Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Her har jeg skrevet om mine favoritter: https://blogg.nordnet.no/hoydepunkter-fra-bergenbio/

Syns AML ser veldig spennende ut, og der får vi nok mer data på ASH. Spørs om det blir veldig mye nytt kontra hva de viste på ASCO, men de har kanskje resultater fra litt flere pasienter.

Det blir nok også litt spenning rundt kombinasjonen med keytruda som går på PD-1 negative NSCLC-pasienter. De hadde ikke resultater fra så mange pasienter sist så jeg håper de har flere nå.

Resultatene innen melanom er ikke moden nok til å trekke noen konklusjoner.

3 Likes

Superspennende alt de skal presentere her, men jeg er veldig spent på å se resultatene ved kombinasjonen bemcentinib+docetaxel for NSCLC. Docetaxel er standard cellegiftbehandling for de som har feilet 1.linje. Med andre ord, de fleste.

Historisk kontroll er under 10% ORR, de første dataene som ble rapportert for bemcentinib-kombinasjonen er langt over dette, men i et så lavt antall pasienter at resultatene kan ha vært for docetaxel alene. Det blir spennende å se hva de publiserer nå. Jeg regner med at pasientantallet de rapporterert på er større.

Kombinasjonen med Erlotinib er også superspennende, kan man se videre tegn på resistensforebygging/reversering?

Kombinasjonene med Pembro, også spennede. Vil resultatet for <1% PD-L1 holde seg fra ASCO?

1 Like

Men hva i alle dager er dette?

P2.06-09 - MiST3: A Phase II Study of Oral Selective AXL Inhibitor Bemcentinib (BGB324) in Combination with Pembrolizumab in pts with Malignant Mesothelioma

BerGenBio har ikke et slikt forsøk gående, pembro+bemcentinib til behandlig for Mesothelioma er ikke listet på BerGenBio sine sider. Heller ikke som et “investigator-sponsored” -study.

Kan det være at en ekstern forskergruppe har satt i gang et slik forsøk på egen hånd og kjøper BGB324(tilgjengelig på markedet, for forskningsformål) på egen hånd, uten noen knytninger til BerGenBio? Er ikke dette veldlig rart?

James Lorens(CSO og selve mannen bak AXL/BerGenBio) er co-author for publikasjonen bemcentinib+pembro for mesothelioma, så selskapet er jo åpenbart kjent med dette. Er det noe jeg har gått glipp av?

De har ikke kommunisert noe om dette før og har ikke sett studien på clinicaltrails.gov så blir spennende å høre mer om hva dette er!

2 Likes

Nå har jeg googlet til den store gullmedaljen, ingenting.
Jeg sender en melding til ledelsen i morgen, så får vi høre hva de har å si.

1 Like

BerGenBio ASA: Invitation to Second Quarter and First Half 2018 Results Presentation and Webcast

Bergen, Norway, 14 August 2018 - BerGenBio ASA (OSE:BGBIO) will announce its results for the second quarter and first half 2018 on Tuesday, 21 August 2018. A presentation by BerGenBio’s senior management team will take place at 10 am CEST at: Felix Konferansesenter, Bryggetorget 3, 0125 Oslo

The presentation will webcast live and the link will be available at www.bergenbio.com in the section Investors/Financial Reports. A recording will be available shortly after the webcast has finished. 

The results report and presentation will be available at www.bergenbio.com in the section: Investors/Financial Reports from 7:00 am CEST the same day. 

-Ends- 

Contacts

Richard Godfrey 
CEO, BerGenBio ASA 
[email protected]
+47 917 86 304

Rune Skeie
CFO, BerGenBio ASA
[email protected]
+47 917 86 513

David Dible, Mark Swallow, Marine Perrier
Citigate Dewe Rogerson 
[email protected]
+44 207 638 9571

Forward looking statements 

This announcement may contain forward-looking statements, which as such are not historical facts, but are based upon various assumptions, many of which are based, in turn, upon further assumptions. These assumptions are inherently subject to significant known and unknown risks, uncertainties and other important factors. Such risks, uncertainties, contingencies and other important factors could cause actual events to differ materially from the expectations expressed or implied in this announcement by such forward-looking statements. 

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5 -12 of the Norwegian Securities Trading Act.

