen som har tilgang på arctic analysen og kan copypaste?

1 Like

Sakte men sikkert, gamle topper blir nye bunner :smiley:

2 Likes

Ikke analysen men link til XI:
http://www.xtrainvestor.com/en/content/23august-tar-opp-dekning-av-axactor-oppgraderer-forbrukslånsbanker-agasti-oppløses

1 Like

Der var den:

Oslo (TDN Finans): Arctic Securities har startet dekning av Axactor med kjøpsanbefaling og kursmål på 3,50 kroner.
«Vårt kursmål er basert på tre scenarier, og vi bruker en kombinasjon av diskontert kontantstrøm og konkurrentmultipler i vårt kursmål. På lengre sikt ser vi fortsatt geografisk ekspansjon som en mulighet og potensiell trigger for ytterligere oppside», skriver analytiker Joakim Svingen i analysen tirsdag.

1 Like

Q2 rapport:

http://www.newsweb.no/newsweb/attachment.do?name=Axactor+Q2+report.pdf&attId=152637

2 Likes

Kan vokse og bli noe stort dette :slight_smile:

“Going forward the company will continue to expand the geographical footprint in Europe. Furthermore, the key focus will be operational improvements which will increase productivity and improve the cost base. We will continue to acquire small and medium sized NPL portfolios based on current CAPEX capacity.”

1 Like

Sitter smått i desperasjon og håper at småsparere skal henge seg opp i det negative resultatet for kvartalet og lette seg for litt aksjer idag. Ser ut som at Q3 kan bli første måned med positivt resultat, og nå starter arbeidet med effektivisering av virksomheten. Tror resten av året blir meget hyggelig for AXA aksjonærene :slight_smile:

Etter å ha vært med i Hugo og Funcom i hardt vær det siste året så sitter jeg trygt i Axa. Tror siste mulighet til fin inngang kommer nå om småsparere som du sier selger unna.

2 Likes

Fantastisk dekning av Hegnar :joy:

2 Likes

Hegnar må ha oversett denne linjen i rapporten:

“In July 2016 the company had positive Cash EBITDA for the month isolated.”

Selskapet har altså begynt å generere profitt (hvis de klarer å fortsette som i Juli) før de har eksistert i 6mnd.

1 Like

Kjerringa sier jeg er pessimistisk. Men Hegnar tar faen meg kaka

2 Likes

Hegnar er sinsyk i aksjer han ikke skjønner. For om han ikke skjønner dem, så er det tulleaksjer.

1 Like

Rt? Vurderer å hive ut Hugo og gjøre en trade her nå om den dupper under 2,-

1 Like

Glem det!:grinning:
Rt 2,16👍
Var oppe i 2,20

2 Likes

Tja de bommet jo litt på guidingen, skal ikke se bort ifra at den skal litt ned @Hakon [Edit]
Eller nei, så traff de på guidingen? Da de gikk i pluss i juli? :smiley:

Bare å lene seg bak :slight_smile: