Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

De har stokket om bra på styret, ut med 3 norske og inn med en norsk kapitalist og 2 “proffe” utlendinger. Pluss Sveinung Hole forfremmet til styreleder.

I tillegg er det ansatt ny Chief Medical Officer som var CMO hos Tusk Therapeutics Ltd frem til det selskapet ble kjøpt av Roche i 2018, et selskap som fokuserte på immun-onkologi slik som også BGBIO gjør. Det selskapet ble solg for $800M på pre-kliniske resultater!

Ser ut som selskapet er fremoverlent, slik vi har blitt vant til!

1 Like

20 prosent av stemmene representert på GF stemte mot de ansattes opsjonsprogram og emisjonsfullmakt. Noen som var tilstede som vet hvem det var?

Kun 2 uker igjen i Q1 og avlesning av resultat til combo lav-dose chemo+Bemcentinib som 1.line behandling i AML! Spennende :metal:
Jeg synes dette kan bli game changer, og flere land kan tidlig adoptere regimet som 1. behandling ved gode resultat på avvente til FDA godkjenning. Jeg har hatt troa på AML mer enn NSCLC som kunne føre til tidlig kommersialisering . Jeg har mistet min beste venn i 40alder pga AML og måtte fordype meg på feltet. Derfor ble begeistret om Bemcentinib fra tidlig fase. Håper at det ikke skuffer oss selv om innrømmer at resultat av monoterapi på non responder gruppe var laaaangt over mine forventninger. Derfor tør å tro/estimere respons på ca 80% (eller mer) på pasientgruppen som ikke har like dårlig alm.tilstand som NON-respondere og END-Stage gruppe :crossed_fingers:

5 Likes

Jan Haudemann-Andersen / Datum Invest AS er helt ute av listen og har solgt (eller lånt ut) 1 million aksjer til Kristian Lundkvist / Middelborg invest AS.

Topp 20 pr 25.03:
bilde

Mest sannsynlig lånt ut! Mht neste 2,5 mnd. til ASCO og MANGE (mest sannsynlig!) positive meldinger/resultater er det ikke logisk at de selger seg helt ut!

Kjendisinvestorene er som oftest kjapt inn og kjapt ut :moneybag::moneybag::moneybag:

Omsetningen i dag var stusselige 17,5k aksjer. Neppe noen store hverken på kjøper- eller selgersiden

A post was merged into an existing topic: BergenBio Teknisk analyse (BGBIO) (TA)

Skulle Haudemann ha solgt så måtte han vel ha heist flagget via børsmelding? Uansett om han har solgt eller lånt ut så husker vi vell alle hvordan trvx gikk etter han solgte seg ut på høsten 2016. Gikk fra 9 til 30 kroner på få uker.

1 Like

Min feil! Haudemann har solgt seg ut. Imorgen skal i hvert fall jeg fylle på. Jeg kjøpte i bøtter og spann når han solgte seg ut av trvx. Det var en orgasmisk følelse :slight_smile:

1 Like

På HO snakkes om rykter om BGBIO notering på Nasdaq !!!

Haudemann var ikke over flaggegrensen, så han kan ha solgt.

Derfor jeg skrev “min feil”. Jeg trodde han var over flaggegrensen. Jeg kan bekrefte at han har solgt. Men som jeg sa så kjøper jeg med en gang børsen åpner i morgen. Jeg var i trvx da han solgte seg ut. Fryktelig morro. Det er noe som skjer mange ganger når en av de store selger seg ut. Apptix f.eks. nå Blystad solge seg ut…

Ja, vi er snart i april og det er ikke lenge til Q1 er over for BGBIO (8. mai).

Jeg venter i spenning på flere meldinger som jeg håper skal komme innen Q1 er over så la oss ta et tilbakeblikk på hva vi venter på og hva som blir de viktigste meldingene som kan komme dette kvartalet.


Trinity Delta forventer FPD i tre studier med bemcentinib i hendholdsvis pancreas, mesothelioma og glioblastoma. Selskapet selv guider også at FiM (first in man) er forventet i løpet av Q1 i år. En ting som er viktig å huske på her er at dette er studier som er sponset av større sentere og BerGenBio kjører ikke studiene selv. De kan derfor ikke “pushe” ekstra på for at disse tidsfristene skal holdes, men er heller prisgitt de som faktisk kjører studiene. Jeg forventer egentlig ikke at noen melding rundt oppstart av disse stuidene skal løfte kursen noe serlig, men det blir fint å få de i gang :slight_smile:

Den viktigste meldingen er nok top-line data fra bemcentinib + lav dose chemo i 1L/2L AML som selskapet guider at kan komme i Q1.


Bra resultater her skal egentlig kunne løfte kursen, men gitt dagens klima i biotech så skal man ikke ta noe for gitt :neutral_face:

En annen ting som er veldig viktig, men som nok ikke vil være kursdrivende, er fullført rekrutering i NSCLC med keytruda. Første del rekrutterte veeeeeldig fort, men siden da så ting skjedd, og det er nå mer standard at pasienter får keytruda som en del av førstelinjen. Det betyr at den pasientpopulasjonen de tidligere har rekruttert fra krymper veeeeldig fort. Dette er noe ledelsen også har erkjent, og en grunn til at de trodde at det kanskje ikke ville gå like fort å rekruttere nå som før.

Så da er det bare å håpe at de positive meldingene renner inn snart! Tek-Bot, jeg snakker til deg!

Etter Q1 kan vi forresten se frem til ASCO (abstract kommer ut 15. mai) og EHA (abstract kommer ut 16. mai) hvor oppdaterte data kommer til å bli lagt frem :slight_smile:

14 Likes

Takk for oppdatering, det hjelper alltid på humøret når du tar deg tid til å informere litt om status i selskapet.

2 Likes

Personlig så tror jeg det går mot en ny emisjon i Q2 (eller Q3 hvis burn rate er lavere enn forrige kvartal), så jeg er litt skeptisk til at plutselig kursoppgang dette kvartalet gir en permanent effekt.

Jeg leter vel kanskje mest etter inngang etter emisjon når det enn skjer, eller ved resultater som virker svært gode.

1 Like

Det er ventet mange nyheter frem mot juni, så det spørs om de ikke vil ha med seg denne nyhetsstrømmen først. Forrige gang hentet de penger via en rettet emisjon, så det er ikke gitt at det blir en åpen emisjon denne gang heller. Når AML studien er konkludert så er det jo også en mulighet for utlisensiering, dersom dataene som kommer nå i vår er gode. Vanskelig å spå hva som kommer til å skje her.

Jeg antar at det blir rettet emisjon denne gangen også. Men det blir jo ofte med rabatt, og kursen får seg ofte en knekk i etterkant.

Det forhindrer ikke at kursen kan gå på meldingene som kommer i forkant.

Klarer man å time det er det jo ypperlig for inngang -> meldinger -> oppgang -> selg -> emisjon -> nedgang -> ny inngang :slight_smile:

1 Like

Det var ikke rabatt forrige gang og det påvirket heller ikke kursen. Men potensielt så skal de jo hente mer penger denne gangen. Det blir nok lettere med gode data naturligvis. En rettet emisjon uten rabatt er å foretrekke fremfor det vi har sett i de andre norske biotek-selskapene i det siste, men dette forutsetter sikkert gode data slik at man kan få utlendinger på kroken og ikke må underby seg.

Noe rabatt fikk de jo, og det påvirket vel kursen i ett par uker i etterkant. Så vidt jeg kan se.