Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Endúr (ENDUR)

Gratulerer til dere som kom dere inn tidlig i denne. Hva har dere som kursmål? Vurderte sterkt å gå inn her i starten av uka men ble lagt litt på hylla. Angrer selvfølgelig nå :cry:

1 Like

@Wolf , Ikke angre, det kunne like gjerne vert at investeringen hadde gått den andre veien.
Du kan angre når du har gjort valg som har påført deg tap, har du unnlatt å tatt posisjon i en aksje som senere går bananas, så er det en ting å gjøre, bare glede deg på andres vegne, å jobb videre i jakten på andre aksjer.
Å bruke tid på å angre, hjelper ingen, bare at du plager deg selv
Eg satt å så på aksjen på 1,5 skulle gjerne gjort andre valg, nå med fasit i hånden

10 Likes

Støtter den.

3 Likes

Kunne ikke vært mer enig @Kronn. Jeg er f.eks glad Funcom snudde i dag, istedenfor videre ned. Jeg tjener ingenting på at andre taper, det er mange oppturer jeg har gått glipp av, men den fine med børs er at det alltid finnes en rakett der ute ingen andre har sett og som du kanskje er tidlig inne i :blush:

4 Likes

En liten teknisk analyse av Bergen (selv om det ikke betyr så mye).

Bildet viser (sensurert). Neida, bildet viser en fantastisk oppgang :slight_smile:

Kort oppsummet: alle tekniske indikatorer positive, men RSI er på småpene 93 :smile:

1 Like

Noe av årsaken til at det kan dryppe litt ekstra forsvarspenger på Bergen:

http://www.statsbudsjettet.no/Statsbudsjettet-2017/Statsbudsjettet-fra-A-til-A/Sjoforsvaret/

“…Vedlikeholdssiden av Sjøforsvarets budsjett blir i 2017 styrket med 445 millioner kroner. Dette representerer en flerårig forpliktelse fra regjeringens side, hvor en betydelig andel av vedlikeholdsoppdragene erfaringsmessig vil gå til norske leverandører…”

“…Den økte bevilgningen vil medføre at vedlikeholdsløftet for alle fartøyklassene i Sjøforsvaret, som ble påbegynt i 2016, videreføres og styrkes…”

3 Likes

Vedlikeholdsavtalen av fregatter med forsvaret som er på anbud har en estimert verdi på 700 MNOK og er en 5-årig avtale med opsjon på 1+1 år (tot. 7 år).

Tildeling skal i utgangspunktet skje i uke 12.

3 Likes

@Mr.Bee er dette noe det er sannsynlig at Bergen Group vil kunne få?

@Oilimp, se tidligere innlegg. Bergen ble tildelt den forrige avtalen, så ja, dette mener jeg det er stor sannsynlighet for at Bergen kan bli tildelt!

Edit: så raskt at jeg ikke hadde nevnt noe om fregatter i mitt forrige innlegg, så jeg skjønner hvorfor det ble stilt spm :slight_smile:

@Mr.Bee takk for svaret, det var interessant! Høres jo meget lovende ut, kan være troende til å bikke 10 kr på sikt da :smiley::+1:

1 Like

Etter å ha brukt ca 30 sec på å se på aksjonærlister, så viser det seg åvære fullstendig feil info moppen her kommer med, flere av topp tyve redusere, ikke å viktig for min del, men kvalitetsikring av info er viktig

Edit : eg vil påpeke at det ikke er Nocturne som har komt med informasjon eg mener er feil, han har bare limt med seg ett innlegg, som eg igjen har sitert fra.
Det kunne jo se ut som om eg innledet en "krangel med Nocturne her, noe som ikke er tilfelle :smiley:

6 Likes

Tror du de børsmelder hvis de “mister” kontrakten? Så da øker kontraktsmengden til 272mnok for i år?

Jeg ble litt i stuss for en kar på HO påstår inntektene i fjor primært ikke kommer fra driftsresultatet. Stemmer dette?

Takk @Kronn - hva er netto kjøp / salg? Merk at listen ikke er fra i dag, mener han skrev lenger opp i tråden den var fra 01.02. eller noe…?

1 Like

Eg skal ikke bruke noe særlig tid på dette, og eg angrer nesten allerede på at eg nevnte det, da eg sikkert fremstår som en baiser nå, det er ikke hensikten.
Eg skrev innlegget før første kaffi koppen var inntatt, ellers hadde eg sikkert ikke gjort det.

Men som eks:

"Innlegg av: moppen (17.02.17 13:03 ), lest 1101 ganger
Ticker: BERGEN
RE^1: BERGEN - Hold på aksjene!
Ser jeg gjorde en feil på aksjonærlisten, det er nINGEN som er ute og INGEN har solgt men kun kjøpt.

Skåla bær as + 50000
Nordnet livs, + 1000
Stian aleksander Johansen NY + 465000
Brekke larsen + 50000
dAG jØRGEN SALTNES + 70000
sUNDE FRANK ROBERT + 23000

ELLERS INGEN ENDRING. + 659.000 aksjer på topp 20". Sitat slutt

Her står det at Saltnes har økt med 70k, på listen hanrefere til, har Saltnes noen å 500k,
Tidligere loste viser av Saltnes har 840k, hvordan blir det da pluss 70k

Eg bruker ikke mer tid på dette heretter, da eg ikke har noe interesse i Bergen, annet enn å glede meg på deres vegne, eg vil bare påpeke at kan være OK å være kritisk til info hentet på div forum

9 Likes

@Kronn det er bare bra du og andre kommer med info om evt feil eller feil antakelser/info osv om alle selskap, det er vel en av tingene som gjør dette forumet til noe seriøst.
Kaffekopp nr 2 her nå,
Ha en flott helg! :slight_smile:

1 Like

Det kan naturligvis være at dei med salg, likevel vil sitte med høyere antall etter at emisjonsaksjene blir tildelt, uten at det endre noe

Ser ikke noe grunn til at de børsmelder at de ikke får kontrakten, det er vel heller uvanlig.

Litt usikker på hvordan de gjør det med bokføring av ordreresevere, i tillegg starter vel ikke arbeidet umiddelbart opp, så dette blir litt vanskelig å svare på.

@Oilimp i Q4-rapporten står det for øvrig at bergen er pre-kvalifisert for anbudet, så da gjenstår det bare å vente :slight_smile:

1 Like

Dere som km dette, kan Inc være ett lignende case, med lignende potensial ?
Inc har også gjennomgått store endringer og kvittet seg med dårlig lønnsomhet samt salgsbud eiendommer.
Hansson har jo tydeligvis sett noe han liker, kanskje god grunn til å holde seg unna og

Spennende case @Nocturne!
Har du regnet på hvilke verdier selskapet sitter på pr i dag?
Svarer kursen for dagens verdier eller er dette en kurs som baserer seg på forventninger ifm med framtidige kontrakter?