Ekstern link: http://news.cision.com/bergenbio-asa/r/bergenbio-asa–invitation-to-second-quarter-and-first-half-2018-results-presentation-and-webcast,c2591213

Nyheten er levert av Cision.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180814.Cision.20180813:BIT:7413:0

For min del så tok den en stund før jeg fikk svar fra ledelsen sist jeg sendte inn et spm.

Det jeg har funnet ut er at forfattere som står som Presenting Author er en professor fra Universitetet i Leicester: https://www2.le.ac.uk/centres/cancer/people/professor-dean-fennell

Videre så er personen som er nevnt først i Author(s), M.G. Krebs


Også med i studien BGB324 pluss pembro i NSCLC:


Og merk at han er fra Christie NHS som er i Manchaster.
Tror videre at L. Carter også er fra Manchester.

Resten har jeg ikke hatt tid til å sjekke.
Men det betyr at dette ser ut til å foregå i regi av Matthew Krebs og kanskje også Dean Fennell.
Det betyr at det kanskje er to sentere som er klare til å sette i gang i UK (Leicester og Manchaster), men her er det rom for mye spekulasjon.

BerGenBio ASA: Results for the Second Quarter and First Half 2018

· Encouraging clinical data emerging from several phase II trials with highly
selective AXL inhibitor bemcentinib (BGB324)

· Advanced lung cancer (NSCLC): First stage fully recruited, and first
efficacy endpoint met in phase II trial of bemcentinib in combination with anti
-PD-1 therapy KEYTRUDA®
· Advanced leukaemia (AML/MDS): Encouraging bemcentinib single agent activity
in hard to treat relapsed / refractory (R/R) leukaemia
· Pipeline update: AXL antibody preparing for Phase I clinical trial
Bergen, Norway, 21 August 2018 - BerGenBio ASA (OSE: BGBIO), a clinical-stage
biopharmaceutical company developing novel, selective AXL kinase inhibitors for
multiple cancer indications, announces its results for the second quarter and
first half 2018. A presentation of the results by the Company’s management will
take place today at 10.00 am CET in Oslo - details below.

Richard Godfrey, Chief Executive Officer of BerGenBio, commented: “We are
pleased with the progress of our clinical development
programme (https://www.bergenbio.com/pipeline/) for bemcentinib in the first
half 2018. The emerging results in several clinical trials, which we showcased
at our successful satellite reception coinciding with the ASCO meeting in June,
are very encouraging and continue to support our view that bemcentinib could
become a cornerstone of future cancer therapy. These data provide further
evidence of bemcentinib’s activity in patients whose cancer progression is
mediated by AXL. In addition, we are making good progress with our studies to
identify predictive biomarkers that could be developed as companion diagnostics
for personalized therapy with bemcentinib. We look forward to advancing these
studies to completion and defining the future development strategy of
bemcentinib with the greatest value for patients.”

Highlights - Second Quarter & First Half 2018

· Advanced lung cancer (NSCLC): First stage fully recruited, and first
efficacy endpoint met in trial of bemcentinib in combination with KEYTRUDA®.
Clinical responses seen following treatment with bemcentinib/KEYTRUDA in
patients negative for PD-L1 for whom KEYTRUDA monotherapy is not effective.
· Advanced leukaemia (AML/MDS): Encouraging single agent activity in hard to
treat relapsed / refractory (R/R) leukaemia: Superior response rates of > 40%
observed in biomarker subgroup analyses.
· Triple negative Breast cancer (TNBC): First stage fully recruited, patients
negative for Axl and PDL1 and first efficacy endpoint not met.
· Tissue- and blood-based biomarkers with potential for development as
companion diagnostics: AXL IHC method reporting encouraging correlation data.
Low plasma soluble AXL predicts patient benefit in R/R AML/MDS.
· Pipeline update: AXL antibody preparing for Phase I clinical trial.
· Cash position NOK441m.

Presentation and Webcast Details

A presentation by BerGenBio’s senior management team will take place at 10.00 am
CET at:

Felix Konferansesenter, Bryggetorget 3, 0125 Oslo

The presentation will webcast live and the link will be available at
www.bergenbio.com in the section Investors/ Financial Reports. A recording will
be available shortly after the webcast has finished.

