Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

https://www.norskbulls.com/Default.aspx?lang=en

Likte denne :

The BULLISH BREAKAWAY pattern, if confirmed, indicates an upside potential of 0.00%

1 Like

Kjipern, må snart la denne gå

I utgangspunktet hadde jeg trodd kursen skulle ned til 28, men det ser ikke ut til å skje. Tenkte å lese meg opp på dette selskapet i helgen for å vurdere inngang før halvårsrapport (hvor jeg antar at selskapet vil forsøke å lage noe positiv hype pga kursutviklingen).

Er det noen som har en forventet triggerliste for 2H 2018 tilgjengelig? Er det noen grunn til å tro på positive meldinger før halvårsrapport 21. august?

Triggerliste for BGBIO. Ingen vet når disse kommer, utenom BGB149 som kommer helt på slutten av året.

  • Oppdaterte resultater fra dagens forsøk.
  • Oppstart av nye forsøk med bemcentinib(sannsynlig).
  • Oppstart av forsøk med BGB149.
  • Hvem vet, kanskje BGB601 som er utlisensiert, kommer over i klinisk fase
2 Likes

@Flottesen, tror du BB har like stort potensial som pcib og hvor lenge unna er de unna å begynne å tjene penger?

Tja, potensialet i forhold til PCIB kan sies å være åpent for diskusjon. Noen vil si større og noen vil si mindre, og alt avhenger av utfall man ikke kan forutsi. F.eks PCIB sin teknologi er spesielt effektiv med spesifikke typer kjemoterapi, mens andre typer kjemoterapi ikke har like god synergi. I tillegg så vil optimalisering og implementering ha noen å si. Hos BerGenBio på den andre siden så er det fortsatt et åpent spørsmål hvor effektivt AXL-inhebering er, i hvilke kreftformer det fungerer best og med hvilken kombinasjon av behandlinger.

Med tanke på å tjene penger så er vel kanskje AML der de er nærmest og har best resultater. De har derimot et stykke unna og tjene penger så all guiding på dette blir litt for spekulativt til å ta hensyn til. Forhold deg til denne. Se på når studiene skal bli ferdig, når nye starter opp, og hvilke konferanser de tenker å delta på. Så får vi se hva som skjer.

5 Likes

Det er desverre lite positiv aktivitet å se på topp 50 i denne aksjen for tiden.

BGBIO har like stort potensial, tror jeg. De er lenger unna å ha inntekter, selskapet guider selv med inntekter fra bemcentinib fra 2022. Inntekter kan komme tidligere fra samarbeid og utlisensiering.
Selskapet trenger penger før de skal starte pivotale forsøk 2H2019.
Resultatene fra dagens fase2 forsøk er jo utrolig viktige, ikke minst med tanke på å få inn en samarbeidspartner for fase3-forsøkene. Alt avhenger jo av at dette faktisk virker.
Jeg tror høsten kan bli mer spennende enn våren, tror det kommer flere nyheter.

3 Likes

Jeg tror det blir startet opp forsøk i fibrotiske sykdommer i høst. Dette er tilstander som rammer enormt mange pasienter og behandlingstilbudet er i dag begrenset. De to tilstandene det har vært snakket mest om er fibrotisk lungesykdom (IPF) og lkke-alkoholisk leversykdom (NASH).

For å si litt om potensialet, så rammes millioner av mennesker i USA disse sykdommene. Millioner, ikke tusenvis, slik som vi forholder oss til når det gjelder kreftbehandling.

Hvis bemcentinib kan ha en rolle i å stoppe, eller kanskje reversere sykdomsforløpet, så er det en ganske big deal. Hvis det startes forsøk for disse tilstandene, så tror jeg markedet vil reagere på det bare på potensialet alene.

Her er en liten grafikk som BerGenBio har laget for å illustrerer forskjellige fibrotiske tilstander, potensielt kan AXL-hemming ha en rolle å spille her i fremtiden.

2 Likes


6 Likes

Bergenbio gjør også et forsøk på 200 dagers snitt i dag:

2 Likes

Støtte på 31,5ish eller skal den ned og tette gapet fra januar? I så fall kan det bli 28-tallet :open_mouth:

skal vel opp og fylle fuktslusa på ca 43.20 først?

BerGenBio stiller med tre postere på en kommende konferanse som avholdes 23.-26. september. Titlene ligger allerede ute og kan finnes her: https://library.iaslc.org/conference-program?product_id=10&author=&category=&date=&session_type=&session=&presentation=&keyword=bgb324&

4 Likes

De er ikke noe bedre enn NANO de der :grin:

Er det pressemelding du savner?

Nei, jeg savner det ikke. Men hadde det vært NANO hadde samtlige vært ute med høygaflene nå :grin:

Det kan fort stemme! :smile:

Disse titlene ble frigitt på fredag etter børsen hadde stengt så det kan være de pressemelder dette på mandag, men jeg tviler litt. Det er bare titlene som er frigitt per nå, og de pleier ikke melde slikt før abstract også blir sluppet.

Men alt i alt så var dette også ventet. Selskapet har allerede kommunisert på kvartalspresentasjoner at de skal delta på akkurat denne konferansen.

Er det melanomastudien du knytter mest forventninger til? Når tror du neste avlesning er for den?