Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Nå er det slik at 80% av aksjene i BGBIO er “låst”. Noe som gjør at om noen ønsker å kjøpe seg opp i BGBIO. Ja så kan man ende opp ved å dytte krusen oppover, noe jeg tror har skjedd den siste tiden.

Samtidig er det ikke lurt å vente da kursen sannsynligvis kan gå enda høyere. Noen mener kanskje at selskapet er “dyrt priset”. Men selskapet har en god kontantbeholdning (de behøver ikke å kjøre en kriseemisjon) og noen sterke aksjonærer i ryggen eks. Mohn.

Sannsynligheten er stor for at du går glipp av gevinst ved å stå utenfor. Selskapet har i tillegg en sterk partner i Merck, noe de fleste biotek selskapene på Oslo børs bare kan drømme om…

http://www.abstractsonline.com/pp8/#!/4562/presentation/8254

1 Like

Joda, ser at det er trangt i døra når størstedelen av aksjene ikke er i omløp. Men ser man på siste resultatpresentasjon så ble jeg overhodet ikke imponert. I tillegg kan man få en ekstra dytt oppover når det som presenteres i nærmeste tid er interimdata, og slike data bør man ta med en klype salt da de kun vil gi indikasjoner på sluttresultat. Trvx er beste eksempel på dette med presentasjon av data for oncos-102/keytruda/melanoma var add-on til safety 1 måned etter oppstart studie. Slik dataene ble presentert kan det se imponerende ut, men strengt tatt var dette ikke annet enn forventet siden resultatene er typisk for hva som skjer når et virus (oncos-102 her) infiserer en celle (i dette tilfellet en kreftcelle).

Point is: med passelige positive resultat ved interim avlesing H1 så kommer kursen til å gå av skaftet. Ved en eventuell bommert eller data som ikke er bedre enn tilsvarende behandling/konkurrenter ved studieslutt en gang ut i H2, så lukter det årtusenets kræsjlanding a la biotec pharmacon 2009 eller clavis litt seinere.

Legges det nå grunnlag for en intergalaktisk mageplask i steinur siden kursen kan gå 10% bare ved å fortelle at de har startet et nytt studie?

“Skjønner” fortsatt ikke caset (teknologien er grei nok) og selv om jeg følger med på sidelinjen må jeg bare si at jeg er fascinert. Og ekstremt skeptisk inntil videre.

2 Likes

Jeg kan bare svare for meg selv, men data i NSCLC var positive. Ikke revolusjonerende, men positive. Det var ikke snakk om mange pasienter, men her var det snakk om proof-of-concept. Krisedårlige pasienter med NSCLC som har sluttet å respondere på behandling (enten EGFR-hemmer eller Doxo) responderer igjen når man kombinerer med BGB324. Det er en pille som er enkel og ta og som tolereres godt. Vil si det er lovende. Nå er også utprøvningen ganske bred, med mange kombinasjoner og indikasjoner, noe som gir flere “shots on goal”. Syns risk/reward ikke er så ille.

Spennende tittel! Viser de bra data med PD-1 blokkere så kan dette blir bra! :open_mouth:

“…enhances immune checkpoint inhibitor efficacy”.
Dette blir interessant.

1 Like

Hei @larsmkn Hva i tekonologien til BerGenBio tilsier at CPI skal få bedre effekt? Min forståelse var at dette ikke er et preparat som direkte stimulere immunforsvaret? Øker dette T cellene, eller er det mer enn guiding av T celler som allerede er der? Er dette nærmere det Nektar driver med?( som fikk kjempedealen med BMS)

Hei, bilde under viser hvordan inhibering av AXL påvirker hele immunsyklusen.
Jeg begynte egentlig å skrive noe om AXL-biologi og PD-L1 signalering, men det ble litt rotete her på kvelden :sweat_smile:
Edit: forsøk nr.2! Jeg bare kopierer fra en artikkel:
“The increasing role of immune checkpoint blockade has led to rapidly growing interest in resistance mechanisms to these agents and, perhaps expectedly given AXL’s role in immune evasion, emerging data show that increased AXL expression is a component of an anti-PD-1 resistance program in non-responders (Hugo et al, 2016). Even radiation resistance has been linked to AXL expression, as radiation-resistant HNSCC xenograft and patient-derived xenograft models expressed increased AXL, whereas AXL knockdown restored sensitivity to radiation in HNSCC cell lines (Brand et al, 2015).” Hvis det er av mer interesse så kan jeg evt. lage et blogginnlegg på det på nordnetbloggen?

