Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Det blir vel stilt spørsmål ved om hvor mye høyere snitt enn eierene i selskapet det er forsvarlig å sitte med, samt hvor høye multipler Axa er priset på, som de to viktigste temaene. Men det er jo helt krise å se hvilket nivå tråden synker til. Episk krise.

Spyflua mener Endre sitter med under 1,2 i snitt. Og at AXA har behov for masse emmisjoner for å kjøpe mer gjeld.

Kort oppsummert. @Savepig har utfordret han minst 1 gang hvor spyflua bevist lyver.

2 Likes

Nå er det alltid en kime av sannhet i det Spyflua kommer med, og jeg har en del respekt for at han klarer å plukke gode aksjer og gå tungt inn.

Men han liker veldig godt å lage litt drama, jeg for min del trekker litt i han med å konsekvent linke til gamle (to måneder gamle :stuck_out_tongue: ) hausetråder fra han og Parly som nesten har blitt protesjeen.

Mine svar på de to problemstillingene jeg nevnte var at hvis man ikke kunne investere i et selskap bare fordi de første investorene har lavere snitt villle man jo aldri kunne investere i vekstselskaper, og vi er nødt til å gi AXA minst et halvt år frem til Q1-rapporten for å egentlig begynne å se konturene av hvordan den vanlige driften blir i de fire landene.

Samt at med den emisjonen de kjørte på 2,6 så har AXA mye pusterom når de går inn i det nye året.

Om de ikke stikker før februar, så er det mye mulig at månedssparingen da havner i AXA. :slight_smile:

1 Like

Spyflua har hauset og baiset i AXA med flere nick. (Tidligere Stalwart magnum)Han hauset axa før brexit, men så solgte han rett før og baiset aksjen langt ned over 1.4kr. Det som skjedde var at han måtte løpe etter, var da han byttet nick til spyflua.

Historien gjentar seg, skal ikke se bort ifra at det blir et nytt nick på nyåret :slight_smile:
http://forum.hegnar.no/brukerinfo.asp?userid=146972&Page=2

http://forum.hegnar.no/brukerinfo.asp?userid=145097

Nå skal ikke jeg bli for negativ mot en person, men spyflya har 0, absoultt 0 troverdighet. Han brukte ett annet brukernavn på Shareville før, Stalvartmagnum. Han brukte det samme på HO… Det ble oppdaget rimelig fort at det var spyflua som var gamle stalvartmagnum. Har fulgt med på han og gjort diverse undersøkelser. Han går ikke tungt inn i noe ting. Han har mindre poster hos Nordnet. Kan gå ut med eksakt sum, men lar det være. Ikke spesielt vannsklig og se, når han solgte alt i AXA tidligere. Bare gå inn på klokkeslett og nordnet salg. Han skryter på seg at kontoen hos nordnet/sharville har 5 MNOK, han har en god student post. Dette kan du se i nano posten 6. desember

Så er det all fablingen hans om at han prater med CEO i hvert selskap han er investert i. Alt han kommer med er piss her i fra og til månen. Les postene hans og sammenlign. Det meste er motstridende.

Tospannet Parly er den tekniske guren som bruker Investech ordrett.

For en gjeng. Må si det er litt underholdende også. Men tenker mer på nye folk som tar alt som blir sagt som fakta og seriøst.

edit: brukte litt tid på innelgget så ser janno fikk med en del av det jeg skrev.

3 Likes

Jeg vet faktisk ikke om jeg kjøper vurderingen din helt. Spyflua skrev vel selv om at han byttet nick på shareville, fra magnum stalwart?

Klart det kan være flere meninger om han. Men min vurdering er slik og jeg har virkelig grav en del. Har masse fakta som han har kommet med som bare er oppspinn og løgn. Han bekreftet vel når han var avslørt og forklarte hvorfor. Dette stemmer heller ikke med realiteten.
Kan tildels være enig i at alt han skriver ikke er bare tull, men da er det som regel masse hausing involvert.
Jeg har spyflua så langt oppe i halsen at jeg spyr av han. Mye pga tidligere Stalwartmagnum.
Så dere får ta mine skriverier med en klype salt også¨.

1 Like

Har nesten mistet lysten på å følge Axa på shareville. Uheldigvis sitter jeg også i B2h og må holde ut innlegg med så og si samme informasjon dag etter dag. I tillegg til kursmålene hele veien. Har absolutt informative innlegg til tider, men det drukner i alt det andre. Trist!

1 Like

Kjøpte meg sikkert inn noenlunde på den tiden han kom inn og husker han var stalwart magnum og oppstyret rundt brexit. Kan ikke huske å ha lest noe forklaring på skifte av nick, bryr meg ikke så mye heller. Tror Axa blir bra langsiktig, så får lukke øyene litt :grin:

1 Like

Helt enig i det. Axa ser meget bra fremover, største posten min. Så vi får ta fokus tilbake til Axa i tråden, tross alt det som betyr noe :slight_smile:

Emisjonen er overstått og godt er det. Kursen blir stort sett alltid litt seig i forbindelse med emisjon.
Nå kan vi se frem til nye oppkjøp, q4 og videre til q1. Forventer ikke noe spesielt fra q4 da veksten i 2016 har vært enorm. Høster nok frukter senere. Tar litt tid og komme i gang med alle portefølje kjøpene.

Hei.

Er ny her og litt ironisk å lese tråden:). Søkte etter nye forum pga av rælet på HO og gradvis forsøpling av visse tråder på Shareville. Ja, de er er et underlig to-spann på AXA og B2-trådene. Som Star Wars-fan så er de to nesten som en Sith Lord og hans “dark apprentice”, som er ute etter å styre og herske over massene, LOL:). Vel, har sett gjort litt undersøkelser på handler som er gjort og det er noe som ikke stemmer med virkeligheten med spyflua/stalwart magnum. Er mye jeg kan si om akkurat denne saken, men lar det ligge nå.

Jaj, tilbake til Axactor. Håper det roer seg ned. Det fundamentale ser jo bra ut og liker måten de bygger opp selskapet på. Syntes det var litt uryddig med hvordan styrelederen ble tuppet ut, med info etc. Men tror det er bra å få ut de Spetalen-folkene og at Rangnes & co styrer skuta slik de ønsker. Men all støy gir kortsiktig uro og og derfor har nok kursen fått lide litt. Pga. dette og emisjonsaksjene så har jo gode nyheter i det siste gått litt under radaren også. Axa er min største post også, men er her langsiktig. Et godt team med track record og som samtidig er tungt investert i selskapet.

4 Likes

Sitter for første gang å lurer litt på axa nå, men når bunner den ut??

Ingen som vet, Men den kommer sansynligvis til å gå på Q4 resultat, evt på forvetning før Q4.

1 Like

En stund til q4 enda da. Ryker 2.60 ser det litt nakent ut nedover…

Edit: Vil sikkert være interessant for endel å prøve å trigge ned støtten.

Tror nok det sitter flere klar til å øke om kursen faller. Men det vil jo tiden vise :wink:

Ja, sånn som meg feks :wink:

1 Like

Hehe, der kom den en ganske heftig støtte på plass på 2.60

Sosmagt, sitter endel i kulissene som vil ha mer :=)

1 Like

Har du lagt inn kkøpsordre? :joy:

Her blei det liv rai rai…