Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Ja, TRVX starter med 30, så øker de antallet med 60 til etter datautlesning og diskusjoner om veien videre med myndighetene. Var snakk om noen armer med BP også.
Uansett, de har vært ganske klare å tydelige på at de ikke kjenner til noen andre som driver med dette (mulig de mente virus).

Virker som om de muligens kjører mot forskjellige typer/former av mesothelioma kreft. Malignant Mesothelioma (MiST) for BGBIO og Unresectable Malignant Pleural Mesothelioma (MPM) for TRVX.

Noen som kan bekrefte?

12/02-2019 07:00:21: (BGBIO) BerGenBio ASA: Results for the Fourth Quarter and Full Year 2018

Side 11 ppt presentasjon: updated pipeline for 2019, AML+lav dose chemo (1L og 2L).

Jeg kan ikke tolke dette annerledes enn at chemo+Bemcentinib resultat som skal komme i Q1 er så langt så positive at de allerede har basert sin pipeline på dette! Også ser at Decitabine combo er full rekruttert :metal:

Ellers MEGET sterk presentasjon :moneybag:

3 Likes

Fin presentasjon. Fokus på AML/MDS og NSCLC, hvor de fint viser hvorfor de har spennende resultater. Per nå så er de bedre enn konkurrentene i noen virkelig store indikasjoner! Syns også det er bra at de spiller alle de andre studiene litt ned for det blir bare støy når vi ikke har så mye data der enda. Fokus på det som virkelig ser ut til å slå an, AML/MDS og NSCLC. For de som har savnet benchmarking mot etablerte og kommende konkurrenter så finnes det nå i presentasjonen. Da blir det tydelig hvorfor dette selskapet og bemcentinib er så spennende. De eneste som er i nærheten behandler mot spesifikke mutasjoner som utgjør små prosenter av pasientene.

2 Likes

Skal høre presentasjonen i kveld.

Det er interessant at i følge presentasjonen så ser de for seg et svært hurtig registreringsstudie i AML, ikke umulig at BGBIO kan ta igjen NANO og PCIB før mållinjen, hvis man kan tolke denne presentasjonen slik.

14 min forsinket nå. Det liker jeg ikke, og reflekterer dårlig på ledelsen. En unødvendig dårlig måte å starte en presentasjon på. Eller er det bare jeg som har en feed som ikke fungerer? :sweat_smile:

Venter i spenning jeg også :slight_smile:

Ser ut som de og hotellet har litt tekniske utfordringer, men satser på at de straks er i gang!

Utenom problemer med flytoget og teknikken på Hotel Continental så syns jeg dette var en veldig god presentasjon. 2018 var dritbra med tanke på hvilke data som ble generert og studiene som ble gjennomført! Håper 2019 følger i det samme sporet!

Når de guider oppstart potensielt pivotale late-stage studier i H2 2019 så kan jeg ikke se for meg annet enn at det må skje helt i slutten av 2019. Både NANO og PCIB brukte lenger tid på å få igang sine pivotale studier enn de selv hadde beregnet. Om BGBIO får dette til, bare kort tid etter at fase I/II studiene faktisk er ferdige, så vil jeg bli mektig imponert. Jeg frykter en liten forsinkelse her og REK (NANO dödaren) skal vel også ha en finger med i spillet før dette går i gang :sweat_smile:

Gleder meg sykt til top line data på AML/MDS og digg å høre at rekrutteringen går bra i siste del av NSCLC studien hvor de kombinerer med keytruda.

Jeg tror dette kan gå veien asså! :smile:

3 Likes

Bra å høre at rekrutteringen i NSCLC med keytruda går bra, første fase rekrutterte vel også raskt.

BGBIO har jo en egen avdeling i England dedikert til å håndtere kliniske forsøk så kanskje kan de være mer effektiv i planlegging og oppsett av forsøkene enn NANO/PCIB. Dersom det derimot er de regulatoriske myndighetene som er trege så er det jo ikke så mye man får gjort med det.

Angående REK så tror jeg de har fått seg en oppstrammer, så lenge selskapene ikke gjør feil og er grundige med søknadene så tror jeg ikke REK vil føre til forsinkelser. Det har de vel heller egentlig aldri gjort, utenom å pirke litt på detaljer, noe som ikke bør føre til mer enn marginale forsinkelser ved innsendelse av mer dokumentasjon.

