Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

If this goes anywhere near 20kr I am loading up…again…

Volum har selvfølgelig mye å si for TA. Har dog ikke gjort en egen TA på BGBIO, og tar normalt investtechs analyser med en klype salt. Ville likevel poste den her for de som følger selskapet. Ser forøvrig investtech ikke har med toppen på 24, som jeg ville sett på som et støttenivå av det chartet der, dessuten ser det ut som en ascending wedge, uten at jeg har tegnet den opp :wink:

Uendret top20 liste. Også Datum invest har holdt seg på 1mill, slik som var forventet :wink:

1 Like

Begynner å ligne en kursmessig kapitulering i BGBIO uten at topp 20 gjenspeiler at det er noen særlig grunn til det.

Meglere og tradere forbereder (marinerer!) sine beholdninger med billige aksjer, og lurer små aksjonærer før snarlig meldinger og høsting $
Med mindre meglere (bla. Investech analytikere) har tilgang tilresultat av combo Bemcentinib/chemo, Rigel saken og mye mer og har spådd riktig om kursras :joy:

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @larsmkn (130 likes)
  1. @Flottesen (32 likes)
  1. @drdr (15 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Krieghoff (9 likes)

  2. @Ida (8 likes)

  3. @sanoda (8 likes)

  4. @Savepig (8 likes)

  5. @Morgo26 (7 likes)

  6. @Cinvest (7 likes)

  7. @Boykie (6 likes)

Gratulerer!

Vi har fått en nye studie registrert på clinicaltrials.gov
Ta en kikke:
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03824080?term=Bergenbio&rank=8

De har allerede begynt å rekruttere pasienter i Tyskland så melding om FPD kan komme snart!

Forresten, sjekk den smørbrødlista av studier de har på gang nå! Forventer at TNBC snart forsvinner ut (for nå, mulig den startes opp med biomarkør på et senere punkt), men de har da nok av greier gående uansett. 10 (!) studier: https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03824080?term=Bergenbio&rank=8

1 Like

Det som er spesielt med denne nye investigator-sponsored studien i AML/MDS er jo at BGBIO allerede har et fase2 studie i disse indikasjonene. Her er det altså ein forskergruppe som ikke greier å holde fingrene av fatet og starter sitt eget forsøk i parallell med BGBIO.

Jeg tenker at det lover bra, ikke bare er det en indikasjon på at forskermiljøet har troen på denne behandlingen, jeg antar det dette vil kunne resultere i en raskere rekrutteringstakt enn vanlig, i det kommende pivotalstudiet.

Vi har kanskje allerede sett litt av denne effekten da den andre halvdelen av dagens studie var fullt rekruttert allerede ved oppstart. Hvor raskt det pivotale studiet kan gjennomføres er vel da avhengig av studiedesignen. Hvis man får ORR som endepunkt, så kan jo studiet potensielt bli gjennomført på rekordtid.

Ellers er jo aksjekursen et trist kapittel. Jeg håper at en avklaring av Rigel-situasjonen vil hjelpe på. Oppdaterte data fra AML og NSCLC vil forhåpentligvis også hjelpe, da kan man kanskje begynne å gjøre en med nøyaktig gjetning om dette er et lovende case, eler en no-brainer. Kapitalbehovet lurer også der fremme, men jeg tenker at hvis dette blir en no-brainer i AML og veldig lovende i NSCLC så bør det ikke være noe problem å skaffe kapital.

Ja, jeg syns også det er lovende at de nå begynner å få ganske mange sites for denne studien. De er allerede i Norgen, USA og Tyskland med deres egen studie. Med denne studien så åpner de flere sites i nye byer i Tyskland (virker som det tyske AML/MDS miljøet virkelig har troa her), og helt nye sits i land som ikke har vært åpne før, som Frankrike og Nederland. Bare positivt at interessen for Bemcentinib øker!


1 Like

Mesothelioma studien i UK har blitt oppdatert. Status endret fra Not Yet Recruiting, til Recruiting :slight_smile: Mulig vi snart ser FPD her: https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03654833?term=Bergenbio&rank=10

1 Like

Interesting. But no specific biomarker requirement for the pembro + bemcentinib combo?

Nope. Would have liked to see them use AXL-status, but this is an investigator sponsored study, and the correlation between AXL-status and response to bemcentinib has not been sufficiently showed yet, so I guess that’s why.

2 Likes

Vi må sikkert vente til de begynner å presentere data fra denne studen før vi får vite noe om hvordan de stratifiserer pasientene. Pasientene skal kunne flyttes mellom de forskjellige armene dersom de ikke responderer på behandlingen.

Bemcentinib er vel det eneste av desse 6 legemidlene som ikke er godkjent i noen indikasjoner enda.

Tildelt 12mill for forskning på fibrotiske sykdommer! Det hjelper litt :wink:

1 Like

Pen melding

BerGenBio announces the allocation of R&D grant of up to NOK 12m awarded by Research Council of Norway

Bergen, Norway, February 4, 2019 - BerGenBio ASA (OSE:BGBIO), today announced the award of a grant from the Research Council of Norway under the user-driven innovation area (BIA) programme. Subject to completion of contract negotiations between BerGenBio and the Research Council, up to NOK 12 million will be disbursed over a three-year period starting in 2019. Proceeds will be used to fund research into AXL’s role in fibrotic diseases. - END -

3 Likes

04/02-2019 13:25:51: (BGBIO) BerGenBio announces the allocation of R&D grant of up to NOK 12m awarded by Research Council of Norway

05/02-2019 07:00:17: (BGBIO) BerGenBio ASA: Invitation to Fourth Quarter and Full Year 2018 Results Presentation and Webcast

  1. Første pasient dosert i Mesothelioma studie.

Hvor mange pasienter er det i denne og går denne i strid mot Targovax og deres behandling av mpm Malignant pleural mesothelioma med ONCOS?

Den skal ha 120 pasienter, mens Targovax sin studie skal ha 30. Forskjellige land, forskjellige senter og forskjellige pasienter (?):
Targovax: https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT02879669?term=Targovax&rank=1

Studien med Bemcentinib (BerGenBio): https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03654833?term=Bergenbio&rank=10