Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Endúr (ENDUR)

Hihi, som å putte penga i dass

2 Likes

Greia er at Bergen Group kanskje ikke er verdt mer en 200mnok. Den kvartalsrapporten var veldig villedende mtp. overskuddet. De klarte egentlig ikke mer enn 5mnok på bunnlinjen. Selv ved en dobling av dette i år, skal du opp i en p/e på 20 for å klare den prisingen. Det ble helt klart for meg at jeg måtte selge når jeg fant ut av dette i helgen.

2 Likes

Ute igjen, eller trenger du hjelp til å spyle ned? :smile:

Ja, det var synd att jag inte var mer aktiv i helgen och mer alert på morgonen. Men som sagt, tog en liten lott och jag dör inte av en liten förlust :slight_smile:

Hehe, ferdig nedspylt borte vekk er penga, ble ett lar høvdinger fattigere på veldig kort tid.
Tenkte at siden folk betale over 4kr fredag, så kunne det være en sjangs å gjøre ett par øre.
Tipper den går lott oppigjen mot slutten, men får så være

Den er nede igjen på 1,8 om et par dager bare å styre unna.

3 Likes

Gikk inn på 3,35 på Torsdag. Helt ute igjen i ettermiddag på 3,40. Puh…

2 Likes

Eg og tror det, var barre en liten Lotto i håp om at den skulle gå litt oppigjen før ferden ned fortsette.
Som sagt lenger oppe, eg kjøpte ikke på 1,5 da eg vurderte, så da kjøper eg heller ikke til verken 3 eller 4

1 Like

Unge Saltnes økte 50% i dag, etter å ha solgt seg ned til 300k på fredag. Da er han tilbake på 450k. Et godt tegn, han kan caset godt,

3 Likes

Også han har gjort uheldige vurderinger tidligere, men ja, han er ekstremt god, p ikke bare god, men han er en ærlig sjel, vertfall sånn eg “kjenner” han

Kjøpte 50K til 3,29 solgte i dag på 3,85 . Trodde jeg skulle sitte lenge i denne, men nei.

6 Likes

Vi hadde flere gode poenger fremme her i helgen, samtidig som det ble røpet at topp 20 reduserte og ikkje økte, som det ble hevdet på HO.
Resultat : -27%

"Det er på tekinvestor den beste infoen kommer "

                     Kronn 2017
6 Likes

Kan jo være mulig å vurdere en ny inngang når stormen har lagt seg?

1 Like

Absolutt, men for min del er ikke Bergen aktuelt må uansett, mest pga er andre aksjer eg synst er mer spennende og som eg kan mer om, enn Bergen

1 Like

Topp 50 økte med 568 314 i forrige uke iflg stocktalk.no

Topp 20 ikke så veldig store bevegelser.

For min del har det vært vanskelig å finne tid til research fordi jeg må drepe hjort hele kvelden.

2 Likes

Den var spennende helt frem til RSI’en tok selvmord i dag tidlig (for min del hvertfall) :smiley:

Helt enig. Jeg forventet en oppgang men ble litt tatt på senga av 50+% på en uke. Men jeg liker selskapet og håper folk ikke sitter inne med for høyt snitt nå…

Går sikkert oppigjen i morgen

NorskBulls signal etter dagens fall: STAY LONG.

Fundamentalt er det ikke noe nytt fra fredag forrige uke.
Bergen har levert en meget fin Q4 sett mot året før. Er som et nytt selskap å regne.
Insiderne er lastet, hvor topp 50 økte ila oppgangen forrige uke.
Selv kjøpte jeg lavt på 3 tallet i dag, regner med en bedring i morgen. Om ikke se etter close under 3,15 ref Norskbulls.

Skjermbilde 2017-02-20 kl. 20.52.49

1 Like

Kjøpe NÅ???

1 Like