Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Kanskje dette er det IT systemet ( MicroStrategy ) ?

“The Server component priced at $1,200 per named user or $600K per CPU Core (so one core license equals 500 named users)
The Web and Mobile Components are priced at an additional $600 per user or $300K per core each”

Så Geslico har ca 300 ansatte nå ifølge børsmeldingen og ALD har ca 120, + nytt call center med 90 ansatte. Det skulle jo passe akkurat dersom Geslico kjøpte “IT pakken” til 500 ansatte som Geslico operation manager sier i youtube klippet fra 2014.

Så kan man jo også tolke det som at de har nedbemannet med 200 ansatte dersom tallet i børsmeldingen stemmer :smiley:

1 Like

Hva tenker dere som er inne om Q1?
Er fristende å øke litt…men kan vi forvente/håpe på enda lavere inngang?
Burde være ikke være den store risikoen nå…vel, som jeg ser det er risikoen å måtte betale mer. Eller hva?
Var tett på i dag, 1,73-1,74…

1 Like

Jeg personlig tror kanskje vi får en liten kalddusj på. Så selv om tallene kanskje er greie så klarer vel Hegnar å male fanden på veggen. Q2 derimot. Der tror jeg vi kan få en skikkelig oppgang med oppkjøpet nå sist osv.

1 Like

Forventer ikke magi i Q1, men om markedet forventer magi? Så kan nok det presse kursen lavere, skulle isåfall bli en flott førjulsgave for oss som er tungt inne!

Spør heller hva Endre og Einar forventet at Q1 ville gjøre med kursen, siden de kjøpte før?

2 Likes

Hva sier dere som følger Axa om dagens utvikling sett i sammenheng med generalforsamling/Q1?
Noen som vet mer enn andre?
La inn en ordre på 1,73, men er usikker, samtidig som jeg ser på Axa som bankers langsiktig.

Sagt det før, sier det igjen, dette selskapet leverer på absolutt alt de har forespeilet hittil, så det skal jammen være rævva tall på q1 for at jeg skal miste motet!

1 Like

Bryr meg ikke om Q1 annet enn hvis talla blir helt rævva då blir det flere aksjer! :grinning:
Kjøper jeg før Q1 håper jeg på gode tall, venter jeg håper jeg på elendige tall!
Axa beholder jeg gjennom ferien, det tror jeg skjer med de tre andre også, men Funcom vil jeg nok følge med litt på😊

1 Like

Sier bare at man burde ikke trekke på smilebåndet, meeen

Q rapport

http://www.newsweb.no/newsweb/attachment.do?name=Axactor+Q1+report.pdf&attId=149968

Emisjon

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=402802

3 Likes

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=402804

Selskapspresentasjon

1 Like

Pokker, hvorfor slo jeg ikke til i går på 1,74!
Dette kommer til å tikke oppover!

Hvorfor skal denne stikke oppover grunnet en emisjon som dette?

1 Like

det avhenger hvor emi kursen ligger.

Tipper på at det blir mellom 1.8-2.5! Sikkert et spark i løse luften fra min side :smile:


Fikk følelsen av at Spetalen-salget ble preget av hastverk. Sikker på at han kunne ha fått en mye bedre kurs enn å selg til X med 20% rabatt.

Resonnerte meg fram til at han kanskje ikke fikk beskjed om emisjonen i AXA før sist fredagskveld

Hvorffor skulle noen kjøpe til 2,5kr gjennom en emi, når det kunne ha blitt kjøpt milioner av aksjer helt ned mot 1,5 for kort tid tilbake ?

3 Likes

Det virker ikke som det blir noe særlig rabatt på emisjonen. så sikkert rundt 1.75-1.8 +?
300-400mill + 230 mill i lån blir fort flere oppkjøp. Så vis markedet vil tenke fremtidig inntjening i AXA kan kursen fort bli presset opp! Spennende dag imorgen :slight_smile:

“The share issuance will be carried out as a private placement in order to
complete a transaction and without the significant discount typically seen
in rights issues, and also for the Company to be able to complete a
transaction in today’s market conditions. As a consequence of the private
placement structure, the shareholders’ preferential rights will be deviated
from.”

2 Likes

Emisjonskurs uten rabatt, fulltegnet emisjon som sist.
Her pøser de med kapital på og har troen.
Svaret får vi før åpning i morgen.

1 Like

Ser poenget…

1 Like

Rabatt på mindre enn 4 %.
The price of NOK 1.70 per share in the Private Placement equals a discount to the close price of less than 4 per cent. Consequently, the Board of Directors has decided that it will not propose a subsequent offering.

3 Likes

Bra start på dagen.
Nå er det vel bare å lene seg tilbake og vente på oppkjøpsmeldinger :slight_smile:

Økte med 40% til 1,80. Er foreløpig der jeg skal være i Axa.
Dette blir spennende å se kursen 31/12. 16-17-18 :slight_smile:

1 Like