Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Blir en spennende dag i dag! Hvilke kurser vil vi se tror folk?

Er fornøyd med 3 kr 31/12, men er redd for at vi kan ligge over det😁

Har kjøpt bittelitt her sjøl. Lurer på om jeg skal kjøpe mer. Er det noen som kan tenke seg eventuelle farer man burde ha I bakhodet, eller er dette en no-brainer?

Finanskrise er vel et ikke bra scenario. Eller for min del så blir vel det en solid kjøpsmulighet! Mulig jeg snitter opp snart

Nobrainer! Men lurt å være langsiktig.
Har snitt på 1,84, var først oppe rundt 2,20 før den var nede på 1,6x, nå ser det ut til at vi ser 3 tallet snart.
Men det kan alltid komme dipper, vær tålmodig.
Rett tidspunkt for å selge? Aldri!

2 Likes

Noen som har fulgt Axa sin presentasjon på nett i dag?

Skumleste rapporten fort før trening, ganske så nøytral. Handlet litt om oppkjøpene, fremtidige planer og høydepunkter i år slik som de tidligere presentasjonene. På side 23 står det at det har 20m euro på bok og vurderer finansiering ( nevnte ikke emisjon).

Forresten hvordan er det med innsidekjøp fra CEO, er det ikke en regel på hvor mange dager det må gå før en evt kursdrivende melding kan komme?

2 Likes

Emmisjon er nesten ute av bildet etter den rapporten. CEO kan ikke kjøpe eller selge om han sitter på kursdrivende info som markedet ikke har. Uavhengig av tid. Ref funcom der de meldte det nye spillet sånn at CEO kunne handle aksjer et par dagere senere.

2 Likes

Anbefaler alle å lese den rapporten. Jeg skal handlet mer Axa pga den ;D

2 Likes

Litt mer spam fra en som var innom presentasjonen.

Jeg var innom #AXA presentasjonen i går og kjøpte litt mer etterpå (første inngang 1.78). MM 3.8 på Altor-oppkjøpet er hyggelig, gir dem totalt 2.8 nå. Mente de fikk selskapet billig bl.a. fordi de ønsket å bruke de ansatte videre i motsetning til andre som var interessert i porteføljer. Gjorde oppmerksom på at innkreving på porteføljer ikke kommer i gang før ca 4 mnd etter kjøp så det blir etterslep i Q-rapportene. I forhold til mål og guiding er de dobbelt så langt, og dobler derfor guiding for 2017, jobber også for å oppnå max gearing iht gjeldende avtaler i løpet av 2017. Italia har 100% gearing, derfor har banken som gir det 10% eierandel i selskapet (gammelt nytt men nytt for meg). I de store tenderne er det stor konkurranse om porteføljene så IRR kommer ned på 10% og enda lavere, de satser derfor på mindre porteføljer uten konkurranse (relasjonsbasert etc). De har veldig tro på Norge fremover ifm forbruksbank-bonanzaen, og har ansatt to pers for å jobbe mot dem. ERC nå €260m inkl Altor. DNB-oppdateringen i går sier current AXA run rate revenue €88m med 20% EBITDA margin, gir i så fall P/E ca 16.

Kuriositet fra AXA-pres, de er stolte av callcenterne sine der det sitter 100 pers i ett stort rom med to supervisors bak en glassvegg som overvåker alt. Om en samtale tar for kort eller for lang tid får vedkommende saksbehandler et rødt/orange lys på seg i kontrollrommet og supervisor går inn og lytter på samtalen og kan ta over om nødvendig. De får også varsel om det tar går for lang tid mellom hver samtale. Høres fristende ut å jobbe der. Men arbeidsledigheten er 50% ved Spania-callcenteret så de virket ikke bekymret

1 Like

Jaja :smiley: Utlendingene kjøper?

1 Like

Glad jeg økte med 40% idag. Tuuut tuuut

3 Likes

Ikke så glad jeg reduserte fra 100% til 40% siden april/mai :stuck_out_tongue: Men men, lett å være etterpåklok og har jo fått ca tilsvarende avkastning på resten av porteføljen som i AxA. Så må si meg fornøyd :slight_smile:

DNB følger Nordea og satt mandag opp fastrenten på nye lån med tre års bindingstid med 0,15 prosentpoeng til 2,30 prosent

Bull bank og axa? :slight_smile:

2 Likes

Ikke vanlig bank, Mye gjeld der ute, men inkasso er nok fremtiden

2 Likes

Og der var vi oppe og smakte på 2,80! For en aksje, for et selskap :smiley:

1 Like

Smakte? 2.83 nå, flyr avgårde :slight_smile:

2 Likes

Har vært i Axa siden januar, solgte ut litt i sommer for å putte inn i Funcom.
Irritert at jeg ikke har hauset Axa slik at flere kunne kommet seg inn for ei krone siden…
Men jeg tror Axa er gull for den langsiktige…

5 Likes

Tipper at dette blir en aksje å sitte og sitte med, og nyte utbytte allerede fra 2018.

4 Likes

AXACTOR. For en en aksje… For en ledelse… For en opptur… hihi… :slight_smile:

3 Likes

Veksten i AXA er faktisk såpass at den stiger mot den andelen jeg ønsker at den skal ha i porteføljen av seg selv. :stuck_out_tongue:

Det er den ene aksjen i tillegg til NANO jeg faktisk er dritfornøyd med hvordan jeg har klart å handle i år.

3 Likes