Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Jeg tror ikke markedet helt forstår potensialet til Axa.
Nesten slik at jeg kunne vurdert å solgt halvparten i Funcom og flyttet over til Axa!

Vet ikke om det er fordi jeg er blitt litt blind på alt det positive som står rundt omkring om AXA, men tror jeg aldri har vært inne i en aksje med muligheter for god avkastning på relativt kort sikt, med så stor ro som i denne! Er bare ren glede å være AXA-aksjonær. Grad av effektivitet selskapet viser er utrolig spør du meg! Gleder meg stort til Q3 og Q4 merker jeg

2 Likes

Ikas/Axa helsides annonse side 5 i DN i dag :grinning:
"Enda bedre kvalitet, effektivitet og kundeservice"

4 Likes

Haha når du sa helside så mente du faktisk helsides… Trodde det var en artikkel ang AXA, var på tur til å kjøpe DN. Hadde krevd at du Vippset pengene tilbake om jeg hadde kjøpt @Duogdu :wink:

6 Likes

Skal innrømme at jeg hadde forventet oppgang i dag når jeg våknet til børsmeldingen om oppkjøp i Tyskland… litt skuffa… hehe… men dette kommer seg bra fremover!! :slight_smile:

1 Like

Er vel slik at noen har visst mer og at dette allerede lå innbakt i kursen.
Men sjekk dagens omsetning, 44,5 mill!

Vet Axactor har valgt min tidligere arbeidsgiver som drifts leverandør :slight_smile: Da har de ihvertfall en god og stabil IT-plattform å jobbe på :wink:

2 Likes

Den røde tråden til axa bare følges og følges!

1 Like

Går rykter om en mulig emisjon i nær fremtid her. Eller er dette bare en billig beis fra HO ?

Er jo helt sikkert en mulighet for det i et selskap som vokser så fort. Men er overhodet ikke bekymret for at det skal bli gitt noen stor rabatt i tilfelle.

Ikke umulig. Men det er ikke nødvendigvis negativt. Axa har brukt alle tidligere emisjoner til å finansiere vekst, og det ser ut til at de klarer å skape lønnsomhet samtidig som de vokser.
En ny emisjon skal dermed i utgangspunktet bety ytterligere vekst.

Jeg sitter i ro og deltar i en emisjon hvis jeg får muligheten

1 Like

Er vel ingen fare for at vi her (med fare for å fornærme noen) får delta i emisjon i Axa?
De emisjonene som har vært har ikke hatt stor rabatt, og de har vært retta, og fulltegnet.
Dette ut fra min hukommelse, korriger meg gjerne.

1 Like

Det er vel riktig. Jeg har vært på utsiden når de 2 foregående emisjonene har blitt annonsert.

Veldig bra oppsummert. :slight_smile:

1 Like

AXa driver bra og har god vekst. Men det koster jo å kjøpe gjeld, mens inntektene kommer over tid. Dog med 5% kostnad for gjeldsportiser er gevinsten stor. Kan godt være det kommer en emmisjon, men jeg mistenker at rabatten ikke blir stor.

1 Like

Det siste oppkjøpet av Altor Group betaler de 34,1 mill € for, og da er 2 milliarder € under forvaltning inkludert.
Som jeg oppfatter dette kjøpet så betaler Axa 1,7% for kapitalen som er under forvaltning, på kjøpet får vi Altor Group?
https://www.altor-group.com
Er dette for godt til å være sant?

I tillegg så tjener Altor allerede penger.
Hvilken kurs har vi 31/12 2017?

Minst 100,-

2 Likes

Den gjeldsposten de kjøpte betalte de 5% av pålydene på. og der var det folk som allerede betalte inn. Som for meg virker som et ran ;D

For de som betaler ender jo opp med å betale mange hundre % av pålydene ;D

Jeg tenker på gjeldsposten i Altor, Axa betaler jo rundt 1,7% av verdien på kapitalen som er under forvaltning. For godt til å være sant?

En vekstemisjon er positivt og som oftest får man muligheten til å kjøpe seg inn ved emisjonskurs. Folk som klagde på at det var rettet emisjon, men ikke kjøpte på 1.68 iløpet av juni skal ikke si noe :slight_smile:

Unngå å lese HO og særlig AxA tråden som baises av samme person med 3-4 kontoer, er slik du taper penger :wink: Skipssjefen er en trader og lever av likviditet.

1 Like