Noen som har gode momenter for hvorfor denne ikke vil opp?
Grafen nå viser jo forsåvidt opptur nå da fra rundt 3.80 på det laveste for en stund siden
Var den ikke helt nede i 3.80 da?
I juni 2020…
Ja nettopp. Siden det har den jo steget mye
Blir jo helt feil å se på uken pandemien slo inn, da gikk alt i knestående. I feb. 19 var vi på nesten 14.
Jeg spør i forhold til selskapet nå, med bakgrunn i q3, tilbakekjøpsprogram, og om litt q4.
Jeg tror det har med gjeldsgrad å gjøre. De er så gearet disse inkassoselskapene
Denne aksjen har steget veldig mye fra bunnen som var under 4 kroner, dels fordi både B2 og Axactor falt ufortjent mye da pandemien brøt ut men mest fordi de (B2) har levert gode resultater. Det ble i tillegg utbetalt utbytte for noen måneder siden, ytterligere utbytter er vel varslet såvidt jeg husker, og de driver fortsatt på med tilbakekjøpsprogrammet sitt.
Nå har kursen ligget ganske stille en stund. Flere analytikere har vesentlig høyere kursmål, men de siste månedene har det vært mange andre bransjer som har vært i vinden. Inkasso regnes nok som en ganske traust greie av mange. For aksjonærene i B2 Holding har det siste halvannet året uansett vært veldig bra, en pust i bakken før ytterligere oppgang er helt greit. Det bør være mange fine porteføljer å kjøpe der ute nå etter et par år med pandemi og bruk av kredittkort etc, så jeg har stor tro på at inntjeningen vil øke og dermed også aksjekursen.
Når det er sagt så er kanskje Axactor et mer interessant kjøp akkurat nå. De fikk seg en knekk, fortjent sådan, etter forrige resultatfremleggelse hvor de presenterte veldig svake tall og kursen sank fra 10-11 kroner til 7-8 kroner hvor aksjen fortsatt ligger og vaker. Jeg er ganske overbevist om at de kan litt om inkasso i Axactor også så har god tro på at inntjeningen vil ta seg opp fremover. Prosentvis bør derfor den aksjen kanskje ha et høyere potensiale fra dagens nivå enn det B2 har.
Men anser begge to som interessante fremover.