Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Det rasjonelle ville jo være at Rigel ikke har part i et salg av BerGenBio, men at den nye eieren får samme royalties-vilkår til Rigel som BerGenBio hadde.

2 Likes

Hvis noen vil kjøpe BGBIO vil de vel kjøpe gemcentinib og. Det er mulig at de ikke tok høyde for det i den opprinnelige lisensavtalen?

Er nok det mest ryddige på en måte men hvordan skal man da regne ut salgsprisen på BGBIO hvis man skal ta hennsyn til fremtidige royalties.

La oss si at Merc vil kjøpe BGBIO.
De vil jo ikke betale like mye for BGBIO hvis de skal betale royalties for fremtidige doseringer av Bemcentinib til Rigel.

Jeg klarer ikke tolke meldingen positivt, men jeg tar gjerne feil.

Rigel har allerede forsynt seg med ca 59 millioner i milestone- og lisensbetalinger bare de to foregående årene. Av 2017-beløpet utgjør 27,8 millioner milestone tilknyttet fase2-studiet. Dette blir småpenger i forhold til hva som vil komme ved et evt. salg. Trøsten får være at det ved et ev. salg vil være mer enn nok kake til alle :wink:

Selskapet er imidlertid bare priset til 1,86 milliard og bør ha begrenset nedside med tanke på resultatene som er kommet. Topp 50 sitter også med 87% av selskapet, så blir nok primært småskvettere som selger på denne typen meldinger.

Legger ved aksjonærliste i tilfelle noen er nysgjerrig:


Kilde: Stocktalk.no

1 Like

Her er milestone (jeg trodde faktisk det skulle være enda høyere beløp):

og royalities:

og her er nok problemstillingen:


Kilde:
https://www.bergenbio.com/wp-content/uploads/2018/08/12104339_1-Final-Prospectus-BGBIO-29.08.18.pdf (Fra side 74 av 129)

2 Likes

Jeg lurer litt på hvordan dette scenarioet har oppstått. Denne avtalen har eksistert siden 2011.

Mange utfall ved utlisensiering eller salg av bemcentinib, og/eller BerGenBio burde vært kjent og akseptert av begge parter.

Hva har endret seg nå som gjør at en uenighet har oppstått? Er det BerGenBio som plutselig har sagt til Rigel: “Hei, hva skjer hvis noen vil kjøpe bemcentinib/BerGenBio etter disse spesifikasjonene?”, eller er det “Hei, vi er i samtaler med X om en avtale som ser slik ut” hvor Rigel sier “not ok”?

Enig, syns ikke det var så avskrekkende.

Ja, dette er jo vid åpent for spekulasjon nå.
Er det en spesifikk case som man trenger å få spikret?

Eller er det opprydning før en forventet avtale senere?

Ikke vanskelig å tolke dette! Bemcentinib nå funger på lang flere formål enn man hadde trodd! Det kreves nye avtaler! Om det er BGBio eller Rigel som har tatt initiativet er dette MEGET positiv og tyder på en snarlig partnersavtale elle oppkjøp (mest sannsynlig Merck!) $$$

Jeg tolker avtalen som at Rigel i så fall vil få en solid del av kaken ved utlisensiering eller salg. Fra det som ble postet over:

Ikke rart om BGBIO ønsker forhandle litt :wink:

35% antok jeg ville være det mest realistiske, da trenger ikke selskapet å kjøre en emisjon for å finansiere de pivotale studiene. Det er vel dette analytikerne har lagt seg på også.

Men pengestrømmen som vil kommer inn går jo da rett på bunnlinjen omtrent.
Dersom det blir fulltreff i lungekreft så blir jo dette en svimlende sum hvis man utlisensierer, selv etter at Rigel har fått 35%.

Både AML og NSCLC/erlotinib -studiene vil inkludere mer en 60 pasienter.

