Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

påenget nå ,er eventyret starter løpet av 4 kvartal.

Earnings i morra :slight_smile:

Rimelig ryddig oppstilling på investor sidene:

Beat or miss, ka du tru?

for meg står jeg over tallene, skjer så mye spennende i dette selskapet,tenker om ikke så lenge blir det meldt første portefølje kjøp fra Axa og co investor

Det ble miss. Men med svært positiv guiding så tror jeg dette ikke blir så galt på kort sikt. Kjøper mer om det dipper.

Hva mener du med miss? Jeg har ikke fått sammenligna med forrige kvartal enda, men ift fjoråret så er det jo en positiv utvikling.

Miss i forhold til konsensus på 4 mill i resultat, 2 mill.

Forøvrig beat på omsetning 20.1 vs 20.

Q4 blir bra!

1 Like

Her økes shorten yttligere Gsa capital økt emd nye 2 mill, kursen er ødelagt for en stund

Økes med 1,4 mill, men ja.

Er et par dager siden shorten økte da.

kursen er totalt ødelagt av disse vkante fonds som shorter og shorter aksjen samt tradere som prøver å trille øre, børs kan også være et makkverk, være langsiktig investorm har ikke vært særlig smart i 2017, håper påe t mye bedere år 2018, da forventer jeg at interessen kommer til bake.

4% ned i idag, kan ikke se at det har vært noen nyheter… så du har nok litt rett!

Hyggelig liten økning på 5.47% i dag :slight_smile:

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=438649

we expect this to be one of many acquisitions over the coming years", says Oddgeir Hansen, Axactor COO

har vært et sorgens kapitel for oss som er longere, men det kommer nok etterhvert, om kursen er laverere en 3 kr før julen spilles inn er det en stor skuffelse

Jeg tror desverre kursen er unde 3 frem til Q1. Axa er et longpeosjekt

Sorgens kapittel? Selv om kursen ikke har gått så mye opp det siste året, har verdien økt med over 1 milliard = større krigskasse og MYE utestående gjeld.
I tillegg har langsiktige fått en ny sjanse til å kjøpe på 2kr i sommeren som var, å burde være takknemlig for det.

AXA har vært litt i samme phase som GIG, aksjetrykkeri for å kjøpe mer. Bare vent til trykkeriet slutter og optimaliseringen starter.

Tror markedet har undervurdert hvor lang tid det tar å fylle pengepressa. Axa har samme kost om de trykker 1mill eller 1milliard igjennom. Og det tror jeg de langsiktige tjener på i lengden

1 Like

her tror jeg du tar skammelig feil, vi får se hvor lenge shortene tørr før de dekker seg inn, 30 mill short

Vi vet det tar ca 3 måneder fra de kjøper en portefølje til de tjener penger på den. Vi vet også at de har laget et maskineri som kan håndtere MYE krav. Og at kosten er nesten lik om de har få krav som om de har mange. Så det er bare snakk om tid før de tjener penger.

Evilfreud enig så enig, tolmodigeht her så blir en rikelig belønnet

Algoritmen Vi-vil-ha-kursen-opp må ha hengt seg opp :wink:

1 Like