Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Endúr (ENDUR)

Husker du denne @Nocturne ?
Jeg tjente en del på den i 2017, etter tips fra deg :money_mouth_face::+1:

1 Like

De har endret navn til Endur. En bør kanskje slå sammen de to trådene?

Hehe, ja, husker den, var fin trade det :blush:

1 Like

Dere som lurte meg inn i denne aksjen dengangen da… haussere på HO :rofl:

Spent på denne fremover, fin kontrakt med FLO, og de har har kompetanse innen vindkraft. Kanskje noen oppdrag fra Equinor på gang?

Var nok her på TI jeg fulgte Nocs investering.
Og han anbefalte meg ikke å kjøpe, men å lese meg opp og avgjøre selv :+1:

2 Likes

Tanker om selskapet etter nylig inngått kontrakt på 750 Mill med forsvaret? Endur priset til 350 mill

Om man skal vurdere kontrakten etter tallene i Q2 har Endur en EBITDA på ca 5% av omsetning. Det betyr at denne kontrakten bør gi 37,5 mill i bidrag på EBITDA nivå.

Nå er det selvsagt mulig at fortjenesten er både høyere eller lavere på en forsvarskontrakter, men er iallefall en indikasjon på hva man kan forvente med mindre jeg er helt på bærtur.

Endúr ASA – Annual Report 2019

Finansiell kalender

Endúr ASA - Innkalling til ordinær generalforsamling 2020

Kvartalsrapport for 1. kvartal 2020

Flåten er planlagt for bruk i Finnmark, og vil derfor få en utrustning som er ekstra dimensjonert for bruk på eksponerte lokaliteter som er utsatt for krevende værforhold og ekstra kalde temperaturer», het det i en pressemelding da kontrakten mellom Bergen Group Sjøsterk og Grieg Seafood ble signert.

2 Likes

Tør nesten å påstå at disse kommer til å gå konkurs ila 2020/2021 hvis de ikke klarer å tjene penger snart…

De leverte flere flåter med samme konstruksjon som den som fikk problemer og da blir det antageligvis en klagesak for kundene som har kjøpt denne typen. Så det som så bra ut i 2018/2019 når de leverte flåtene ser kanskje ikke fullt så bra ut i dag.

Innstilling fra Valgkomiteen i Endúr ASA.

Endúr ASA - ordinær generalforsamling avholdt

Endúr ASA slår seg sammen med Oceano AS, og blir en ledende marin tjenesteleverandør

Eller så kan de hente penger selvfølgelig, noe de er eksperter på.

Sinnsykt så denne tok løst da, hva er potensialet her da ?

Hvis jeg skal tippe, 1.7-2.1. Husk bare at omtrent hver eneste oppgang har resultert i kraftig nedgang etter 1-3 dager

1 Like

Tok en liten Lotto for spenningene del, her på 1,25 ish.

Blir spennende å se hvilken kursen emisjonen blir satt på