Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Hadde på 2.51, var ikke mange aksjene unna

1 Like

Må ha vært stop losser som har blitt utløst her i dag. B2H har også falt i dag, er vel litt bransjerelatert. Noen ganger faller gjerne aksjer i samme bransje uten noen spesifikk grunn.

Skal ikke se bort i fra at det er Greve som selger ut siste rest via Arctic.

1 Like

Godt mulig det er spetalen systemet som rydder opp siste rest.

Er vel bare å selge og kjøpe tilbake når greve er ferdig ?

Tror det begynner å bli tomt.

Har han ikke ca 3.5mill aksjer igjen ?

Greve hadde opprinnelig 15.600.000 aksjer. Han har solgt 10.600.000 tidligere
Av de 5m han hadde igjen, har han muligens solgt 2.176.237 idag.
Resterende aksjer 2.823.763.

Samtidig synes jeg Enskilda bank solgte mystisk mye på slutten, totalt: 2648265
Blir bare spekulasjoner, men kan han ha solgt via de også? I såfall er han så og si ute.

Blir vel å vake rundt EMI kurs som sist frem mot nyheter og Q4. Blir øretrillernes eldorado nok en gang :slight_smile:

Ser det blir nevnt i tråden at det fundamentale er bra her. Hadde gjerne tatt imot utdypning på dette. Er det noe konkret i forhold til gjeldsportefljer dere bruker for å vurdere dette?

Jeg er veldig nysgjerrig. Ser at det ofte blir bra støtte på emmisjonskurs, så litt OK å vite litt mer om det faktisk er hold i verdien.

Også, er det noen som har noen tanker om hva slags resultat som forventes for q4?

Axactor er en veldig aktuell aksje for min del, men vet rett og slett ikke om verdien som er nå er reel i forhold til hvor selskpaet er nå, og gjerne kanskje 1 år frem i tid.

1 Like

Ledelsen, oppkjøpene, bransjen , gjeldstrenden og gjeldsporteføljen på 25-30 milliarder om jeg husker riktig.

Lave inntekter i forhold til dagens kurs, men rask økning per kvartal fremover. Dersom 30 milliarder stemmer vil dette medføre en inntekt på EBIT 500 mill før skatt, da har jeg brukt litt forsiktige tall fra HOIST AS siden de opererer i et litt sikrere marked.

Derav den høye P/E verdien idag.

Viktigst av alt, er at Spyflua er inne å hauser igjen :stuck_out_tongue:

3 Likes

Kjøpet av Tyske Altor:

https://www.axactor.com/news-media

Fikk butikken veldig billig.

3 Likes

Og ikke minst at Q4 bør gå i pluss totalt sett. Jeg har lindorff som kursmål for axa for min egen del :slight_smile:

1 Like

Axa er en typisk butikk hvor de har toppet lage for å lage en pengemaskin som skal selges iløpet av 3-5år. Markedet er veldig riktig nå. Det er mye forbruksgjeld samtidig som bankene får strengere regelverk som gjør at de må kvitte seg med dårlige betalere. Det betyr at AXA kan hente gjeld til en billig verdi. De fikk det tyske selskapet som er nevnt her VELDIG billig, fordi eieren var et eldre ektepar som skulle pensjonere seg, og de ønsket en solid driver videre.

Jeg tror man begynner å se den gode trenden allerede på Q4 tallene. Utfordringen er jo at “alle” venter at dette skal gå godt så dermed vil kursen være høy kontra hva selskapet leverer. For meg er dette en av de mer sikre aksjene jeg har gått for i 2017 og planen er å sitte en god stund med mindre vi får sånn latterlig stigning.

Har ca 25% av portisen i AXA.

5 Likes

Jeg tror også at dette kanskje er en aksje der man må finne seg i et langt hvileskjær til tider.

2 Likes

i[quote=“Nocturne, post:5395, topic:71, full:true”]
Sakset fra Nordnet bloggen:

“Renten vil stige raskere ute enn hjemme, noe som kan legge press på kronen, så fremt oljeprisen ikke stiger videre. Det vil øke inflasjonen (3.5%++) i Norge. Du får svakere kjøpekraft, akkurat som i 2016, noe som bør være dårlig nytt for kredittkorbankene. Hypen rundt subprime forbruksgjeld har nådd toppen i mine øyne, og jeg tenker at traden Long DNB/STB og Short B2, Bank Norwegian, Axactor osv. i en spread, kan være lur. Grunnstammen i økonomien blir bedre ved høyere renter, samtidig som usikrede lån blir mer risikable.”
[/quote]

Litt rart at den sidestiller Axactor med forbruksbankene?

Axa skal opp. Bare vent til de som har lån til dobbel pipehøyde får seg en rentesmekk

Er det ikke rart Nordnet anbefaler å shorte en aksje? Hvorfor skal ikke AXA tjene på høyere renter?

Synes det var veldig rart at de kjører long på DnB som er den banken med mest kredittgjeld. Det kommer en dag når det må ryddes opp. Jeg har ståltro på Axa de neste 5 årene

1 Like

Husk at nordnetbloggen kun er et nettsted der Nordnet tar inn innhold fra mange forskjellige, du kan ikke lese det som står der som anbefalinger fra nordnet. :slight_smile:

http://www.nordnetbloggen.no/retningslinjer/