Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Gikk til 24,50 i dag. Har steget litt den siste tiden.

Ok. Startet på 20 i vår, eller husker jeg feil? Har vært i Nano nesten ett år, så jeg er smertelig klar over at biotek går mye opp og ned :sweat_smile:

Den startet på 25 etter IPO, men dalte litt i ettertid. Bunnet rundt 18 og har gått oppover siden. Det har vært ganske lite volum i aksjen men jeg er ikke noe geni på teknisk analyse så det overlater jeg til andre :wink:

1 Like

Ok. Jeg handler aldri på teknisk grunnlag, kun på det fundamentale.
Er langsiktig i kjøpene, ser på det som en artig og litt risikofylt pensjonssparing :sweat_smile::+1:

Har all respekt for det, men det du i en del tilfeller kan oppnå ved å kombinere fundamentalt og ta er å få en litt bedre timing for inntreden i aksjer du finner. :slight_smile:

image

3 Likes

Joda, det er klart! Var nok litt uklar, jeg har jo delvis hørt på dine og Nocturnes analyser, og brukt de litt ifm kjøpstidspunkter :+1:

Denne går godt om dagen, noen som har gjort en TA?

Før noen kaster seg på her bør de sjekke cash og burnrate på cash.

Jeg syns det lukter suckers rally og emmisjons pump.

1 Like

Kan også nevne at største eier i BergenBio også er største Eier i Artic Securities.

2 Likes

Og jeg som er solid i pluss. Du må liksom meeeeeh :frowning:

Hadde jeg solgt 30%

Kanskje 50%. Men i alle fall 30.

Ble vel gjort en emisjon ifb notering, så de er finansiert til neste år ihvertfall? Største eier er jo investeringsselskapet til Trond Mohn:

Vet du hvor mye cash de hadde i Q3? Mohn er største eier i Artic.

Cash 399MNOK
Burnrate Q3 41MNOK.

Edit: Når bruker de kjøre emisjon i slike selskap? Om det holder seg stabilt har de jo 2år til med cash på bok.

1 Like

Ok, da var det langt bedre enn jeg trodde. Stinker fortsatt bigtime.

1 Like

Han belyser faktisk et ganske stygt og viktig tema. Dog velger jeg å ignorere han denne gangen og sitte loooong. Forhåpentligvis kan dette hjelpe pcib litt

Der plukka børsXtra opp koblingen. Får se om DN og Hegnar kaster seg på…

Xtrainvestor 09:34 BørsXtra 24.januar:
BERGEN BIO: Arctic Securities øker kursmålet kraftig til NOK 63 (27) – anbefaler kjøp. Trond Mohns Meteva AS eier knappe 30% av Bergen Bio og iht Pure Help er Meteva også storeier i Arctic med 36%… Storaksjonær Mohn er dermed sikkert fornøyd med den kraftige oppgraderingen idet Bergen Bio i dag åpner opp over 25% til NOK 36.

Jeg kjøpte bare for 10k ved emisjonen. Jeg føler det er nesten mer pes å skulle “sikre” ca 5k i gevints vs det å holde på de i noen år. Jeg gjør som Hakon og velger å bare sitte. Månen er langt unna uansett.

1 Like

Jeg har bare 5k, sånn biolotto :joy:

Bergenbio er faktisk på long listen min, over aksjer jeg planlegger å kjøpe å dytte i skuffen. Noen som vet om man får kjøpt dem via ASK?