Takk igjen! Tar veldig gjerne mot et blogginnlegg om dette! Jeg, som sikkert endel andre, sliter litt med å skjønne hva som egentlig booster CPI. Targovax med virus og TG sier de kan gjøre kalde svulster varme, Nektar har sin approach, og nå sier BerGenBio at deres teknologi også kan gjøre dette.

1 Like

Ja, dette er mildt sagt et komplisert tema, selv for dem som driver med det!

Det finnes utallige proteiner og mekanismer som er involvert, og de er så i varierende grad. Både med tanke på hvor sterkt de virker og hvordan de virker. Men det gjøres heldigvis fremskritt :slight_smile:

Dette var litt av en godbit fra Radium. Syns de er innom veldig mange spennende temaer her, og alltid spennende at CEO er mye på reisefot i USA! Her kan man spekulere til den store gullmedalje; nye partnere, USA-listing, nye store investorer, M&A, who knows. I stede for å legge ut om mer eller mindre sannsynlige utfall så ser jeg heller frem mot abstract 14. mars og AACR 14. april.

4 Likes

Hva tenker vi i forhold til møtet i morgen og kurs? Fare for fall, eller positive steg?

Hvilket møte? Det har gått meg helt forbi! :stuck_out_tongue:

16/02-2018 13:50:42: (BGBIO) BerGenBio ASA: Notice of extraordinary general meeting
Bergen, Norway, 16 February 2018 - On 9 March 2018 at 11:00 hours (CET) an
extraordinary general meeting of BerGenBio ASA will be held in the Company’s
offices in Jonas Lies vei 91, 5009 Bergen.
The notice, registration form and power of attorney are attached to this
release. The notice will be sent to all registered shareholders.

For further information, please contact:

-End-

Contacts

Richard Godfrey

CEO, BerGenBio ASA

+47 917 86 304

Tom Henrik Sundby

Finance Director, BerGenBio ASA

[email protected]

+47 477 54 415

Forward looking statements

This announcement may contain forward-looking statements, which as such are not
historical facts, but are based upon various assumptions, many of which are
based, in turn, upon further assumptions. These assumptions are inherently
subject to significant known and unknown risks, uncertainties and other
important factors. Such risks, uncertainties, contingencies and other important
factors could cause actual events to differ materially from the expectations
expressed or implied in this announcement by such forward-looking statements

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5
-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=444600

Det ja! Hadde helt glemt det :stuck_out_tongue:
Blir spennende å få en avklaring rundt emisjonen. Topp aksjonærene har så stor eierandel i BerGenBio at jeg antar vi får et resultat som passer dem. Det kan godt hende at småaksjonærer blir overkjørt, men mer penger i kasse er vel positivt så lenge emisjonen ikke går til røverpris.

Men er det lurt å selge seg ut og så inn igjen senere når man vet mer?

Jeg syns det er umulig å tolke hvordan disse tingene vil gå.
Jeg tror ikke nedsiden burde være så stor, men man vet jo aldri.
Om du er mer komfortable med å selge for å så å hoppe inn igjen så syns jeg du skal gjøre det.
Min filosofi er at man må følge sine egne instinkter :slight_smile:

Ok. Tror nesten det lureste er å sitte stille i båten.

Det er bare å sitte stille. Aksjen har gått sidelengs siden nyheten om emisjon kom. Det er jo nesten utrolig, ingen ble skremt ut av emisjonsspøkelset.

Da har BerGenBio mer eller mindre signalisert at de vil presentere prekliniske resultater på AACR og at ASCO blir den store interim data konferansen!

8 Likes