Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Det har vært en interessant diskusjon på PCIB tråden i dag som ble innledet med en oppsummering av de forskjellige biotekselskapene på Oslo Børs og deres finansielle situasjon, LOA og når de mest sannsynlig kan ha et produkt på markedet.

Det bringer meg inn på noe jeg har tenkt på etter de meget gode dataene som BGBIO presenterte på ASH. Samtidig som det ble presentert data for første halvdel av leukemi-studien(monoterapi), så ble det informert om at andre halvdel(kombo med chemo) allerede er ferdig rekruttert. Det er jo en smule sensasjonelt. Det ikke har vært kommentert i noen særlig grad men det betyr jo at de fylte opp studien på et blunk, kanskje på så kort tid som noen uker. Det er jo ekstremt raskt. Har vi noen gang hørt om noe tilsvarende? Man må vel kunne tolke det som en indikasjon om at klinikerne som er involvert har troen på dette og er veldig aktive i å rekruttere pasienter til denne studien.

Dette føyer seg jo inn i rekken med studier hos BGBIO som rekrutterer raskere enn forventet. Men likevel, å fylle en studie på et blunk på denne måten er jo spesielt.

Hva har dette å si for BGBIO sin videre progresjon?

Det har jo også nå blitt guidet at oppstart av de pivotale studiene er flyttet frem fra 2H2019 til 1H2019, altså nærmere i tid. Det er jo også litt spesielt i norsk biotek-bransje, at utviklingsprogrammet går raskere enn forventet. Ingen utsettelser, her er det faktisk fremskyndelser.

Så hva dersom de starter et pivotalstudie i leukemi før sommeren og de greier å rekruttere pasienter i samme tempo som nå i fase2? Kan de greie å fylle hele studien i løpet av et par måneder i andre halvår 2019?

Vi vet jo også at pasientene som fikk CR i dagens forsøk hadde full respons allerede etter et par uker. Kan vi allerede sent neste høst få tidlige readouts fra et fullt rekruttert pivotalforsøk?
Hva har isåfall dette å si for guidingen om når produktet kan være på markedet(2022), da snakker vi jo mye nærmere i tid. Hvor mye nærmere?

2 Likes

Enig med flottessen! Rekruttering av pasienter og overbevise dem å få forsøksbehandling fremfor standard kreftbehandling er utrolig vanskelig! Det er et bra tegn at selve klinikkere tror på Bemcentinib Og kan overbevise sine pasienter. Dette er veldig viktig at legene tror på behandlingsregimet! Jeg tror store nyheten (personlig tror på partneravtale med Merck) kommer kort tid etter at saken med Rigel er avklart!

2 Likes

Når kan man forvente at saken med Rigel vil være avklart ? Vil den da være endelig, eller er det mulighet for å anke ?

I følge børsmelding 15.09.18 ‘innen 180 dager’, dvs forventes innen mars måned!

Så vidt jeg forstår er den bindende, uten ankemuligheter. Det er vel ingen grunn til å tro at utfallet vil være dramatisk i noen retning, men dette er jo noe som må ryddes av banen så fort som mulig dersom det er partnersamtaler underveis.

1 Like

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @larsmkn (112 likes)
  1. @Flottesen (19 likes)
  1. @sanoda (18 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Morgo26 (17 likes)

  2. @Boykie (13 likes)

  3. @Savepig (12 likes)

  4. @Krieghoff (9 likes)

  5. @Fornybar (8 likes)

  6. @Ida (8 likes)

  7. @drdr (6 likes)

Gratulerer!

Noen som vet mer enn andre?
Anonymous Broker Anonymous Broker 100 000 27,70 15:18:41

En post som ble kjøpt i dag som var på 200 000 aksjer. Det er jo relativt mye. Noen nye som sanker?

Det gikk en på 100 000 i går, de går åpenbart utenom børs siden kursen ikke reagerer.

04/01-2019 07:00:11: (BGBIO) BerGenBio Announces Start of Phase II Investigator Initiated Trial Evaluating Selective AXL Inhibitor Bemcentinib in high-risk MDS

5 Likes

Must admit I do love the tempo at which Bgbio gets their studies up and running and seems to complete them with great speed…compared to other norsk bio companies in any case. Think at these levels bgbio will be a good long term pick up.

Dette var litt overraskende, dette ser vel ut som en ny investigator-sponsored studie, i parallell med BGBIO sin egen AML/MDS studie? Det føyer seg jo inn i rekken av investigator-sponsored studier, det kommer jo 3 slike studier til nå i Q1(pancreas, mesotheliom, glioblastom), åpenbart at mange har troen på dette.

