Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bergen Carbon Solutions - Småprat

Det er vel akkurat slike ting som dette som kan få storeiere som Saga Pure til å kaste kortene. Tipper det er dette med å implementere forbedringer vs. å bli ferdig med noe som har vært kilen her.

en skjønner nå hvorfor saga solgte rubbel og bit

Sitter Saga fremdeles på et lass med opsjoner i BCS?

Har heldigvis motstått fristelsen til å kjøpe av den eksakte grunn; plutselig popper det opp noe som gir nedsalget litt for mye mening. Som denne meldingen.

Sympati med eksisterende aksjonærer som får denne i trynet når håpet om lysere tider var tent.

å eie aksje er som å blande seg inn i mafiaen like korupt.

BCS: Financial results for the third quarter of 2022

Volatiliteten og engasjementet blant småsparere for dette selskapet gjør at jeg får litt flashback til Funcom. Fascinerende å følge med på :slightly_smiling_face:

Være litt forsiktig i denne aksjen nå, Svekket resultat, utsatt prosjekt i Høyanger, kjendis aksjonærer som pumper og selger. Gått vel mye fra lav 13 på kort sikt.

Utsettelser av produksjonsstart er aldri bra, spesielt i dagens børsklima. BCS var lite spesifikke på ny tidslinje for Høyanger, men antydet som svar på spørsmål under Q&A session at 2Q24 kanskje er noe tidlig. Så da snakker vi altså om minst ett års utsatt oppstart i Høyanger.

Samtidig tror jeg selskapet gjør de riktige strategiske grepene her; de vil med ny filtreringsmetode oppnå betydelig reduksjon i både capex og opex som gjør at lønnsomheten styrkes og risikoen reduseres. Virker også som fokuset nå i større grad er på grafitt for batteriproduksjon, noe som betyr diversifisering på produktsiden spesielt med tanke på den enorme veksten i etterspørsel som forventes der. La også merke til at den nye tidslinjen kan gi økte muligheter for ‘soft funding’ (Enova, Innovasjon Norge etc) og ‘partner funding’, men at emisjon på et eller annet steg i prosessen heller ikke kunne utelukkes.

Konklusjon fra en enkel småaksjonær; TTT og tålmodighet er en dyd, men tror fortsatt dette kan bli bra på sikt. I mellomtiden får vi heller tåle at aksjekursen får juling.

4 Likes

Fikk ett veldig godt inntrykk av presentasjonen, sikker på at dette går veien tilslutt. Usikker på hvor lang tid det tar, men synes det er fornuftig å ta en fot i bakken når de oppdager at prosessen kan forbedres.

2 Likes

Finansavisen er ikke særlig imponert over utsettelsen:

"Hva er det som foregår i dette selskapet? Vil denne fabrikken noensinne bygges? Vil de klare å finansiere byggingen? Er det i det hele tatt kommersielt forsvarlig å bygge noe som helst? Skjønner ledelsen og styret hva det innebærer å være et børsnotert selskap og ta vare på aksjonærverdier? Det er spørsmål investorer stiller seg nå, og ingen kan klandre dem. "

"Ledelsen ble i dag spurt om hva de synes om at Saga Pure har solgt seg ut, men hadde ingen kommentar til det. Men alle skjønner jo hva aksjonærene tenker, eller bør tenke, når de selger seg ut først ETTER et kursfall på 80 prosent. "

1 Like

I dagens marked bør man holde seg langt unna selskap uten inntjening og økende kapitalbehov. Får komme tilbake her mot sommeren og se om det er noe nytt :sweat_smile:

Især når det knapt er en trigger i sikte som kan tenkes å kunne løfte kursen ut av elendigheten.

1 Like

Neste trigger er når piloten er bygget og har vist gode resultater?

I mellomtiden ser vi kanskje 6-7 kroner?

2 Likes

Ja, det er jo nærliggende å tro. Mulig man kan tenke på posisjonering når man kommer dit, i mellomtiden blir det kanskje rift om å komme seg ut før en emisjon :upside_down_face:

De har sagt de ikke trenger mer penger, men la oss se. Som brent biotek-investor får jeg frysninger av sånt :joy:

Kan det forventes avtaler med forhåndsbetaling? Ikke uvanlig på ny tech, i hvert fall.

1 Like

korupt søppleselskap,er vel grunn til at spetalen solgte seg ut,har vell fått beskjed på forhond så småaksjonærene må sitte i dritten.samma søppla som Quantafuel detta.

Spetalen sa jo nylig at han skulle ut av alt grønt og satser meir på olje. Han tror jo mer på å tilpasse seg enn å være langsiktig ifølge han selv.

Synes det er positivt at Spetalen er ute… men er jo ikke helt fan av Løkke heller da

Litt av en berg og dalbane i denne aksjen… når den stod i 80 angret jeg på at jeg solgte rundt 50, men nå kan jeg jo være glad jeg ikke tok ny inngang

Pumpe løkke vil vel klarer å gjøre sølv av denne gråsteinen også :slight_smile:

1 Like

Tok en post her på 10.10 - chartet ser meget oversolgt ut. SL ved dagens low.
Med mindre makro surner totalt regner jeg med vi kan få en grei bounce her :slight_smile:

1 Like