Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Passer denne inn her nå ? :smiley:

4 Likes


Axactor har gitt kjøpssignal fra en rektangelformasjon, viser en positiv volumutvikling og ligger i en fin stigende trendkanal på kort sikt. Alt dette er forhold som statistisk tilsier en videre sterk utvikling ifølge Investtechs forskning. Axactor er positiv på innsidehandler, sist ved at CEO Endre Rangnes demonstrerer tro på selskapet ved kjøp for åtte millioner kroner for snaut to uker siden. Investtech eller nærstående eier aksjer i selskapet.

3 Likes

@stockking Fremdeles like positiv til Axactor? :wink:

(ref. din nylige aktivitet på Shareville)

Har han solgt? :slight_smile: Har selv solgt og vil kjøpe meg inn etter at emisjonsaksjene har kommet evt en dipp til 2.6-2.7. Håper på å gjøre en rask trade i Bettson imens etter at den falt 13% :smiley:

50 mil i reparasjon fordelt på de som ikke fikk delta i den rettede emisjonen. La oss si at
50% av topp 20 deltok( som eier 460mill ), da er det ca 700 mil aksjer som deltar. Det gir vel en tilldelning på 1:14.

Tenker jeg riktig eller er jeg helt bortevekk?

Jeg har denne aksjen på vps, så sitter dønn i ro.

Noen som vet når man kan tegne seg?

1 Like

En på shareville som melder at det kommer børsmelding ift reperajsonsemisjon på mandag (ikke at jeg vet hvor han har det fra), men jeg regner vel med selv at det kommer noe nærmere info snart rundt dette.

Markedspuls uke 41 ute: https://www.youtube.com/watch?v=N25iH3zCnLw
Har ikke fått hørt den selv enda, men Tom snakker visst endel om AXA og emisjonen

1 Like

Flott, takk skal du ha, ser den nå.

Edit:
Emisjon var 4 ganger overtegnet, mulig det var kjent, jeg har ikke fått det med meg.
Utfordring: Sterk vekst, må ikke ha for store forventninger neste to kvartaler.
Oppkjøpet av Altor i Tyskland var ekstremt billig da det eldre ekteparet som solgte var mest opptatt av at de ansatte i selskapet sitt skulle være sikret. De er gamle og ville slutte helt av, derfor var ingenting annet en kontant oppgjør aktuelt. Kjempedeal.
De betalte 26 mill Eur og forventer å hente inn 95 mill Eur (dette illustrerer hvor billig kjøpet var) En faktor på 3,7.
Normalt regner de med en faktor på 2,5.

Tom mente også at de store fondene hadde sovet i timen og han regnet med at de ville komme etterhvert, bla folketrygdfondet.

Dette bekrefter bare at mine Axa aksjer ligger i skuffen. Lenge. Usikker på hva det betyr, men hvis de ikke blir oppkjøpt, så har jeg kanskje aksjene også om 5 år. 10 år? Jeg tror ikke det er noen grunn til å selge en fremtidig seddelpresse.

1 Like

Ingen trær vokser inn i himmelen.

Sånn… det er det eneste negative jeg har å si om AXA :champagne::stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 Likes

Det er viktig å ikke idiot hause!

Men jeg ser ikke hvorfor Axa ikke skal stå i 5 kr om en tid. Om det blir i 2017 eller 2018 har jeg ingen formening om.
Hvis Axa blir en utbytteaksje så trenger ikke kursen gå like høyt, men på den annen side vil en aksje som gir bra utbytte også få en fin stigning.

Sett meg gjerne på plass :grinning:

Tror Axa vil gå sidelengs i halvannet kvartal, de sier selv det er rolig fremover. Men at vi ser 5kr om et år… definitivt.

Personlig blir det å handle litt i duppen mens Axa på sikt nok kommer til å være 50% av min portis.

2 Likes

Nei jeg mener oppriktig at AXA ser bra ut. Men nå er vi straks på en mcap på 3mrd kr. Da må det ganske solid inntjening til for å forsvare kursen.

Kommer vi opp på 3-3,5 så selger jeg nok. Går vi sidelengs en stund til mens Rangnes fortsetter å kjøpe porteføljer, så blir jeg nok sittende

1 Like

For de som ikke kjenner til denne analysen fra før, hold på hatten og ta det med en klype salt, men det er jo moro da :grinning:

http://aksjeanalyser.blogg.no

2 Likes

De bomma ikke så ille med gig så kanskje hehe.

1 Like

Det var faktisk der jeg ble oppmerksom på Gig…

Luftige analyser av typiske hausse aksjer… betyr ikke at de alltid tar feil, men bør i det minste tas med litt forsiktighet

3 Likes

Jeg må ha minst 100’ aksjer til i Axa før året er omme

1 Like

Kanskje jeg også skal selge rundt 25% i Fun og plassere i Axa?

Kjøpspris i Axa er ca 86% av kjøpspris av Funcom i porteføljen min. Kunne nok vært greit å vektet ned Funcom og vektet opp Axa noe.
Jeg ser mer og mer på Axa som pensjonsfond, som bare skal få stå å godgjøre seg.

1 Like

LINDORFF:INNGÅTT STRATEGISK SAMARBEID MED CARVAL OG ALBACORE

	07:38
			Oslo (TDN Finans): Lindorff har inngått to separate strategiske samarbeidsavtaler med CarVal Investors og AlbaCore Capital, melder selskapet mandag.

	 

	CarVal Investors og AlbaCore Capital har til hensikt å investere til sammen inntil 350 millioner euro i usikrede misligholdte lån i Europa.