Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Vet du når dette skjer?
Har prøvd å søke litt på nettet men.

Er bare å oppgi vps kontoen hos nordnet når du tegner så havner de der…

1 Like

Er det noen som har informasjon om kjøp av aksjer i BerGenBio? Jeg har vært i kontakt med ABG Sundal Collier og Arctic Securities (som er ansvarlig for noteringen på Oslo Børs), men de har ingen opplysninger om dette.

Samme svar som jeg fikk, de vet ikke mer enn oss før Oslo børs mottar formell søknad fra BeBi.

Da har vi fått terms of IPO’en. 25 kr pr. aksje.

Noteres 07.04.17.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=423489

1 Like

Nice!

Trond Mohn-selskap på vei mot børs - vil hente 400 mill.
18 minutter siden · Asgeir Nilsen
I forbindelse med at bioteknologiselskapet BerGenBio planlegger notering på Oslo Børs vil selskapet hente inn friske penger via en emisjon, ifølge en melding.
Emisjonen vil tilby inntil 16 millioner nye aksjer til en pris av 25 kroner per stykk, som gir et samlet proveny på 400 millioner kroner.
Sammen med dagens kontantbeholdning er kapitalinnhentingen ventet å finansierer selskapet inn i 2019, mens det arbeider med legemiddelutvikling.
Tilretteleggere i emisjonen har mottatt interesse, deriblant fra Trond Mohn-selskapet Meteva, som er største aksjonær i BerGenBio.
Meteva har forpliktet seg til tegning av aksjer for 50 millioner kroner. Meteva vil beholde en eierandel på 30 prosent etter emisjonen.
Tegningsperioden i emisjonen er ventet fra 29. mars til 5. april, mens første handelsdag på Oslo Børs er ventet rundt 7. april, under tickeren «BGBIO»

1 Like

@Savepig Hva tenker du?

Jeg har lyst å kjøpe i IPO og være med fra børjan av, men samtidig så har du risiko for fall på kort sikt pga. urolige børser og lite risikovilje. Samtidig ser jeg jo at biotek er hot om dagen og det er nok flere som ser for seg nye Nano tog med de tre små (PCIB, TRVX og BGBIO).

Kan ikke kjøpe før jeg er godt i pluss med Nanoaksjene uansett men vurderer å ta en del av den kaka og putte inn i dette selskapet.

Vanligvis ville jeg sagt ligg unna ved biotech IPO.

Men… Jeg tror kanskje denne vil tiltrekke seg en masse interesse og masse penger fra olje og havnæring på vestlandet som vil kunne være med å gi en boost, samt at biotech er HOTHOTHOT.

Så jeg tror det kan være penger å tjene på ipo her. Er så mange studier som er godt i gang, om jeg ikke har misforstått helt.

Og så er du fra Bergen så du er jo litt biased… :smile: (kødder)

1 Like

Ja men jeg tror kanskje du har en smule rett i det, jeg fikk ståpels når jeg kjønte Mohn var så tungt inne. Kan love deg at det vekker oppsikt her borte og.

Lokalavisen bak betalingsmur:

(Hvor kjent er egentlig Trond Mohn i resten av landet? Her borte er han superkjendis.)

Jeg har hørt om ham men personlig liker jeg ikke privatpersoner som er store eiere (30% av aksjene skal han ha). Men jeg synes pipe’n i BergenBio er veldig spennende og så har de kapital til alle studiene ved denne emisjonen etter det jeg forstår.

Vet du hva mcap er etter utvanning?

Med IPO kurs på 25

Utestående aksjer (pre-money equity):
33 742 200 * 25 = 843 555 000

Nye aksjer:
16 000 000 * 25 = 400 000 000

Så mcap havner på 1 243 555 000

1 Like

Helt ærlig ser jeg market cap på bergen bio på i 1,8 og 2 milliarder etter emisjonen. Spørs hvor lett det blir å havne blandt de heldige som får tegne til 25.

Tror ikke det blir problem å få aksjer @Savepig alle skal få :slight_smile:

Mcap på 1.2 mrd? Prises høyere enn både TRVX og PCIB da? Hm.

1 Like

Targovax i mitt syn begynner å bli underpriset og er en biotekaksje som er interessant rundt disse prisene.

BerGenBio sitt potensiale er derimot større sett på markedet av sykdommene de vil behandle (leukemi, brystkreft og lungekreft der tilfellene er at cellegift ikke er nok i seg selv). Så burde være priset høyere i mitt øyne. Helt sikker på at denne spretter på IPO da produktet er relativt enkelt og forstå, i tillegg at folk vil sammenligne med NANO som er priset som et selskap som skal selges (overpriset) og derav drive kursene opp.

Litt kjedelig med BerGenBio at det foreløpig er ingen store eiere fra industrien (Radiumhospitalet, biotekfond etc). Om det endrer seg etter IPO kan det være interessant. At Mohn er største eier er noe jeg stiller meg nøytral til.

1 Like

Ja, en stor og juicy eier fra industrien med noe cred ville vært fint å få inn på IPO:

Hadde vært interessant å høre hvorfor du synes Nano er overpriset med dagens mcap. Algeta ble solgt for 17.6 mrd kr og Healthcap (største eier) mener Nano har større potensiale enn Algeta. Roy Larsen sa i høst Nano burde prises 4x dagens kurs (om de var notert i USA) og Einarsson i Radforsk har uttalt han blir overrasket om Nano ikke lykkes.

Sett i lys av overnevnte mener jeg Nano er underpriset (3 mrd for pipe og 1 mrd på bok).

Ta det gjerne i Nanotråden :slight_smile:

Edit: Algeta inngikk også partneravtale i forkant av salget verdt 5 mrd, så reell pris blir høyere medregnet den kapitalen (altså over 20 mrd eller 5x Nano).

3 Likes

Fikk mail fra DNB Markets i dag:

BerGenBio skal på børs

BerGenBio skal noteres på Oslo Børs. DNB Markets er tilrettelegger i forbindelse med børsnoteringen og du kan tegne aksjer i selskapet frem til 5. april 2017 kl. 12:00.

Fakta om børsnoteringen

Pris NOK 25 pr aksje
Tegningsperiode 29. mars 2017 – 5. april 2017
Minstetegning 420 aksjer som tilsvarer NOK 10500
Forventet første handelsdag 7. april 2017
Markedsplass Oslo Børs
Ticker for aksjen BGBIO

Ekstremt fristende med IPO. Det betyr imidlertid at jeg må kassere prosjekt NANO midlertidig, noe jeg ikke vil. Må i tenkeboksen…