Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Her er en beskrivelse av den nye investigator sponsored AML/MDS studien(på tysk).
https://www.journalonko.de/artikel/lesen/BERGAMO_Studie_Bemcentinib_Wachstum_Leukaemiezellen_hemmen
Dersom denne studien rekrutterer raskt så vil det kunne gi oss ytterligere bekreftelser på effekt, underveis i den pivotale AML studien.

Inklusjonskriteriene er blant annet at de ikke har hatt respons eller har blitt refraktær mot standardbehandling Azacitidin eller Decitabin.
Som man ser av studieoppsettet så skal pasientene behandles i fire måneder og de som viser tegn til respons vil få ytterligere 5 måneder med behandling.

6 Likes

Bergenbio-aksjen har fått en ufortjent juling siste året (siden juni 2018) og dette er tross for å ha levert full pot gang på gang på forskjellige top møter og seminarer! Dette skylder jeg stort sett på Kina-USA handelskrig og påfølgende frykt og pessimisme på børs verdensrund. Høy risiko selskaper bla. biotech og pharmaceutical bransje ble rammet hardest i flere land ( bare se gjennom biotech-graffer siden juni-18).
Nå er optimismen tilbake pga snarlig USA-Kina avtalen og børs-rallyer meldes overalt. Mht. dette og at Bergenbio også har redusert risikoen med utvikling i pipeline, tror jeg personlig på høyere aksjekurs mot Juni og ASCO-resultater $$$

1 Like

Bgbio caset har jeg tro på, men å friskmelde verdensøkonomien tror jeg man skal være litt forsiktig med. Makro bildet snur fra uke til uke, alt etter hva som skrives på Twitter. Det er alltid noen aksjer som outperformer markedet enten det stiger eller raser. Bgbio kan være en slik performer om de riktige nyheter slippes.

1 Like

Helt enig at det er altfor tidlig å friskmelde verdensøkonomi, spesielt med en ustabil person og løs kanon som sitter i det hvite huset (Trump) og twitrer bare tull og sprer frykt og usikkerhet!
Jeg tør å bare sin min mening om biotech og spesielt BergenBio hvor jeg har stor tro på :slight_smile:

1 Like

Tolkning: svak, avvent utenfor til det blir brudd opp? Ser du noen tydelig bunn? Hva skjer med volum per kursnivå hvis du tar med aksjen helt siden notering?

Jeg synes det begynner å bli litt interessant hver eneste gang jeg ser en bunn hvor kursen deretter prøver seg over 50 dagers. :slight_smile:

1 Like

Det som skuffet meg i hovedsak er at avklaring av den rettslige tvisten med Rigel ikke medførte noen form for volum. Jeg antar at folk venter på andre ting før de eventuelt selger seg inn eller ut, og jeg er litt usikker på hva det er i nær framtid.

Den er ikke plagsomt likvid nei, så det føles litt uavklaret.

Faktisk ser BGBIO nå totalt illikvid ut i vanlig børshandel, men det skjer store transaksjoner mellom storeiere:

1 Like

Minner om handel før algo faenskapet og småhandel for å løse ut SL og banke inn kr på shorten man har satt.

Ja, det er sykt og se en aksje som handles rundt ca 26kr ha et spenn fra 27.40 til 25.30 (2,1kr) kun på grunn av at den er illikvid, men samtdig se store poster gå mellom aktører. Nå har det vært mer volum i dag enn det vanligvis er, men hadde jeg hatt fantasillioner av kroner så ville jeg kjøpt opp majoriteten av aksjene og tatt dem av børs.

Syns ikke norske biotechs blir verdsatt rikitg på Oslo børs, og det er rett og slett merkelig at selskaper som NANO, BGBIO og PCIB ikke stiger ettersom de kommer nærmere kommersiallisering av deres produkt (både med tanke på tid og resultater).

1 Like

Ja dette stusser jeg også på. LOA øker skal øke verdien på aksjen i teorien. Det mangler for tida synes jeg.

Jeg antar at den negative utviklingen i biotek generelt har sammenheng med redusert risikoapetitt generelt etter den kraftige korreksjonen i fjor høst og en forventning om at man nærmer seg toppen av denne konjunkturoppgangen. Vanskelig å si hva som skal til for å snu dette sentimentet, men i BGBIO har man jo ihvertfall et spennende 2019 foran seg med resultater og en potensiell utlisensiering, som alternativ til emisjon. For biotekaksjene generelt så antar jeg at man nå må være villig til å sitte helt til mål for å få den store gevinsten(med dagens sentiment), i så måte så er det jo betryggende at noen av dem er finansiert helt inn.

Men det er jo nesten naturstridig hvis ikke overbevisende data, f.eks i NSCLC, ikke skal ha en effekt på interessen både nasjonalt og internasjonalt.

Faktisk er dette et helt vanlig mønster i illikvide aksjer. :slight_smile: Et konkret eksempel jeg pleier å vise til er medistim.

Ok, dette jeg kommer med nå er sikkert et dumt spm, men jeg vet ikke bedre så jeg spør uansett :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Hva skal til for at likviditeten blir bedre? Jeg skjønner at flere kjøpere og selgere vil gjøre susen, men jeg tenker mer på float, aksjer holdt av topp20 og antall aksjonærer?

Det er sånn ca 3000 aksjonærer i BerGenBio, men det virker som mange av dem sitter veeeeldig stille.

Ofte har de som allerede sitter troen og sitter stille men med begrenset kapital å spytte inn. Da trengs det nytt blod og det er det kun gode nyheter som regel som kan skaffe. Har selskapet et pengebehov i nær fremtid legger det også fort en demper på interessen.

Hva skjedde nå? Plutselig omsatt 232,6k aksjer

Spennende å se top20 listen neste uke!

Da de store postene ble omsatt var kursen nesten opp 5%. Omsetning av småtteri på slutten av dagen gjorde at den falt av. Her kan man se bort fra at fallende kurser på høyt volum er et salgssignal.