Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Uffda.
Kommer vel ikke ut av det blå dette, kan man anta at Merc er ute og snuser?

2 Likes

Eller bare Rigel som begynner å ane at dette kan være mer liv laga enn de trodde og nå angrer.

Det er jo mulig at Rigel vil ha en større del av kaken, ja. Jeg har lenge holdt utlisensiering av bemcentinib til Merc som det det mest sannsynlige scenariet pga. de åpenbare synergiene med Keytruda. Stuffers mener vel det samme, husker jeg riktig.

Dersom dette i verste fall skulle spenne ben under en utlisensiering/salg, så blir vel konsekvensen at de må ta det til markedet på egen hånd.

1 Like

Hvordan lyder avtalen med Rigel i fra 2011?

Jeg husker ikke alle detaljene i farten, men jeg husker at jeg konkluderte med at 30% eller 35% royalties til Rigel var det mest sannsynlige ved en utlisensiering(etter fase2). Det var trappetrinn 8-16% royalties dersom de tar det til markedet på egen hånd(stor klype salt på tallene). Vilkårene ved salg husker jeg ikke i det hele tatt. Må slå det opp i kveld.

1 Like

Ok. Hvem er Rigel og hvorfor er de involvert i BGBIO?

Rigel er selskapet som lagde R428, senere omdøpt til BGB324 som er grunnlaget for bemcentinib.
Rigel sitt molekyl var mer spesifikt for AXL enn noe annet som er oppdaget, så dette ble innlisensiert for mange år siden. Antistoffene eier de selv, men grunnlaget for bemcentinib er altså innlisensiert. Med definerte royaltyutbetalinger. Åpenbart er det nå uenigheter om hvordan dette skal håndteres dersom BerGenBio velger å utlisensere bemcentinib, eller å selge hele selskapet.

1 Like

Dette blir jo bare spekulasjon, men gjør de dette nå i påvente av interesse, eller har noen parter allerede henvendt seg? Der ligger det en betydelig forskjell, og det blir spennende å se om denne fyker opp i morgen på oppkjøpsrykter :smile:

Takket være pollen min vet du at 79% kommer til å redusere i PCIB/NANO/PHO i morgen for å kjøpe BGBIO på grunn av nært forestående avtale :wink:

3 Likes

Det står i pressemeldingen at BerGenBio “today served Notice of Arbitration to Rigel Pharmaceuticals.”.

Dette kan man vel tolke som at det er BerGenBio som tar initiativet til disse forhandlingene. Det kan vel tolkes som at BerGenBio er ivrig på å få dette ut av veien ja. Det vil vel være naturlig dersom det er partnersamtaler på gang. Men vi vet jo ikke hvem som først fant ut at de hadde en ulik oppfatning av vilkårene.

Det behøver forsåvidt ikke å være samtaler i gang, men dersom resultatene ved World Lung 2018 er bra, så blir jo fort BerGenBio den heteste partner/oppkjøpskandidaten på markedet.

Hmmmmm…

Var så i farta når jeg leste meldingen at jeg med en gang fryktet det verste, men når jeg har får tenkt litt, og lest HELE meldingen (rart hvordan det hjelper av og til…) så må jeg si meg enig i at det er mest sannsynlig at det ligger noe positivt bak denne meldingen.

Jeg tror heller at den fort kan fyke opp i morgen.

Jeg tolker dette som veeeeeldig BULL!
Edit: masse skrivefeil, er fortsatt i farta :smile:

Bergenbio i megling etter strid om lisensavtale https://min.e24.no/a/xRkeaB

Ja, det er jo liksom det vi diskuterer :point_up:

Mulig et dumt spørsmål men har denne avtalen noe med resten av BergenBio sin pipeline å gjøre? Eller er det kun snakk om Bemcentinib?

Det blir i alle tilfeller interessant å se hvor aksjekursen går i morgen.

Det er kun bemcentinib, de andre produktene er egenutviklet.

1 Like

Men et spm som jo kan stilles er hvor mye skal Rigel ha hvis BerGenBio som selskap blir solgt på bakgrunn av resultater fra studier med bemcentinib? Jeg tror dette kan bli et meget spennende år :slight_smile:

Det kan du si, verdien av BerGenBio er jo større en bemcentinib alene, de har jo resten av pipeline pluss ADC-utlisensieringen.

Intresant spm @larsmkn
Her orker ikke jeg og begynne og regne på mulig verdi av BGBIO hvis de lykkes med den ene studien eller den andre da de har så mange studier for så og trekke ifra det Rigel skal ha for så og sitte igjen med en børsverdi.

Og resten av pipeline som @Flottesen skriver.

Føler det regnestykket blir håpløst.