Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Hmm 24 uker virker litt lenge, der husker jeg sikkert feil. Venteperiode mellom første og andre del ihertfall.

Nå begynner det å spre seg litt, men håper på mer dekning i morgen. Dagens slipp midt på dagen var noe håpløst.
https://www.biocentury.com/bc-extra/clinical-news/2018-09-25/bemcentinib-combo-posts-30-orr-pd-l1-negative-nsclc

Og til de som måtte være i tvil “BerGenBio has exclusive, worldwide rights to bemcentinib from Rigel Pharmaceuticals Inc. (NASDAQ:RIGL) under a 2011 deal.”

5 Likes

Hadde ikke trodd man fikk napp på 38 etter den meldingen. :slight_smile:

Radforsk-podcast i mars: Axl-inhibitors “…should be and will be the cornerstone treatment for cancer into the future, because it really is the only mechanism we know of by which cancer cells hide and evade from therapy.” (CEO)

“That’s a bold statement” (Einarsson)

2 Likes

kom over en artikkel, tar den med:

Nothing surprises me on the Oslo Børs anymore…

Sånn så chartet ut i går:

image

Oppfører seg ganske så forventet teknisk i dag. Var nok en god del som nådde sitt profitmål da BGBIO nådde 40, og tar gevinst i dag. Spennende om den holder seg over 200 dagers snittet som er 37,3 i følge netfonds.

Jeg forsøker en inngang her, stoploss 35 ish.

bgbio

1 Like

Noen ganger er det veldig vanskelig å vite om man 1) skjønner noe markedet ikke skjønner, eller om man 2) ikke skjønner noe markedet skjønner, eller om man 3) bare rett og slett ikke skjønner markedet! Det er en sånn dag for meg :confused:

7 Likes

Oslo børs sin hovedregel for biotech:
“Buy the rumor and sell the news”
At folk har kastet kalkulatoren ser vi jo også i andre selskap :nerd_face:

Enig.
Hadde ikke forventet dette i dag, så for meg en fortsatt fin stigning utover dagen.

Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner døyten av markedet lengre. Synes alle biotek selskapene fremstår rasende billig om dagen.

Det kommer en pump i dagene før mld og nå kom dumpen. Ikke værre enn det.

Fra mandag 10. sep til mandag 24. sep så steg aksjen med hele 10 øre så vil ikke si at det har vært noe særlig pump før meldingen kom. Mulig noen som sikrer seg etter meldingen kom, men folk kjøpte jo på selve nyheten, ikke like mye i påvente av den.

2 Likes

Enig. Jeg vurderte å kjøpe før meldingen kom av mangel på forventet pump. Så kom meldingen litt brått på og så gikk det som det gikk. Enda litt mer skjegg i biotekpostkassa.

Da er vi to :face_with_monocle:

Samme tanker her! :face_with_monocle:

Det later til å være to måter man kan tjene penger på farma på Oslo Børs. Den ene er ekstremt kortsiktig og kynisk, og den andre er veldig langsiktig. Isolerte hendelser blir solgt, hype blir kjøpt.

1 Like

Det dumme med denne taktikken ift. den andre langsiktige parten og nykommere er at den langsiktige begynner å lure på om de har tolket mld riktig etc, men ofte blir den langsiktige sittende muligens kjøper enda mer før dumpen:“Knallgod mld. jeg kjøper mer.” Men man kjøper ofte da på en kunstig høy topp. Nykommeren kan fort begynne å lure på hva han har rotet seg bort i og selger seg ut med tap i løpet av få dager.

1 Like

I blant er det morsomt å lese HO trådene på BGBIO. Der mener folk at det nå er vist at bemcentinib gjør kalde tumorer varme ved at keytruda nå virker på PD-L1 negative tumorer (som at +AXL-status eller inhibering av AXL i seg selv ikke kan ha noe effekt), og dette gjør selvfølgelig at Bayer(?) burde kjøpe BGBIO (noen som blander Bayer og Merck?). Men det skal også starte opp pivotal phase II (tydligvis det nye navnet for fase III studier blant folk etter strategien til NANO og PCIB). Dette har noen funnet ut av at de kanskje trenger ekstra penger til, men dette er også noe personen mener Bayer(??) burde kunne fikse.

Sånn seriøst så er det mer feilinformasjon der inne, både blant de som er for og i mot selskapet og resultatene, enn det er nyttig informasjon. Jeg vil ikke anbefale det som en informasjonskilde.
image

3 Likes

Oppkjøp i desember til 200kr aksjen, leste jeg :smiley: