Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Ikke regnet på dette men selskapet har åpenbart en ekspansiv strategi i, med bekst som fokus. Med vekst kommer også kostnader som vises på bunnlinja, derfor jeg tror resultatet ikke blir så myebå skryte av - mens veksten blir god. Jeg har tid til å sitte med denne.

1 Like

Axactor har kjøpt opp gjeld i stor skala det siste året, og fortsetter trenden så mener jeg grunnlaget for et stødig selskap i det lange løp er godt innenfor rekkevidde. Det at mye av avtalene skjer innenfor Skandinavia er også positivt da å hente inn gjeld her er mye lettere sammenlignet med andre plasser. Personlig så liker jeg måten de har bygd selskapet med et godt grunnlag på stødig cashflow og handlet gjeld billig med stor gain. Jeg sitter også lang i Axactor.

2 Likes

Er det vanskeligere å hente inn gjeld i f.eks. Spania enn i Skandinavia? Hvorfor? Er det f.eks. pga kulturelle forskjeller eller er det mindre utviklet lovverk som støtter innkrever?

Jeg gjetter på begge, i tillegg til at folk rett og slett har lettere for å skaffe penger her i Norge - uavhengit av livssituasjon. Tipper Spanias “NAV” ikke gir like bra støtte.

1 Like

Om du leser presentasjonene til AXA så forklarer de spania og hvorfor det er attraktivt.

1 Like

https://www.nordnetbloggen.no/teknisk-analyse-av-axactor/01/05/2017/

2 Likes

ja nå skal vi OPP!. :slight_smile:

Ser at Mohn har økt, dvs jeg mistenker at han aldri solgte men lånte ut pengene til shorting og at disse nå er levert tilbake igjen. Bunnen er nok straks nådd.

1 Like

Gleder meg til å komme meg inn igjen :slight_smile:

1 Like

Nu närmar det sig Q1, vad tänker ni om AXA? Jag är lite osäker på vad som väntar; oavsett verkar kursen stå & “stånga” på 2,50. Den vill liksom inte etablera sig över den nivån. Vad ska till för att vi bryter igenom och går vidare tänker ni?

Det jeg tenker om AXA er i 2018/19 og ikke Q117. AXA er en snøball

3 Likes

Jepp, är med dig där… Funderar på lite strategi och om jag bör byta jakt mark en stund. Komma tillbaka till AXA när tiden är mer mogen. Tack för inspel :slight_smile:

1 Like

Problemet er at du ikke helt vet når den vil starte å gå. Men en ting er sikkert, pengene dine er mer verdt om 1 år :wink:

Personlig tjener jeg best på å sitte stille i aksjer, enn å hoppe fra aksje til aksje i håp om større avkastning.

6 Likes

Hva tenker folk om kvartalsrapporten?

Det ser bra ut på sikt! :+1:t2::grinning:

12 måneders anbefalingen min for AXa står enda, ble bare litt tregere start enn ventet.

1 Like

Solgte Axa og flyttet over til TRVX .
Har troen på Axa, men jeg vil ha kjappe penger :grinning:

Eneste problemet med Axactor er at selskapet representerer en kjip bransje. Jeg har veldig troen på selskapet som en langsiktig god investering, men skule gjerne likt å vite hvordan de jobber med innkreving og om de skaper mange gjeldsslaver som kunne vært reddet.

Axa blir bra det, har stort sett vært inne siden i fjor vår, hadde snitt rundt 1,8 men når tror jeg det kan bli en lengre periode uten de store sprellene.
Kommer gjerne tilbake, med mer aksjer, når biotek har gitt meg mere kapital å forvalte :smile:

[sarkasme]Ja, det samme med alkoholikere, rusmisbrukere, og ikke minst folk som eter seg feite![/sarkasme]

Snudd på hodet: Jeg har ikke et fnugg av sympati til disse firmaene som gir kreditt til folk som ikke burde fått kreditt. Det er deres skyld at de ikke sjekket nøyere før de ga kreditten!

8 Likes