Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Nordnet pleier å poste de på YouTuben sin i etterkant, skal følge med!

1 Like

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/SE0005569100 AXA shorten redusert ytterligere.

4 Likes

Storebrand flagget under 5%.

Kjenner jeg begynner å kjede meg…

1 Like

Ser den. Men greit å ha en trygg havn også.

1 Like

Enig. Axa er posisjonen i porteføljen min som bare skal vokse gradvis og kose deg der i lengre tid! Har nok å følge med nå gjennom funcom, så ok med en trygg havn egentlig :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg sitter: Q4-Q1 osvosv

jeg også skal sitte lenge så her ingen panikk

Solgte AXA, med snitt på 2 inklusive emisjonsaksjene ble det en fin forretning.

1 Like

Vi får se i 2018. Jeg tror du kommer til å angre :slight_smile:

3 Likes

Jeg har kjøpt litt mer Axa i dag, skal sitte en god stund.

Hvorfor er det så mange her som kjøper AXA og hva er egentlig potensialet i Axactor ? Storebrand selger seg nå ned og de kjøper stadig mer gjeld, men de klarer altså ikke tjene penger? Jeg skjønner ikke denne altså. Hvorfor i all verden klarer de ikke tjene penger på å kreve inn denne gjelden? Antar at de har betalt alt for mye for den?

Axa er nytt selskap, de har fått med seg en haug med sluggere med lang fartstid i bransjen, de kjøper masse billig gjeld og Q4 tallene vil vise hvor gode de er på å hente ut penger av den gjelden.

Det tar ca 2 kvartaler fra du kjøper gjeld til du begynner å hente ut penger. Finnes vel få om noen som tror de ikke tjener penger på den gjelden. Men Q4 vil gi en pekepinn med Q1 som fin oppfølging.

2 Likes

Det Erlend sa. Pluss at Axactor allerede i sommer ca 8 måneder etter start hadde sin første måned med positiv cashflow.

Når er Q4.

Takk, men hvorfor tar det 2 kvartaler før du begynner å hente ut penger? De krever vel avdrag på lån hver måned?

Quarterly Report – Q4 – 23.02.2017

Fordi man kjøper portefølje med dårlig gjeld. flertallet av skyldnerene har ikke betalt avdrag på veldig veldig lang tid. Det er derfor man betaler veldig lite for gjelden. gjerne 10-20-30% av pålydene verdi. Så kommer evt renter på toppen.

Skjønner fremdeles ikke hvorfor de nå skal da plutselig betale avdrag? Bare fordi Axa eier den. Hvorfor tar det 2 kvartaler som du sier ? Jeg tror ikke på det dessverre : ) Så fasiten kommer 23/2 da altså ? Hvis de da går i minus fremdeles så må de da ha betalt for mye for gjelden de har kjøpt. Prøver bare å skjønne om det er et potensiale her eller ikke altså, men klarer ikke se det.

Bransjen funker sånn, man bundler fryktelig dårlige betalere med folk som betaler. Oppesiden til Axa er å snu de som ikke betaler til betalende. Du trenger ikke tro på det men det er sånn bransjen funker. Tviler på de har betalt formye for gjelden. Axa selv guider at de kommer til å ha 2,6X inntjening på gjelden de har kjøpt. Det som er triggeren er om de klarer mer og hvor fort de kommer opp i fart.

Oppesiden til Axa er å snu de som ikke betaler til betalende

Det er vel bare å glemme med mindre man bruker balltre så da anser jeg dette som høyrisiko til det motsatte er bevist : )