Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Fra HO:

Noen som har vært i kontakt med DNB og foreløpige anslag er 4,50…

Jeg håpet på 3 kroner ila 2016… hva pokker ender vi på ved utgangen av 2017?

1 Like

Avhengig av videre vekst far. :slight_smile: Men du kan være sikker på at Endre ikke er fornøyd enda.

Om jeg skal driste meg på et gjett, så tror jeg at den trenden vi er inne i nå fort kan ta oss til 3,25 eller deromkring før det begynner å butte en stund.

Jeg er fornøyd så langt, men forventer at vi er inne i en god trend. :wink:

Snittet mitt på 1.92 på privatkontoen og rundt det samme i firmakontoen ser bare bedre og bedre ut hihi :slight_smile:

1 Like

Klarer vi 2.90 i dag ? :smiley:

2 Likes

Økte med 30% på tirsdag, var usikker om det var lurt. Merker meg at det var lurt :smiley:

2 Likes

Litt av en periode i AXA vi har tilbakelagt oss nå! Blir spennende når meglerhus kommer med analyser og vi sakte men sikkert drar oss mot Q3. Kan nesten ikke vente til å lese Q3, Q4 og neste års Q1. Blir utrolig spennende å se om de klarer å fortsette utviklingen, noe jeg selv har stor tro på! God helg!

3 Likes

For egen del så har jeg null cash og jeg har ca 22% av portefølje per i dag i Axa, i tillegg til inngang på 1,84, så jeg er fornøyd med andelen. Tenker langsiktig. Tror ikke jeg øker mer.

Men om jeg vil anbefale noe å kjøpe Axa nå etter den kraftige oppgangen? Ja, hvis en er langsiktig, men jeg tror ikke Axa går rett til 4-5-6 kroner uten noe småkorreksjoner.
Det er ihvertfall viktig at det ikke er euforien som styrer våre kjøp og salg.
Vi trenger slike som feks holmes i Funcom :wink:

5 Likes

Er ikke du på ferie @Duogdu ? :smiley:

Sitter med morra kaffen og vil bare skrive ned noen meninger :slight_smile:

Man skal ikke forvente like høy % stigning videre, men at det blir vekst i flere år fremover er helt sikkert.
Kan fort bli lite newsflow frem til Q1 og Q2 i 2017, mens de skal konsolidere de nye porteføljene inn i sine egne systemer. Da det tar ca 4 mnd før de tjener penger på et porteføljekjøp.
Hoist (Svensk innkasso firma) verdsettes til P/E 11 og Lindorff P/E 15? Sitat noen fra EFN
Så spørs når markedet slutter å vurdere etter vekst, men fortjeneste som de andre selvskapene. DNB sier at AXA ligger på en P/E ca 16 nå. Vekstselskap vurderes ofte høyere .

Som nevnt tidligere av @Evilfreud er dette en nok ny megatrend og god synergi med inkassobankene som har kommet. Stort økosystem med plass for flere aktører og bare 5% av NPL i Europa er kjøpt opp. Langsiktig er det bare å kjøpe og holde på aksjene, å bare la snøballeffekten jobbe :smiley:

2 Likes

Enig i mye du sier, PE er et dårlig verktøy på vekstselskap, siden PE ofte virker noe høy. På lang sikt ( 2018-2020) Tror jeg dette er en sinsyk aksje å sitte . Det kommer nok noen nedturer også, men akkuratt nå virker det som aksjen virkelig vil lukte på 3kr. Hadde egentlig bare tenkt å gjøre en kort trade, men nå finnes det få inkassoselskaper på oslo børs, så jeg kommer nok til å sitte long i denne.

Kommer til å komme MYE butikk der fremover.

4 Likes

Er på ferie, men er miljøskada av å stå opp 0530-0630…
Når resten av familien sover så…:grinning:

1 Like

Fra XI morgenrapport:
I Axactor økte i samme periode Alfred Berg fond sitt innehav med 2,8 millioner aksjer. Statoil Pensjon økte med 1,9 millioner, Stein Mohn med 5,4 millioner mens Delphi fond og Norus AS begge dukket opp på topp 30 med henholdsvis 11,6 og 10,1 millioner aksjer. Eltek Holding forsvant ut av topp 30 og har dermed solgt minst 9,6 millioner aksjer, Furuset Kjøpesenter solgte minst 6 millioner aksjer og Swedbank Generator reduserte med 5,7 millioner til 20 millioner aksjer.

3 Likes

DNB anbefalte litt gevinstsikring igår (9:55)
https://publisher.qbrick.com/Embed.aspx?mid=6D8528E7

DNB /DNB kunder er dagens store kjøper med dobbelt så mye som nestemann :smiley:

1 Like

Jeg må innrømme jeg var litt skeptisk en periode, men jeg tror faktisk vi ikke skal noe særlig mer ned, kanskje ser vi slutten av 2,60-tallet igjen, men tviler sterkt på at vi vil gå lavere enn det. Håper på at vi klarer å stabilisere oss nå rundt 2,70 og at vi sakte men sikkert kryper oppover frem mot Q3. Er vel presis 1mnd til Q3 i dag hvis ikke jeg er helt på bærtur, blir spennende! :smiley:

Lure DnB som får småsparerne til å selge også grabber de til seg billige aksjer :stuck_out_tongue:

1 Like

Ser heller ingen store skjær i sjøen her, sitter i ro.

2 Likes

Er long i denne selv, en dupp er naturlig og bra.

2 Likes

Sjæl, axa er vel den eneste aksjen jeg virkelig er long i. Tidshorisont 5-10år

2 Likes

Litt lengre enn meg, 1-2år kanskje.

Der kom den beryktede emisjonen gitt:

Det eneste jeg misliker er at emisjonen til en viss grad bryter mønsteret med at ledelsen er totalt transparent.

Det har ikke vært omtalt noen snarlig emisjon offentlig ihvertfall, og det kan seees på som litt småkjipt å dra på med et innsidekjøp noen dager før emisjon.

Men for selskapet og aksjonærene tror jeg dette er helt konge, så kan de holde oppe momentumet.

2 Likes

Da ble det vekstemisjon :slight_smile: Bare å frigjøre noe kapital etterhvert og kjøpe når den går ned til emikurs om det skjer. 2.6 kr er nevnt og det vil si ca 4.5% rabatt.

Den er vist allerede fulltegnet også.

1 Like