Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

IPF og NASH er de som fremheves mest, men fibrotisk tilstander, der man antar at AXL-blokkering kan ha potensiale som behandling er tilstede i mange sykdommer, alt fra hjerteinfarkt til irritabel tarm syndrom.

Så her er det et stort marked!

2 Likes

Hvis man kan få en relativt bivirkningsfri behandling til å virke i disse sykdommene så bør det kunne bli en enorm kommersiell suksess. Det er veldig mange flere pasienter som har disse sykdommene enn som har kreft. Her snakker vi jo millioner versus tusen.

Det er jo lett å se for seg at dersom man kan gi litt bivirkningsfri anti-axl mAb til hjerteinfarktpasienter som kan hjelpe dem til å bevare mer av hjertemuskelens funksjon, så vil det være festlig både for pasienter og investorer. Ren spekulasjon naturligvis.

Har virkelig begynt å fatte interessen for dette selskapet. Den mest omtalte biotekaksjen på dette forum synes å være PCIB hvor man har store forhåpninger til gallegangscancer som er en marginal kreftform. AML og lungecancer trumfer så det holder. Tenker at BGBIO er en bortgjemt og uslepen diamant og kommer til å spare jevnt og trutt i denne fremover selv om jeg kanskje synes de gaper over for mye på en gang. Har aksjer både i Nano, TRVX, PCIB og BGBIO

Vurderer BergenBio så smått selv. Har bare ikke hatt anledning til å sette meg inn i selskapet enda. Mulig jeg investerer en liten andel for å motivere meg til å lese meg mer opp. Jeg mener å lest at det ble nevnt mulig emisjon i løpet av våren opp i tråden, er det tilfellet? Jeg ser de har Operating profit (loss) -38 mill i Q3, og hadde nærmere 398 mnok i cash sist Q så skriker vell ikke akkurat emisjon i mine øyne, men de må kanskje ha mer om de nå setter i gang flere større studier?

De har mye penger på bok men jeg tror ikke de setter i gang de pivotale studiene uten å ha finansiering til å fullføre dem, men hvem vet.

Forrige gang de fylte på med penger var i fjor høst, da gjorde de en rettet emisjon mot amerikanske biotek-investorer(100M var det vel). Den gangen sank ikke engang kursen. Ikke umulig at de gjør et tilsvarende stunt hvis de får det til. Erfaringen med PCIB sin åpne emisjon er jo ikke fantastisk.

1 Like

Jeg tenker at det at de gaper over mye på en gang er en veldig bra ting.
Amerikanske investorer kritiserer europeiske biotek-selskaper for å være for forsiktig.
“Europeiske biotek-selskaper planlegger for å unngå å feile, Amerikanske selskaper planlegger for suksess” - heter det seg.

Se for deg Targovax og PCIB, Targovax avblåste sitt TG01-studie, muligens litt prematurt?
PCIB avblåste sitt H&N studie straks det ble litt vanskelig og det dukket opp konkurranse. I ettertid viste det seg at konkurransen feilet(keytruda). Kanskje de skulle bare ha bøyd nakken og kjørt på?

Jeg tror den offensive strategien til BGBIO er gull verd. Vi kommer sannsynligvis til å ende opp med to parallelle pivotal-studier, AML og NSCLC.

De må sannsynligvis fylle på med mer penger før pivotalstudiene er fullført, men det må jo være mulig å få til.

Ja, håper du har rett. Liten tvil om at TRVX kastet inn håndkleet for tidlig uten å ha kritisk søkelys på Folfirinoxresultatene. Emisjonen til PCIB ser jeg på som en mager fattigmannstrøst hvor alle forventet en partneravtale istedenfor.
Jeg har i privat sammenheng hilst på professor James Lorens som er en av gründerne. Han er også professor i biomedisin ved universitetet i Bergen med bakgrunn fra Stanford, og han har også jobbet i Rigel, og tipper han har gode forbindelser der

Følg med her om du vil lære mer om selskapet: https://blogg.nordnet.no/nordnet-events/https-blogg-nordnet-no-post_typenordnet-eventsp36210previewtrue/

3 Likes

Og vil man høre på en prat med CEO Richard Godfrey før dette nettmøtet hos Nordnet om 6 dager så kan man også lytte til denne podcasten: https://soundcloud.com/user-972208711/ep-39-radium

2 Likes

Hyggelig å se at Pancreas stuiden har gått fra “Not Yet Recruiting” til “Recruiting”. Da får vi forhåpentligvis melding om første pasient dosert her om ikke så lenge.

3 Likes

Artig at det faktisk er en randomisert studie. Halvparten får cellegift+bemcentinib og den andre halvparten får cellegift alene.

Forvøvrig så står det at det er “biomarker driven”. Lurer litt på hva dette betyr. Mener de at resultatene skal retrospektivt biomarkør-korreleres, eller skal pasientene stratifiseres på vei inn i studien vha. av en ikke-godkjent biomarkør? Det står ikke noe om AXL-uttrykk i inklusjonskriteriene.

3 Likes

Ja, kult at den er randomisert. Blir litt lettere data å tolke. Jeg tror du har rett med at det blir en retrospektiv korrelering med biomarkøren.

Denne blir spennende å følge videre. Den vil sikkert ikke gå så fort siden den er sponset av akademia, de skal ha en saftey run-in og de bare har ett senter opp i Dallas, men siden BerGenBio ikke betaler for den selv så skal man vel ikke klage :smile:

For de som sitter dag inn og dag ut i andre biotech-selskaper og venter på meldinger som ikke kommer så vi jeg anbefale å sette bittelitt penger inn i BerGenBio, for der skjer det noe hele tiden så kan man holde seg litt distrahert mens man venter :wink:

6 Likes

I agree totally. Problem is the complete lack of volume…

Kjøpte en liten pott idag @larsmkn. Snitt på 27,87 håper jeg kan vise seg å bli en grei inngang. Det motiverer meg ihvertfall til å lese meg opp ytterligere. Jeg startet med Q3 igår og Radium.

2 Likes

Radiumpodcasten er bra. Når det gjelder aksjekursen og mangelen på likviditet så tror jeg vel de fleste aksjonærene kunne tenkt seg at dette begynte å bevege seg snart.
Selv har jeg vel egentlig resignert og tenker at dersom det er verdi her så kommer den frem til slutt, jeg trader ikke inn og ut.

5 Likes

De som har litt peiling på faget sitter godt!! BGBio tror jeg kommer til å bli historisk på oslobørs, også på pharma.industry internasjonalt $$$

2 Likes

Hvor mange prosent av aksjene sitter topp 20 på her?

Nesten 75%
https://www.bergenbio.com/investors/our-shareholders/

1 Like

Stadig stort potensiale i BGBIO, men spørs om Jan Haudemann-Andersen er på vei ut (eneeier av Datum Invest AS)? Over 200.000 aksjer ut i forrige uke og 100.000 uken før der. Fortsatt sitter han med i underkant av 1,2 millioner aksjer og vil kunne gi rimelige aksjer også i ukene fremover gitt at han selger seg helt ut.

Edit: Legger med topp 20 som ble oppdatert i dag:
image

Her ser vi at Nordea Norge verdi har hamstret godt siste ukene.

1 Like

Fantastisk tøff topp 20 løsning BGBIO har, eksemplarisk.

Har sett akkurat det samme som deg, Haudemann kommer nok til å holde denne nedtrykt utover vinteren.