Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Såså Roan ned nå. Jeg og Evilfreud er ganske så enige hva angår axa. Med mindre det kommer nyheter om solide oppkjøp blir vi nok å vake mellom 2.4 og 2.7

Solgte fordi jeg trodde den skulle ned, sålangt virker det å stemme ganske godt.

2 Likes

tviler sterk på at vi ska ned mot 2.40

Kjøpte 200k på 2,4-2,45. Solgte dem fra 2,6 - 2,75

Helt ok.

Ikke veldig panisk over det.

Hvorfor det?

Jeg er langsiktig i noen aksjer og kortsiktige i andre. Funcom satt jeg 6 måneder i ca. Ga meg rundt 180%.

Axa var jeg mer kortsiktig i.

Kan du nevne hvor jeg baiser Axa? Jeg tror den skal ned, derfor solgte jeg.

4 Likes

Dette er ikke ho kompis. Her kan man mene hva man vil uten å bli sablet ned

2 Likes

@pdx kan du rydde litt?

3 Likes

nope ikke for meg, sitte og bli rik

Heisann, om du er long så burde jo ikke det ha noe å si på om folk ønsker å trade i Axa, samtidig virker det som du er ute etter å lage litt bølger i et ellers så rolig basseng. Jeg nekter å tro at enkeltpersoner her inne kan ha noe som helst innvirkning på kursen. Slapp av og kos deg med folka her inne, de er ganske så hjelpsomme/trivelige.

9 Likes

Ok takk :)) jeg skal modernisere meg , ja som sagt er veldig long

1 Like

Trenger ikke modernisere deg, er ikke så moteriktig her. Bare moderere seg så blir det å bra atte :smiley:

2 Likes

Har fjernet en del innlegg i denne tråden. Minner om forumreglene: https://beta.tekinvestor.no/faq

13 Likes

Shorten er redusert med ca 1,3m. Totalt som står igjen er ca 8,3m

2 Likes

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/02/Det-er-en-aapenbar-kjoepskandidat

Tirsdag morgen kunne vi lese at Axactor fikk et resultat etter skatt i 4. kvartal 2016 på minus 45,7 millioner svenske kroner, mot minus 20 millioner svenske kroner i 3. kvartal 2016.

Driftsinntektene klatret fra 105,3 millioner svenske kroner i 3. kvartal 2016 til 180,3 millioner svensker kroner i 4. kvartal 2016.

Investeringsøkonom Tom Hauglund i Nordnet nøler ikke med å kalle Axactor for en åpenbar kjøpskandidat.

Selskapet annonserte i dag at de har kjøpt et selskap i Sverige med rundt 25 ansatte. Ifølge Hauglund sier CFO Geir Johansen på telefon at dette er med på å styrke posisjonen deres i Norden.

  • Desember kjøpte Axactor en portefølje på hele 450 millioner euro, og dette vil bidra til en sterk topplinjevekst i 2017. Med økt lånerammer i DnB og Nordea, og med over 600 millioner på konto er Axactor klare for nye oppkjøp i Europa. Axactor er nå topp 10 collection selskap i Europa og med åpen aksjonærstruktur ser jeg på Axactor som en åpenbar oppkjøpskandidat innen 12-24 måneder, skriver Hauglund i en mail til Hegnar.no.

På Oslo Børs faller Axactor 2,27 prosent til 2,58 kroner.

4 Likes

DnB holder også fortsatt på kursmålet sitt lik 5kr: http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/03/Ser-Axactor-opp-89-prosent

8 Likes

Når jeg ser så mange seriøse meglerhus selger , blir det nok lang tørke

Er det noen her inne som kan forklare meg hva som har skjedd? Er dette ett problem?

As of December 31st, the company is in breach with one covenant and have received waiver for the breach. As a consequence all borrowings under the DnB/NORDEA facility are classi ed as short term at year end 2016.

1 Like

Det høres ikke bra ut, hvor stort er dette/disse lånene som nå må refinansieres?