Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Av det jeg kan forstå fra Shareville (hvis det er legitimt), virker det som det er stengt og kurs ble ca 2,60. Synes det er kanskje litt rart at dette kom akkurat nå, men i mine øyne er en slik vekstemisjon ikke noe fæle greier. AXA vil nå ha masse penger og være klar for veien videre :slight_smile: Jeg er long uansett, så sånn sett har det ikke så mye å si, men aldri morsomt å se en aksje evt. gå nedover. Spennende å følge åpningen i morgen. Det snakkes om at kursen kan bli straffet, men jeg tror ikke det blir så ille jeg

1 Like

Den kom litt tidligere enn ventet. Egentlig bare positivt, mer penger på bok. Raskere vekst er alltid positvit. Er det noe vi vil ha så er det vekst. :slight_smile:
Slik jeg husker det fra forrige emisjon i slutten av mai (ikke tid til og slå det opp nå).Forrige emisjon var på rundt 1.7. Stengingskursen den dagen var 1.77. Kursen steg de 3 neste dagene. Kursen var vel nede i rett under 1.70 etterhvert. Det var egentlig Brexit støy i juni, hvor alt falt.

Hadde solgt andre aksjer for å kunne deltatt!
Dette går veien.
Tror dette er en god kjøpsanledning, hvis den dupper litt.

Greit å få unnagjort emmisjonen. Så slipper man å lure, synd den ikke ble rettet mot alle aksjonærer. og 2,6 er virkelig ingen ukurs. Forklarer jo nedgangen vi har hatt. Tut og kjør videre mao.

Ser ikke ut som den er avsluttet enda.

1 Like

Vi kan fort se tretallet!
Spennende å se q3.

Begynner å bli mye aksjer i omløp, men det er vel det eneste negative… mest irritert over at jeg ikke får bli med på emien :sunglasses:

1 Like

Mye aksjer i omløp gjør ikke noe når pengene går til mer butikk :=)

1 Like

Vekstemisjon er positivt det. Men det tar jo også ut litt av potensialet på mine eksisterende aksjer. Men vi får se, jeg tror dette kan bli en pengemaskin om ett år og to. Kommer det en skikkelig dupp i kursen, så er nok jeg å finne på kjøpersiden :blush:

Gudbedre, AXA har vært det verste forumet på HO, og nå har det jammen meg spredd seg til Shareville og. Tekinvestor er en hyggelig oase på internett, på tide å låse for registrering av nye brukere?

7 Likes

“The Board of Directors propose to conduct a subsequent offering of up to 50
million new shares directed towards shareholders in the Company as of close
of trading yesterday, 12 October 2016 (and as registered in the VPS on 14
October 2016) who were not allocated shares in the Private Placement, and
who are not resident in a jurisdiction where such offering would be
unlawful, or would (in jurisdictions other than Sweden or Norway) require
any prospectus filing, registration or similar action (the “Subsequent
Offering”). The subscription price in the Subsequent Offering will be NOK
2.60, i.e. equal to the subscription price in the Private Placement.”

4 Likes

Fantastisk!

Veldig ryddig og pen emisjon dette her.

2 Likes

Blir spennende å se hva den åpner på, 2,80 nå 08:54

Jeg tipper kursen manipuleres før åpning, blir ikke overrasket om vi får en liten dupp på morgenen. Men nå er det full fart oppover.

Er overhodet ikke overrasket over at markedet responderer positivt i dag, jeg hadde hvilepuls før åpning.

Men blir vel gjerne en liten dupp når emisjonsaksjene kommer ut og folk skal kjøpe i rep emisjonen?

1 Like

Er det annonsert vilkår for rep emi?

Ikke som jeg har sett hvertfall

litt info

Date on which the terms and conditions of the repair issue were announced:
13 October 2016
Last day including right: 12 October 2016
Ex-date: 13 October 2016
Record date: 14 October 2016
Date of approval: 12 October 2016
Maximum number of new shares: 50,000,000
Subscription price: NOK 2.60

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20161013.OBI.20161013S10

AXA ligger per tidspunkt på 2,80, kun 10 øre under ATH og 20 øre over emisjonskurs. Er AXA en aksje hvor vi ikke vil se den vanlige litt kjedelige nedgangen mon emisjonskurs tru, eller kommer den sakte men sikkert. Blir spennende å se. Men i det lange bildet så har det forsåvidt ikke en dritt å si :stuck_out_tongue:

1 Like

13/10-2016 10:54:40: (AXA) Flaggemelding Axactor AB
Fond forvaltet av Storebrand Asset Management AS ble
13. oktober 2016 tildelt 6 000 000 aksjer i den
rettede emisjonen i Axactor AB . Etter tildelingen
eier fondene 53 870 087 aksjer i
selskapet ,tilsvarende 5, 69 % av den nåværende
registrerte aksjekapitalen i Axactor AB. Når tranche
1 på 71 700 000 aksjer og tranche 2 på 158 300 000
aksjer i den rettede emisjonen er registrert vil
fondenes eierandel bli redusert til 4, 58 % og når
reparasjonsemisjonen på 50 000 000 aksjer er
registrert vil fondenes eierandel bli ytterligere
redusert til 4, 39 % .

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20161013.OBI.20161013S43

3 Likes