The results report and the presentation will be available at www.bergenbio.com
in the section: Investors/ Financial Reports from 7:00 am CET the same day.

-End-

About BerGenBio ASA

BerGenBio ASA is a clinical-stage biopharmaceutical company focused on
developing a pipeline of first-in-class AXL kinase inhibitors as a potential
cornerstone of combination cancer therapy. The Company is a world leader in
understanding the essential role of AXL kinase in mediating aggressive disease,
including immune evasive, drug resistant, metastatic solid and haematological
cancers.

BerGenBio’s lead product, bemcentinib (BGB324), is a selective, potent and
orally bio-available small molecule AXL inhibitor in four Company sponsored
Phase II clinical trials in major cancer indications, with read-outs anticipated
during 2018. It is the only selective AXL inhibitor in clinical development.

The Company sponsored clinical trials are:

· Bemcentinib with TARCEVA® (erlotinib) in advanced EGFR mutation driven non
-small cell lung cancer (NSCLC)
· Bemcentinib with KEYTRUDA in advanced adenocarcinoma of the lung, and
· Bemcentinib with KEYTRUDA in triple-negative breast cancer (TNBC).
· Bemcentinib as a single agent and combination therapy in acute myeloid
leukaemia (AML) / myeloid dysplastic syndrome (MDS)

The clinical trials combining bemcentinib with KEYTRUDA in adenocarcinoma of the
lung and TNBC are conducted in collaboration with Merck & Co., Inc. (Kenilworth,
NJ, USA), through a subsidiary.

In addition, a number of investigator-sponsored trials are underway, including a
trial to investigate bemcentinib with either MEKINIST® (trametinib) plus
TAFINLAR® (dabrafenib) or KEYTRUDA in advanced melanoma, as well as a trial
combining bemcentinib with docetaxel in advanced NSCLC.

BerGenBio is simultaneously developing a companion diagnostic test to identify
patient subpopulations most likely to benefit from treatment with bemcentinib.
This will facilitate more efficient registration trials and support a precision
medicine based commercialization strategy.

The Company is also developing a diversified pre-clinical pipeline of drug
candidates, including BGB149, an anti-AXL monoclonal antibody.

For further information, please visit: www.bergenbio.com

KEYTRUDA® is a registered trademark of Merck Sharp & Dohme Corp., a subsidiary
of Merck & Co., Inc., Kenilworth, NJ, USA, TARCEVA® is a registered trademark of
OSI Pharmaceuticals, LLC., marketed by Roche-Genentech. TAFLINAR® is a
registered trademark of Novartis International AG and MEKINIST® is a registered
trademark of GSK plc.

Contacts

Richard Godfrey
CEO, BerGenBio ASA
+47 917 86 304

Rune Skeie, CFO, BerGenBio ASA
[email protected]
+47 917 86 513

International Media Relations

David Dible, Mark Swallow, Marine Perrier
Citigate Dewe Rogerson
[email protected]

+44 207 638 9571

Media relations in Norway

Jan Petter Stiff, Crux Advisers
[email protected]
+47 995 13 891

Forward looking statements

This announcement may contain forward-looking statements, which as such are not
historical facts, but are based upon various assumptions, many of which are
based, in turn, upon further assumptions. These assumptions are inherently
subject to significant known and unknown risks, uncertainties and other
important factors. Such risks, uncertainties, contingencies and other important
factors could cause actual events to differ materially from the expectations
expressed or implied in this announcement by such forward-looking statements

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5
-12 of the

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=457635

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180821.OBI.20180821S6

1 Like

Hegnar.no

Enda rødere i BGBIO. Deilig vinkling på biotek-kvartalsrapporter…

1 Like

Vi visste jo at den der kom :wink:

Joda, men de forsker på legemidler som enda ikke er godkjent - hva trodde de kom til å bli resultatet?

Det er som om Selvaag hadde fått dobbelt antall leiligheter å bygge: “Markant økte lønnsutgifter i Selvaag.”

Haha, ja det er helt latterlig, de kunne egentlig like godt latt være å skrive noe. Jeg tror ikke det kommer til å bli noe bedre før selskapene får inntekter. Det eneste disse journalistene greier å forholde seg til er tall i regnskapet.

