Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage`s Strategi Guide

Har du tips til hvordan sjekke free float?
Fins noen ganger på marketwatch, men det er litt tungvindt måtte å sjekke på.

Skjønner!

Føler fort det blir mye støy på en slik chatt. Håper forsatt folk deler spennende oppsett på traderhjørnet tråden, føler den tråden har fungert bra selv med litt lite aktivitet

1 Like

https://spotlightstockmarket.com/sv/market-overview/nyheter/nyhets-artikel?id=46710

Så … hvor mye skal men tegne StonedCare for? Vurderer pante fru, hus og donere en nyre.

3 Likes

Å faen, dette er interessant.

@Gostemning @NoBrain - kommentarer?

Får man handlet på Spotlight med Nordnet?

Edit: Ja, det fant jeg ut at man kan ila. 5 sekunder :wink:

Ser at selskapet skal ha 60 prosent av emisjonsvolumet selv… Her blir det vel fort kamp om de resterende 40 %?

3 Likes

God morgen godtfolk, dette var nytt for meg men skal se på det så snart skrotten har fått i seg en mocca og våknet litt; nett gått av en laaang turnus. :grin:

Kan vel fortsette diskusjonen her: Cannabis-selskaper - generell tråd

Kommentarer ikke intressant, bara send meg til nærmeste eskort selskap i Oslo så jag kan henge med 60-årige holmenkollen tanter for moneeey til mit weeeeeed. Mitt kapital er ikke nok.

1 Like

Kjenner det kiler litt i boaen, ja.

Tenk ikke - kjør bare.

52

5 Likes

Summerade min take på markedet igår, og forrige uke fant jag 237 potensielle kjøp på min momentum screener. Denne siffran var idag på 70. Hva indeks gjør er irrelevant, men hva enkelte aksjer gjør er høyst relevant.

Finner du ikke noen gode mulige kjøp - så kjøp ikke. Risk-on.

1 Like

Hva ser screeneren din på? volum og avkastning?

4 Likes

Så da har jeg kastet meg inn med litt ekte cash for første gang. Gjorde første handel 1. oktober.

Har etter det hatt 7 handler.

Med følgende resultat:

+6.57% (denne ble jeg rett og slett med opp, da den allerede hatt begynt å gå)
+4.73% (Forventet en oppgang etter en nedgang mot tidligere support, fikk ikke solgt på topp pga. jeg ikke hadde satt opp varsel, og den traff tidligere en forventet)
+5,87% (kraftig oppadgående i forkant av børsfallet, fikk en kraftig dipp, gikk inn, tok gevinst og hoppet av.)
+7.26% (God oppgang, men fikk en skikkelig dipp. Passet bra i flere TA verktøy. Fikk en kraftig oppgang, men ble litt for grådig, kunne ha hentet ut fine 13%)

Og 2 tap på :

-2.84% ( tolket bevegelsen og trenden rett, men gikk inn på feil support. Gikk videre og jeg ble kastet ut på stopploss. Litt irriterende, da jeg kunne fått med meg dette ved å se litt lenger bak i tid :slight_smile:
-6.27% (Gode indikasjoner, oppadgående. Fikk en god nedtur, satset på 1. support. Gikk gjennom som en stein, rett forbi stop loss :stuck_out_tongue_winking_eye: og tapet ble litt mer en planlagt)

Ser i etterkant at jeg kan bli flinkere å vente på bekreftelse når det gjelder å gå inn.
På den andre siden ser jeg ut til å treffe bra på TA jeg gjør på aksjer, men tviler på å gå inn da jeg er helt fersk.

Utfordringen er å finne aksjer. Har nett begynt å kikke på borsdata.se, men ikke helt der at jeg vet hva jeg må sette screeneren på :thinking:

3 Likes

Hvilke aksjer har du handlet?

God start! Her er noen tips du kan bruke for å lære deg av folk som allerede har gjort dem misstaken:

Handle ikke etter hva andra syns og sier
Bruk en onkelig strategi og hold deg til den
Drit i hva indeks og makro sier, bry deg om antall aksjer som uppfyller dine kriterier
Finnes det ingen bra setups, ikke kjøp.
Cash er også en posisjon, ofte en bra sådan fordi den tillater deg å være helt objektiv
Respektere risken
Efter en korreksjon, kjøp ikke s.k “sucker rallyn” - de holder sjeldent.

1 Like

NEL, NANOV, PENO, NOD, NEXT.

Ikke i nødvendigvis i den rekkefølgen.

2 Likes

Første punkt er allerede dekket, da alle valg jeg har tatt er gjort ene og alene på mine egne beslutninger.
Strategien jobber jeg fremdeles med, da jeg ikke helt har funnet “fotfeste” på hvilke TA indikatoer jeg skal bruke, eller føler fungere bra for meg.
Til de andre tingene så føler jeg at jeg muligens har funnet litt av “roen” da jeg kanskje var litt for mye “på” i begynnelsen, med tanke på å måtte finne noe å handle. Med god research og bra oppsett så kommer vel mulighetene av seg selv etterhvert, uten å måtte “jage” eller “tvinge” seg inn i en handel,

Da jeg har null erfaring fra før, så er det mye ukjente ting å lære seg. Problemet blir vel “filtrere” det som er bra og nyttig info mot det som blir overflødig. Veldig lett å finne info, problemet er om det er relevant for min type strategi/ønsker.

Logger alle trade jeg gjør i et excel med dato, ticker, pris kjøp/salg, trend, dager med aksjen og en notat med grunn for kjøp, observasjon mens jeg har aksjen og tanker rundt salgspunkt. I tilegg tar jeg en screenshot av TA jeg gjør og lagrer i en egen folder med aktuell måned.

Alle tips mottas med takk :slight_smile:

5 Likes

Skulle ønske jeg har hatt din grad av gjennomføringevne. Kudos!

#wyckoffstudy

2008 top

2009 bottom

2015-2016 correction

2018

3 Likes