Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Er det noen som kan si hva de siste transaksjonene kan være?.

1 Like

renicant tecnologies har rundt 5.5 mill aksjer short, så har vi Numeric investor 7.6 mill

dette er kvante fornd , ingen analytkere som ringe å snakker med selskapet , kun matmatikk forer inn sine matematiske beregneingen

dette er støy ikke noe annet,

Kan være en transakjon mellom en part og Greven som selger seg ut av selskapet

I dagens morgenrapport kunne man lese at DNB opprettholder sin kjøpsanbefaling på axa:

Axator har vist en svak utvikling så langt i år og på tross av en kortvarig opphenting i månedsskiftet januar-februar var aksjen ved stengetid i går ned drøye 13% i forhold til kursnivået ved årsskiftet. Kursen stengte i går på NOK 2.30 pr aksje. Selskapet bygger sten på sten gjennom overtagelse av fordringsporteføljer i flere av de større europeiske markedene, som Tyskland, Italia og Spania, og etter vårt syn vil investorene innenfor vår anbefalingshorisont etter hvert være villig til å verdsette aksjen på forventningene om stigende inntjening gjennom 2017-2019. Med en betydelig høyere vekst verdsettes aksjen i dag på et kursnivå som innebærer en rabatt i forhold til sammenlignbare europeiske aktører basert på 2018-2019 estimatene. På våre estimater vil inntjeningen stige fra SEK 0.18 pr aksje i 2017 til SEK 0.42 pr aksje for 2018 og videre til SEK 0.58 pr aksje for 2019. Vi har en uendret kjøpsanbefaling i Axactor med et kursmål på NOK 5 pr aksje.

En inngang på under 2,4 kr i Axa må da vel være billig? Hva tenker dere, tror vi den skal litt ned enda eller skal jeg satse på å få kjøpt under 2,4 mandag morgen? Skla vel være lite trolig at denne står lavere til jul enn den gjør nå…?

Ørkenvandring frem til Q1 :frowning:

1 Like

Ikke lenge til Q1 nå…

Jag köpte mer på 2.32. Möjligt den ska ännu längre ner, men jag är nöjd med att komma in på den här nivån :grinning:

1 Like

Det er en flott inngang, trodde aldri vi skulle se noe under 2.5 da Endre kjøpte der og emi var på 2.6?
Men som @Hakon sier så var det spådd nyhetstørke fra Q4–>Q1

1 Like

Har også lastet litt mer.
Har sittet her så lenge at jeg kan sitte en stund til :slight_smile:

1 Like

Jeg skal inn med 100k aksjer til, noen formening om man burde vente litt ?
Trodde som andre her att 2,50 var historie.
Jeg har snitt på de første på 2,55

Jeg trodde de 29400 til 2,39 var et kupp, men det var det visst ikke…
Men ser en lenger frem enn en måned eller to tror jeg det er greit å kjøpe på 2,3x og 2,5x…

Skulle også likt a kjøpt 100k til, gjerne til rundt 2,4…

Ser det er flere som har trua men er en inne på andre forasider kan en jo bli vettskremt med all elendigheten en leser om ett “ekstremt” overpriset Axa

1 Like

Kan godt være vi skal enda lenger ned, men det er et greit tidspunkt å begynne å bygge posisjon.
Det er først etter nye kvartalstall vi får se hvos mye axa tjener, og kan gjøre en reell beregning av hvorvidt de kan forsvare en høyere aksjekurs.

Ja, mulig de har rett, og nå vil jeg ikke hause, men dess mer en leser, dess mer støy tar en inn over seg.
Jeg synes jo positiviteten til Funcom her på tekinvestor kan bli i overkant andre veien…synes faktisk det er litt skremmende. Har gjerne med min heftige overeksponering i Fun å gjøre :slight_smile:
Men det her har det vært null interesse for Gig…

Den var overpriset på 3kr, steg alt for raskt i forhold til det fundamentale.
6mnd senere og den handles med grei rabatt på 2.3kr, men du ha de lange brillene på fordi det tar litt tid å automatisere ting. Var snakk om 4-6mnd på porteføljekjøp, så ting vil starte å røre seg i Q1/2

Er du usikker ville jeg ha sjekket HOIST finance AB, les de 4 siste rapportene. Noter deg veksten, utsiktene, gjeld og ebit osv. Så krysser du de med AXA sin gjeldsportefølje.
Ser de har falt i kurs siden feburar også, kan være pga politisk uro?

Alt de gjør er matematisk handler lite om hva de tør og ikke. Er ca null mennesker involvert i de shortene der

2 Likes

Man har 2 valg, selge og håpe på lavere inngang ( jeg tror det er litt sent for det) eller putte dem i skuffen og vente på Q2.

2 Likes

Noen tanker angående salgene av aksjer idag? rart at i forrige uke ble Axa tatt ut som potensielle topp 10 aksjer i skandinavia, også idag er det nedsalg på mill av aksjer…

Sjekk børsen idag + volumet er ca det samme i hele 2017