Det var mange svært positive konklusjoner uten noe belegg for å konkludere med det, greit å enten spesifisere at man antar, tror, håper osv, eller legge ved dokumentasjon hvis man kommer med en påstand.
Da blir man gjerne tatt mer seriøst :slightly_smiling_face:

1 Like

Ja, da er det 65% igjen å kjempe for. Tror ikke BerGenBio vil sitte med størsteparten av de resterende 65 da selskapet som stiller med slag og markedsføring har betydelige utgifter de nok vil ha dekket. Per nå så syns jeg enten BerGenBio burde kjøre løpet selv en stund til eller selge hele selskapet. Syns Rigel får for mye av kaka ved et salg av bemcentinib til at det kan lønne seg for BerGenBio.

Edit: Nå eier jo forsåvidt BerGenBio biomarkøren man til slutt kanskje må ende opp med å bruke så den vil de i alle fall få full pott for :stuck_out_tongue:

2 Likes

De kan jo også, istedenfor å utlisensiere, selge rettighetene til bemcentinib.

Da vil man sitte igjen med resten av pipeline, som jo også kan bli vel så lønnsom, jamfør Richard Godfreys kommentar om å kanskje forbeholde anti-AXL antistoffet til behandling av fibrotiske sykdommer istedenfor kreft.

Hvis Merc kjøper rettighetene må de betale 9 prosent royalties til Rigel. alternativt hvis de lisensierer fra BGBIO må de betale, f.eks. 25% royalties til BerGenBio. Hvor mye er denne differansen verd?

Kommer jo an på hvor godt produktet evt. kan ende opp med å selge for, så det blir vanskelig å anslå.

Men noe som er litt spennende, men ikke trenger å ha noe med dette å gjøre, er at Rigel har hatt bra med innsidekjøp i det siste:

Nå spekulerer jeg fælt her, men hva dersom det viser seg at bemcentinib faktisk virker sammen med keytruda og docetaxel i lungekreft.

Hvis Merc kjøper rettighetene til bemcentinib vil de da få kontroll over nesten hele 1. linje(utenom rettet terapi mot kjente mutasjoner, et mindretall) og hele 2. linje.
I prinsippet neste hele lungekreftmarkedet.

Hvor mye er det verd? Sannsynligvis nok til at BerGenBio sine aksjonærer kan flytte blikket opp en hylle på polet.

Er det noen her som har Arctic-analysen og har muligheten til å dele den, ev. sende på privat melding? Jeg er nysgjerrig på hvordan Stuffers verdsetter pipelinen.

Har Trinity Delta sin fra Januar, men den jeg har fra Artic er fra før 2018. Syns egentlig alt før ASCO 2018 er utdatert.

Edit: Har tydeligvis problemer med å laste opp akkurat nå, men har kan du finne noe: http://www.trinitydelta.org/bergenbio

1 Like

Takk. Ser ikke ut til at Trinity Delta har oppjustert kursmålet (NOK 52,65) etter ASCO. Dette er beregningen fra mai i år:


Kilde:

Har du noen kvalifiserte kalkuleringer på LOA, @larsmkn? Antar du mener denne burde kunne oppjusteres etter informasjonen som kom frem på ASCO? Ser ut til at det er forventet skuffende lav verdi ved suksess for AML/MDS…

Ser også at TD kalkulerer med 35% til Rigel ved suksess :wink:

(Burde vel også få med at 2 studier snart starter opp og en er avsluttet i forhold til denne oversikten.)

1 Like

Dessverre så har tiden jeg kan bruke på nordnetbloggen og investeringene mine korrelert negativt med hvor mye tid jeg har igjen på doktorgraden min :disappointed:

Ting som oppdatert LOA har jeg ikke hatt tid til å lage, noe som har ført til at jeg kommer til å selge meg ut av noen aksjer sånn at jeg lettere kan fokusere på noen enkelte. Det som taler for økt LOA er biomarkør og respons og sikkerheten sett som monoterapi i AML/MDS. Men det gjelder kun for AML/MDS der de også har ODD. Resten forholder jeg meg til det analytikerne opplyser om.

1 Like

TNBC kan forresten settes til 0, også kan man plusse på Pancreas og Mesothelioma. Da blir nok resultatet litt anderledes.

1 Like