Jeg fikk nettopp svar på Mesothelioma studien nå. Merck sponser, universitetet i Leicester kjører studien. De melder om studie nå første pasient doses. Posteren som skal presenteres er kun et oppsett på hvordan studien skal se ut. Deilig med en ny Merck sponset studie! :smile:

3 Likes

Flott!
Dette indikerer jo at Merc er interessert. Hele verden står jo og banker på døren til Merc og vil ha de med på laget for å kjøre Kombo-studier. Med BerGenBio er det motsatt, Merc tar initiativet og sponser hele greien. Det er jo positivt.

Vet ikke hvor mye Merck spnser kontra universtietet i Leicester og BerGenBio, men de bidrar i hvertfall med keytruda, og det er en betydelig utgift som da slippes.

Syns Q2 rapporten var veldig bra. Ledelsen møter sine milestones som de skal, og de er imponerende raske med rekrutteringen til stiduene sine, da flere blir ferdig innrullert før estimert tid.

For min egen del så begynner de positive resultatene i NSCLC, AML og MDS og imponere mer og mer. Blir stadig mer trygg på investering min i dette selskapet og tenker nok å øke fremover. Syns selskapet per nå er billig kontra hvor de er i løpet og resultatene de får på de forskjellige indikasjonene.

2 Likes

Kan du gi en liten update på hvorfor det imponerer mer og mer (jeg har ikke fått sett dagens presentasjon enda)?

Ja, la meg ta det kort og i brede linjer siden jeg er på jobb :stuck_out_tongue:

  1. Ledelsen - Ledelsen gjør en fenomenal jobb med å rekruttere klinikere til å kjøre forsøkene sine. At de har rask innrullering tyder på at klinikerene er dedikerte til medikamentet og genuint intresserte i få pasienter til å prøve det. I tillegg så har de fått forskere til å kjøre studier på eget initiativ (melanomstudiet og BGB324 + DoX i NSCLC). Det betyr at BerGenBio får kjørt flere studier, men med mindre utgifter da de kun trenger å bidra med BGB324.

    De møter sine milestones og holder stort sett tidskjema, noe som ikke er lett i denne bransjen.

  2. Resultater - Studiet med BGB324 pluss Dox i NSCLC har fått ganske imponerende resultater per nå (ORR på 43% kontra SOC som ligger på mellom 10-20%). Her er det fortsatt litt få pasienter så ta det med en klype salt, men det lover godt.
    At de fokuserer på studien under Q2 tyder på at de er enig med meg om at dette kan potensielt bli en stor greie. Her snakker vi alle pasienter med NSCLC som har feilet all annen behandling og som før Dox som et siste håp.

    De har også lovende resultater på BGB324 pluss EGFR hemmer, men de dro ikke frem så mye resultater på det denne Q2 rapporten. Her vil det komme mer resultater utover høsten.

    AML + MDS viser utrolig bra ORR når den kombineres med biomakrøren de utvikler. Jeg tror de har gode sjangser her i 2L AML og MDS og gleder meg til de skal starte opp 1L hvor de kombinerer med andre legemidler.

    NSCLC PD-L1 negative pasienter viser mye bedre respons når keytruda kombiner med BGB324 enn når keytruda kjøres alene (29% kontra 9%). Her er det også få pasienter, men det blir spennende å se utviklingen videre. CBR har også være veldig imponerende her.

  3. resultatskred - De planlegger å delta på 4 konferanser utover høsten hvor de vil legge frem resultater fra flere studier.

  4. Planlegging av nye studier - De planlegger å starte opp fase I studie i år med BGB149 som er et monoklonalt antistoff mot AXL som også hindrer AXL-signalering. De håper å starte fase 2 studier med det snart (rundt ett års tid).

    I tillegg så starter de opp en ny kombinasjonsstudie med keytruda pluss BGB324. Den skal forgå i mesothelioma og Merck er sponsor eller delsponsor. Mer informasjon rundt dette kommer når første pasient er dosert.

12 Likes

Takk for fin oversikt.
Sa de noe om konkurransebildet? Ikke så lett å orientere seg i jungelen av kombinasjonsstudier.

Ja, men veldig kort. De tok bare opp to eksempler. Det kanskje mer rundt det når de får mer robuste tall fra studiene sine. Fase2 studiene er ikke ferdig før rundt årsskifte.

1 Like