Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Tror det kommer an på det generelle børsmiljøet fremover. Virker på meg som om shorterne benytter seg av anledningen til å sette inn “nådestøtet” på dager når hovedindeksen faller mye.

Det er vel noe usikkerhet over dammen for tiden, så spiller nok en god rolle. Happy days for shorterne. Ellers er det kjedelig å se at den økte på nytt, må ha vært oppdatert idag, da jeg ikke så noe igår?

Bare å vente ut, eller snitte ned mot neste kvartall. Lite futt i aksjen mellom de siste kvartallsrapportene

Hvor mye økte den denne gangen?

GSA CAPITAL PARTNERS LLP 13 744 452 0,90% 05.03.2018

GSA Capital Partners LLP 12 350 091 0,81% 26.02.2018

1 Like

Må da løsne snart her nå :slight_smile:

1 Like

Følg med å shorten, de er en veldig god indikasjon

5 Likes

Har skjedd litt her siste døgnet:

Mer positivt til første enn siste nyhet, men nå ligger ihvertfall alt til rette for vekst og store oppkjøp. Spent på hvordan alt dette slår ut.

Hadde opsjonene utløpsdato eller noe slikt? Ser ikke helt timingen i dette.

Positivt at de har færre opsjoner på 1.271 nivå i hverfall, og at de snart må få kursen opp over 3,35 for å tjene penger.

Sitter fremdeles på gjerdet. Denne skal nok videre ned

1 Like

Enig med skolegutten . Tenkte den begynte å bli billig nå, men har jo trykket aksjer fortere enn reklame fra butikkene.

1 Like

Avventer her jeg også. Spent å se hva som evt skjer med shorten, før den krymper mye sitter jeg på sidelinja

Tja, Får jeg rett under 2,5 begynner jeg å kjøpe.

Ser på nedeside som maks 2,2 og tenker vi ser 3 kr ved Q1 på normal “hype”.

Men må snitte inn i denne før eller senere. Bare tradet rundt Q tall til nå

Aksjen er faktisk i pluss på en ellers rød børs. Ser ut som om markedet tar opsjonsnyhetene bedre enn jeg fryktet.

Kommer det en melding om storkjøp (med det 1,5 milliardene de har lånt), kan det komme et rykk i kursen.

Forslag om spleis på årsmøtet:

“Styrelsen föreslår att årsstämman fattar beslut om sammanläggning av aktier i förhållande 10:1 vilket innebär att tio (10) befintliga aktier kommer sammanläggas till en (1) ny aktie.”

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=447919

Oslo, April 10th, 2018
Axactor has entered into a 24 months forward flow contract with a Swedish consumer bank. The claims will be acquired on a monthly basis, and Axactor estimates the annual outstanding balance to be between 3 and 4 mEUR.
The investments will be financed through Axactor’s available cash and our existing credit facilities.

For additional information, please contact:
Johnny Tsolis, CFO, Axactor
Mobile phone: +47 913 35 461
Email: [email protected]

About Axactor
Axactor Group specializes in both Debt Collection and Debt Purchasing across several countries, with operations in Italy, Germany, Norway, Sweden and Spain. The company has a Nordic base and an ambitious Pan-European growth strategy, which targets the market for non-performing loans (NPL) in Europe. This market is estimated to be about 1,500 billion euros across Europe providing significant opportunities for Axactor’s future expansion. Axactor has approximately 900 employees.

2 Likes

Da har kursen endelig begynt å flytte på seg :sunglasses: Bare drøye 3 uker til Q1-tall slippes. Kan bli en fin ferd fremover.

2 Likes

“Avtalen er Axactors største forward flow-kontrakt, og vil ifølge meldingen sikre vesentlig omsetningsvekst, spesielt innenfor usikrede krav.”

5 Likes

Me like endelig etter 18 mnd der aksjen er blitt shorter kraftig ser jeg lys i tunnelen

Jeg syntes jeg traff klokkerent på 2.49 i fjor og den skvatt opp til over 3 bare få dager etterpå. Etter det har det vært merkelig tregt synes jeg, synes det har vært mange positive meldinger fra selskapet uten at det har slått ut i kursen. Veldig hyggelig at det går litt opp i dag, og nå bare knappe 2 uker igjen til Q1. Kan det løsne nå eller bør jeg selge?