Det er den, forhåpentligvis tidligere, nådeløse behandlingen av saksbehandlingsfeil som førte til problemer(ihvertfall for BGBIO). Den magiske løsningen på et ikke-ankbart avslag/vedtak kan kun ha kommet i stand ved inngripen fra departementet, slik jeg ser det. Jeg antar at REK har blitt “instruert” om at de tolket lovverket for strengt og at deres nådeløse praksis ved saksbehandlingsfeil ikke hadde hjemmel i loven.

2 Likes

Likte også presentasjonen veldig godt. Tror dette selskapet går under radaren til mange investorer. En av grunnene tenker jeg at resultatene har vært vanskelig å forstå for mange av oss som ikke har medisinsk bakgrunn. Personlig synes jeg presentasjonene og børsmeldingene til Bergen Bio til tider har vært ganske kompliserte å sette seg inn i. Derfor er det spesielt bra at de har tatt med resultater fra konkurrenter.

2 Likes

Jeg doblet beholdningen min her idag, til en veldig fin pris. Snittet ned kraftig.
Litt artig med en outsider i norsk biotek. Outside of Oslo liksom.

BergenBio ser bra ut, men det blir nok en emisjon i løpet av året så det er nok lurt å ha en god del tørt krutt på lager.

De må ha penger for å komme i mål med AML og NSCL, like greit å fikse dette før de starter fase3-forsøkene. I fjor gjorde de en 200M rettet emisjon, det gikk veldig bra og kursen reagerte ikke negativt på dette. Slik som stemningen er nå så er det like greit å gjøre en ny rettet emisjon hvis det er interesse for det internasjonalt, i hvert fall hvis Ultimovacs skal hente 700M i en åpen emisjon.

Selvfølgelig er det alltid lurt å ha litt tørt krutt på lager, men jeg vedder på partneravtale (mest sannsynlig med Merck) i 2019 og etter Rigel avklaring! AML og NSCLC resultater er så fine at BP kan komme tidlig på bane for å få rimeligere pris på BGBIO, tror jeg :slight_smile:

Ja, når de er ferdig med å planlegge AML/MDS og NSCLC studien så vet de mer om hvor mye penger de trenger, så jeg tror ikke det kommer info rundt emi før studiene er ferdig planlagt.

Jeg vil tippe at de nok kommer til å trenge en del spenn, tross alt to studier, så rettet emi uten å gå gjennom generalsforsamling tror jeg ikke blir en mulighet.

Partneravtale hadde jo vært behagelig, men det er ikke noen av de andre norske som har fått dette til i fase2. Det virker kanskje også litt tidlig, når man leser om andre avtaler som inngås?

Men det er klart, man stiller ikke akkurat med luen å hånden dersom man faktisk har noe som virker i NSCLC og AML.

1 Like

Dagens tekst fra DNB

The company reported a larger loss than we had forecast but this was due to us expecting a larger milestone payment in Q4. The actual operating costs were lower than we forecast so the report was actually good, in our view. The clinical development is progressing according to plan and we believe a larger phase II trial in NSCLC is likely to commence in 2020. We expect several important data read-outs in 2019, among others from the second part of the NSCLC trial with bemcentinib in combination with Keytruda. We reiterate our BUY recommendation and NOK56 price target.

Overall loss in Q4 larger than we forecast – but operating costs in line . The reported loss was larger than we had forecast owing to our including a small milestone payment in the top line that did not materialise. However, the total operating expenses in the quarter were lower than we had expected, clearly a positive. The company had a cNOK360m cash position at the end of 2018 and according to management, this should take the company well into 2020.

Clinical development proceeds well across the line . During 2018, the company presented a lot of data at several different scientific meetings. The aim for the current trials are to find Proof of Concept (PoC) for bemcentinib in certain indications, with the aim of having the company select a few indications (that show a high likelihood of success) to pursue in larger trials. As of now, the company has communicated its intention to proceed with the AML/MDS indication as well as NSCLC (in combination with Keytruda).

2019 should include several important data read-outs . We believe that the most important one will be the top-line data from the ongoing second part of the NSCLC trial with bemcentinib in combination with Keytruda. This data should be available in Q2 2019 with deeper data expected in H2 2019.

BUY recommendation and target price reiterated . We like BerGenBio and believe the company is moving in the right direction in its clinical development.

4 Likes

Ny analyse ute fra Trinity Delta. Kursmål på NOK 57,45 opp fra NOK 54,21.

3 Likes

Har ikke sjekket innholdet, men er denne analysen sponset/betalt av selskapet?

TD lager mye analyser på bestilling, samme som Edison. Synes det er helt Ok så lenge folk er klar over det.