Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Endúr (ENDUR)

Rt nå i starten? Huaweien min fikser ikkje nordnet :confused:

RT 3,92 -7.9%

Stop lossene mine kicket inn. Har rundt 8k igjen av beholdningen. Tenker å lempe ut disse også og se etter lavere inngang til RSI har roet seg.

Der sprakk bobla.

Brukte de sene nattetimer i går på å regne ut reelle verdier. Tror fremdeles det er en oppside i aksjen men det er klart når den har gått 2x+ på så kort tid så må den korrigere ned. Venter på lavere inngang nå.

2 Likes

Ut på 3.9…

Ut på 3.89, noen flasker cognac i pluss…

La inn et lite salg på 4,5 før åpning, trodde den skulle opp litt før den duppet. Jaja, da får man bare smøre seg med tålmodighet. Noen som vet hvor man får tak i sånt, og hvordan man bruker det? :smiley:

Gratulerer med gevinst :slight_smile:

Jeg også, men fikk korrigert raskt og dermed ut på 4,1. Har ikke funnet tålmodighetskremen ennå nei :slight_smile:

1 Like

@Modda

Ja, jeg hadde også S/L opp mot 4.50 i første omgang og 4.20 på nedsiden. Men ikke hele ordren ble gjennomført nedover, så måtte manuelt lempe ut noe på 4.05, 4.00 og resten av de 8k på 3.77 tror jeg det var. Jaja, var en grei avkastning på 1 uke. Nå får vi se på hvor lenge tålmodighetskremen jeg fant i skapet holder - ser på tuben den har gått litt ut på dato :slight_smile:

2 Likes

Skal ikke klage på avkastningen nei :slight_smile: Skal du inn igjen?

Hvorfor denne nedgangen ?

1 Like

Den artikkelen @savepig postet lenger oppe inneholder en walktrough av the rise and fall, kanskje flere synes det virker litt overdrevent hele greia,. Konkursbegjæringer osv det er litt drøyt da… poster linken igjen her

http://sysla.no/2016/12/28/maritim/bergen-group-er-i-mal-med-refinansieringen_182962/

Edit: mtp veldig høy rsi over flere dager,.

Om jeg skal inn igjen? Mja… generelt har jeg dårlig erfaring med å gå inn i aksjer samme dag som jeg går ut. Det er godt med en pustepause. Mulig jeg går inn hvis den kommer lavere ned på 3-tallet igjen. Tror fremdeles det er en oppside her, men den er vesentlig mindre mtp. risk / reward ifht. når jeg gikk inn synes jeg da.

Jeg brukte også en del timer på å lese meg skikkelig opp på selskapet i går og det reelle overskuddet var ikke mer en 5mnok i fjor. De resterende pengene kom primært fra gjeldssanering og emisjon (ref. @holmes innlegg). Dvs. at man skal regne hjem ganske stor vekst og bruke store multipler for å forsvare prising over 4 kr mener jeg.

@Kronn - hvorfor den faller? Regner med spørsmålet er ironisk? :slight_smile:

Egentlig ikke, men spørsmålsstillingen var kanskje noe tåpelig fra min side.
Men eg ser at med bakgrunnen fra diskusjonene i helgen kunne virke ironisk, men eg mente vel mer " er det meldt noe i markedet " som begrunner fallet, eller var det en faktisk boble ?

Det var nok litt boblepriset i retrospekt for min del i allefall. Se mitt innlegg over. Jeg tror også RSI på 93 ikke er holdbart i mer enn maks 2 dager. Du så det samme i Funcom når den gikk til 5.80 intradag (da var RSI 93+) men closet ned.

2 Likes

Satt i möte hela förmiddagen och missade Bergen-droppet… Vad tänker ni om kursutvecklingen härifrån?

1 Like

Folk leste endelig tallene antar jeg.

1 Like

Kjøpte en Lotto på 3,45.
Skal ut senere idag uansett res

2 Likes

Var inte inne tungt så det gör inte så mycket. Vinsten på Nano-försäljningen vägde upp förlusten några gånger om ;). Möjligt jag bara sitter på behållningen i Bergen och ser vad som händer.,.