I følge BerGenBio sitt oppsett (i bilde nederst) så ser det ut som at BGBC003 er mer fokusert mot AML, mens denne stuiden, BGBIL009, blir mer fokusert mot MDS. BGBC003 del A og B rekrutterer også pasienter med “high-risk MDS”, men dette gjøres kun i Norge. Samtidig så vil tidligere behandlede pasienter kun få behandling i US i del B av studien. Limer inn kriteriene under:
Inclusion Criteria:

  1. Provision of signed written informed consent
  2. Histological, molecular or cytological confirmation of:Part A:
  • AML (with the exception of AML M3), patients with relapsed or refractory AML following treatment with cytotoxic chemotherapy or a targeted or biologic agent
  • high risk group MDS, according to IPSS Risk Stratification (Norway Only)Part B:
  • AML (with the exception of AML M3):
  • AML unsuitable for intensive chemotherapy
  • newly diagnosed AML unsuitable for intensive chemotherapy
  • MDS:
  • high/intermediate (int-2) risk group MDS, according to IPSS Risk Stratification (Norway Only)
  • patients with previously treated MDS (with the exception of deletion 5q MDS) (US only)

Jeg tenker derfor at det blir et litt mer spisset fokus i den nye studien som har dette som fokus:
patients with high-risk myelodysplastic syndrome (MDS) who have failed first-line treatment with hypomethylating agents. The trial may also enrol a proportion of patients with acute myeloid leukaemia (AML).

I tillegg så åpnes det flere sites for BerGenBio som tidligere hadde sites i USA, Norge og Tyskland på AML/MDS stuidene og det er jo er veldig positivt. Flere land med kan bety høyere takt i rekrutteringen og at flere sentere for øynene opp for bemcentinib:
The trial (BGBIL009 / BERGAMO) aims to confirm the efficacy of bemcentinib monotherapy in patients with high-risk MDS and AML and will enrol up to 43 patients at 8 hospitals in Germany, France, the Netherlands and Italy.

5 Likes

Ble litt usikker her, men hva omfatter egtl MDS, feks polycytemia vera mm samt myelomatose? Har du eks? Pft

Tenker litt høyt og trenger ytterligere hjelp. Er myelofibrose også i denne kategori? Grunnen til at jeg delvis spør er jak1/2 inhibitoren Jakavi (ruksotilinib), en proteinkinaseinhibitor, som allerede har et solid markedsgrep om MF og PV. Jak inhibitorer er også svært lovende mot RA (leddgikt)

Det høres ut som du allerede kan en del om dette så vet ikke hvor mye jeg kan bidra med, men hvis jeg forstår det rett så er forskjellen mellom polycytemia vera og evt, MDS hvor modene cellene her. Ved Polycytemia vera så har jeg forstått det sånn at det produseres for mange røde blodceller (kan også være hvite eller plateceller), mens ved MDS så vil cellene som propgere være umodene, noe som kan lede til Anemia.

Svaret er selvfølgelig litt mer komplisert da MDS er en samlebetgnelse på flere blodsykdommer som da sikkert vil ha forskjellige mekansimer. @Bra_Britt og @Boykie har kanskje bedre forklariringer, og vet nok mer om dette enn meg :slight_smile:

Om MDS: https://en.wikipedia.org/wiki/Myelodysplastic_syndrome
https://www.blodkreftforeningen.no/myelodysplastisk-syndrom-mds/

Om polycytemia vera: https://en.wikipedia.org/wiki/Polycythemia_vera
https://nhi.no/sykdommer/blod/ulike-blodsykdommer/polycytemia-vera/

Primær myelofibrose klassifiseres under de myeloproliferative sykdommene (https://en.wikipedia.org/wiki/Myeloproliferative_neoplasm), sammen med blant annet polycytemia vera (PV) og essensiell trombocytemi (ET). Polycytemia vera har alltid JAK2 V617F-mutasjon, mens primære myelofibrose og essensiell trombocytemi i ca. 50%. Myelofibrosen kan og være sekundær til PV og ET. PV, ET og PM (primær myelofibrose) er altså entiteter med betydelig overlapp og med JAK2-mutasjon i prosenter som beskrevet.

1 Like

Ok, takk

08/01-2019 07:00:17: (BGBIO) BerGenBio to present company overview at Biotech Showcase 2019 during annual J.P. Morgan Conference in San Francisco

Slide 20: randomised and potentially pivotal programs to start in 2019. Ser de jobber med at AML studien kan være ferdig i 2020. Det kan bety en at de kan komme på markede tidligere enn noen har estimert. https://www.bergenbio.com/wp-content/uploads/2019/01/2019_Biotech-Showcase_reduced-file-size.pdf

2 Likes